ایده های ساده و کاربردی برای قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه

ایده های ساده و کاربردی برای قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه

قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه ؛ سوپرمارکت، کمد یا کابینت بزرگی است که چند وقتی است جای خود را در میان کابینت های آشپزخانه باز کرده است. سوپرمارکت در آشپزخانه به شما در مرتب و تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک بزرگی می کند. شما می توانید خوراکی های مختلف و نوشیدنی ها را در سوپرمارکت مرتب نگه دارید. حتی می توانید وسایل نظافت و خرده ریزهای آشپزخانه را در سوپرمارکت نگه داری کنید. برچسب زدن روی ظروف، کنار هم چیدن خوراکی های یک مدل و استفاده از طیقه بندی هایی با ارتفاع مناسب از راهکارهای مرتب نگه داشتن وسایل آشپزخانه است، اما با داشتن یک سوپرمارکت مناسب، همیشه یک آشپزخانه مرتب و تمیز خواهید داشت.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید که فضایی برای داشتن یک سوپرمارکت هرچند کوچک را ندارد، به دنبال فضای دیگری در نزدیکی آشپزخانه برای این کار بگردید. فضای خالی زیر پله ها یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. با داشتن یک ترولی کوچک دیگر لازم نیست نگران حمل و نقل وسیله ها باشید. کافی است وسایل مورد نیاز خود را داخل ترولی قرار دهید و تا آشپزخانه آن را هل بدهید.

می توانید داخل سوپرمارکت را به مانند یک کمد حرفه ای تقسیم بندی کنید. چند کشو در قسمت پایین برای نان و خشکبار، قفسه های کوچک و بزرگ برای خوراکی ها و قسمت بالای کمد را به نوشیدنی ها اختصاص دهید. از درب داخلی سوپرمارکت غافل نشوید. می توانید با نصب قفسه های کوچکی از این فضا هم برای ذخیره سازی استفاده کنید.

قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه

اگر فضای کم عرض و عمیقی برای سوپرمارکت در اختیار دارید که دسترسی به قسمت انتهایی آن سخت و دور از دسترس است، از قفسه های کشویی استفاده کنید. با نصب قفسه های ریلی می توانید با بیرون کشیدن یک کشو به همه وسایل آن دسترسی پیدا کنید.

اگر به دنبال راهکاری برای پنهان کردن سماور و سایر وسایلی که همیشه روی کانتر آشپزخانه تان را شلوغ و به هم ریخته کرده اند هستید، سوپرمارکتی در آشپزخانه تان بسازید که بخشی از کانتر را نیز بپوشاند. با این کار نه تنها فضای مناسبی برای نگه داری وسایل و خوراکی ها خواهید داشت، بلکه از شر به هم ریختگی دائمی آشپزخانه خلاص می شوید.

معمولا افراد به دنبال پنهان کردن وسایل ریز و درشت آشپزخانه هستند تا از آشفتگی و به هم ریختگی تا حد امکان جلوگیری کنند. اما اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به قفسه های بدون در و نمایش جزییات خانه علاقه مندید، می توانید یک سوپرمارکت بدون در داشته باشید. کافی است یکی از دیوارهای آشپزخانه یا نزدیک آشپزخانه را قفسه بندی کنید و تمام حبوبات، خوراکی ها و نوشیدنی ها را در قفسه ها بچینید. بهتر است از ظروف یک شکل برای هر قسمت استفاده کنید که نظم و یکپارچگی فضا حفظ شود. می توانید در قسمت پایینی قفسه ها سبد هایی را قرار دهید که هم فضایی برای نگه داری وسایلی باشد که دوست ندارید در معرض دید باشند، و هم از فضا به بهترین شکل استفاده کنید.

قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه

اگر اتاق کوچک و بدون استفاده ای دارید می توانید آن را به یک فضای اختصاصی برای ذخیره سازی تبدیل کنید. کافی است داخل این اتاقک را قفسه بندی کنید و همه وسایل را به ترتیب نوع و جنس در آن بچینید. با این کار دیگر لازم نیست نگران یک شکل بودن ظروف یا مرتب بودن آن ها باشید.

قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه
قفسه و سبد سوپری کابینت آشپزخانه

با رنگ کردن بخشی از در سوپرمارکت به رنگ مشکی، یک تخته سیاه کوچک در آشپزخانه خواهید داشت. می توانید هر بار که به سراغ سوپرمارکت رفتید وسایلی که لازم است بخرید را به لیست خرید روی تخته سیاه اضافه کنید تا از یادتان نرود.