17 روش برای نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

17 روش برای نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس ؛ اگر مشتاقید تا فضای حمام شما همانند سالن اسپا آرامش بخش باشد، شما تنها نیستید. در واقع طراحان نیز به طور فزاینده ای روی این فضا تمرکز می‌کنند و سعی می‌کنند با استفاده از گرایش های روز مثل استفاده از لوازم برنجی و صندلی‌های مدرن جلوه آن را زیبا کنند. درحالی که لوازم خاص واقعا می‌توانند جلوه حمام شما را تغییر دهند؛ اما سامان‌دهی و نظم دادن به آن می‌تواند اولین و موثرترین گام برای ایجاد حس آرامش بخش سالن‌های اسپا در آن باشد.

لازم به ذکر نیست که سامان دهی چیزی است که می‌توانید آن را در هر زمان و صرف نظر از بودجه تان انجام دهیم. بنابراین در همین حال که برای تهیه آینه‌ای با قاب زیبا صرفه جویی می‌کنید، چرا به جلوه حمام تان نظم و ترتیب ندهید؟ امروز ما 17 روش ساده برای سامان‌دهی حمام‌ها ارائه می‌کنیم.

نیمه اول متن امروز به انتخاب‌هایی با طراحی هوشمندانه اختصاص داده شده است. با تمیز و مرتب کردن ظاهر حمام خود شما یک فضای سامان‌دهی شده را برای آن تعریف کرده اید. بنابراین هرگاه در این ظاهر مرتب و منظم چیزی سرجایش نباشد سریعا متوجه آن می‌شوید و شروع به مرتب کردن آن می‌کنید.

کانترتاپ حمام را تمیز نگهدارید

تمیز نگهداشتن کانترتاپ‌ها ممکن است امری بدیهی به نظر برسد، اما شاید تعجب کنید که برداشتن محصولات بهداشتی که در بطری‌های نامتناسب قرار دارند چقدر ظاهر کانتر یا پیشخوان حمام را تمیز و براق تر نشان می‌دهد.

به خواندن ادامه دهید، ما خواهیم گفت که چطور از شلوغ کردن فضا و قرار دادن لوازم حمام در هر جایی از آن اجتناب کنید.

اگر مجبورید برخی از وسایل را روی کانترتاپ قرار دهید، پس آن‌ها را درون ظرف‌هایی زیبا دسته بندی کنید یا این که از بطری های هم‌ شکل استفاده کنید.

از طرح رنگی انسجام یافته پیروی کنید

یک روش برای این که از نظر بصری جلوه ای تمیز و مرتب برای حمام خود بسازید پیروی از یک طرح رنگی خاص است. رنگ سفید یک انتخاب بسیار پرطرفدار برای حمام و سرویس است چرا که درخشان و پرطراوت است.

تصور کنید که چقدر فضای زیر متفاوت می‌بود اگر در آن گلدان های آبی یا بنفش به عنوان رنگ‌های تاکیدی آورده می‌شد. در عوض، لوازم و بطری‌های سفید جلوه آرام و درخشان آن را بیشتر کرده است.

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

از یک یا دو دکوری در حمام استفاده کنید

هیچ چیز مثل کانتر حمامی که پر از لوازم دکوری باشد نمی‌تواند ظاهر حمام تان را شلوغ کرده و فضای مفید آن را اشغال کند. بیشتر حمام‌های سبک اسپا از تکنیک «هرچه کمتر بهتر» استفاده می‌کنند و این خبر خوبی است مخصوصا برای آن هایی که حمام یا سرویس کوچکی دارند. از یک یا دو لوازم دکوری در حمام خود استفاده کنید. ما بیشتر دوست داریم که این دکوری‌ها یک گیاه تازه و پرطراوت باشند. برای مثال گیاهان هوازی یا سرخس‌ها که رطوبت حمام شرایط مطلوبی برای آن‌هاست، انتخاب خوبی هستند.

لوازم و چیزهایی را که در معرض دید هستند مرتب کنید

آیا در حمام خود شلف های باز دارید؟ آیا نیاز دارید تا برخی از اشیاء کاربردی کاملا در معرض دید باشند؟ نگران نباشید که به اندازه کافی کابینت در فضای تان ندارید. چرا که می‌توانید با تمیز و مرتب نگهداشتن چیزهایی که در معرض دید هستند همچنان حمامی سامان یافته و منظم داشته باشید. برای مثال حوله‌ها را به صورت رولی تا کنید و جامایعی و لوازم حمامی با رنگ خنثی و ساده انتخاب کنید.

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

تنها لوازم ضروری را روی سینک بگذارید

اطراف سینک اغلب در معرض پاشیدن آب و کف صابون قرار دارد. شما نیاز دارید تا این قسمت را به صورت منظم تمیز کنید. این کار ساده ای است. با قرار دادن تعداد زیادی لوازم روی سینک که می‌توانید آن‌ها را در جای دیگر قرار دهید این کار را برای خود پیچیده نکنید.

وجود یک بطری لوسیون مرطوب کننده دست در این جا می‌تواند مفید باشد. اگر می‌خواهید یک مسواک دم دستتان باشد، آن را درون یک لیوان یا ظرف قرار دهید تا با باقی مانده های کف صابون احاطه نشود.

از ست لوازم حمام یک شکل استفاده کنید

اگر حمام شما کوچک است یا این که دوست دارید لوازم بهداشتی درون آن در معرض دید باشد، مایع ها و لوسیون‌ها را درون ظرف‌هایی متحدالشکل مانند بطری‌های شیشه ای یا استیلی بریزید. اگر لوازم حمام شما مانند ژل حمام و لوسیون بدن تان خودشان بطری شیکی دارند پس آن‌ها را بدون نگرانی در معرض نمایش بگذارید. جلوه انسجام یافته فضای مرتبی ایجاد می‌کند.

خرید لوازم حمام

لوازم حمام خود را هماهنگ کنید و اطمینان یابید که لوازم اصلی مانند جامایعی، سطل زباله، لیوان مسواک و جاصابونی را تهیه کرده اید. این لوازم حمام استیلی که مربوط به CB2 می‌باشد ظاهر ساده اما خیره کننده ای دارد.

از صندلی یا چهارپایه کوچک برای انجام وظایف کلیدی استفاده کنید

اگر واقعا دوست دارید حمام خود را تزئین کرده و جلوه خاصی در آن اضافه کنید اطمینان یابید که آن چیز دو منظوره باشد. به عنوان مثال یک چهارپایه چوبی هم به عنوان جایی برای قرار دادن لوازم حمام یا حوله های تاشده به کار می‌رود و هم به عنوان یک ویژگی تاکیدی شیک کنار وان حمام عمل می‌کند.

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

در صورت نیاز یک میله حوله دیگر اضافه کنید

حوله‌ها را به دور از سطح زمین قرار دهید و با قرار دان قلاب‌ها و میله های حوله به تعداد کافی در حمام خود از شلوغ شدن و به هم ریختگی آن جلوگیری کنید. شما ممکن است متعجب شوید که چطور جاهایی مثل کنار کانتر می‌توانند محل خوبی برای نصب میله‌های حوله باشند.

از یک سبد یا سینی برای نمایش دادن گروهی از اشیاء استفاده کنید

اگر می‌خواهید یا نیاز دارید که دسته‌ای از اشیاء در معرض دید باشند، اجازه ندهید که آن‌ها پراکنده از هم باشند! آن‌ها را درون یک سینی یا سبد در جای مخصوص به خود قرار دهید. برای مثال، یک سبد از محصولات حمام کنار وان می‌تواند جلوه شیکی داشته باشد.

فضاهای به دور از دید

از آن جایی که ما استراتژی‌های طرح بندی و طراحی را برای حفظ نظم و ترتیب حمام عنوان کرده ایم، حال نوبت به تصمیم گیری در مورد فضاهای ذخیره سازی وسایل می‌رسد.

چه بخواهید لوازم خود را درون شلف‌های باز یا قفسه های دربسته قرار دهید، مجموعه روش های سامان‌دهی زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

با یک خرید ساده فضاهای ذخیره سازی مورد نیاز خود را تهیه کنید

ابتدا با آن چه که دارید شروع کنید سپس چیزهایی که ندارید را اضافه کنید. آیا فضای قفسه کافی ندارید؟ شاید این قفسه حمام مربوط به CB2 نیاز شما را برطرف کند. ما باریکی و بلندی این مدل را که آن را برای حمام های کوچک مناسب کرده است دوست می‌داریم.

استفاده بهینه از فضاهای عمودی

اگر فضای کف حمام شما کم است، از دیوارها بهره ببرید. شلف‌ها و میله‌های حوله دیواری می‌توانند سامان دهی فضای تان را افزایش دهند بدون این که فضایی از کف حمام تان را اشغال کنند.

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

به طور منظم محصولات منقضی شده را دور بریزید

ممکن است شما به آن مقدار فضایی که فکر می‌کنید واقعا نیاز نداشته باشید. با حذف منظم لوازم شست و شو و بهداشتی منقضی که دیگر استفاده نمی‌کنید، اطمینان می‌یابید که دراورها و کابینت‌ها با لوازم اضافی و بی کاربرد پر نشده اند.

از تقسیم کننده های کشو استفاده کنید

با اضافه کردن ساده‌ی چند تقسیم کننده کشو دیگر نیاز نیست کل کشو را برای پیدا کردن چیزی زیر و رو کنید. به علاوه، چه کسی دوست ندارد کشویی را باز کند که هر چیز در سر جای خودش باشد؟

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

از قفسه های ریلی استفاده کنید

درحالی که قفسه های ریلی اغلب برای قرار دادن محصولات شوینده در زیر سینک آشپزخانه استفاده می شوند، آن ها برای سازماندهی کابینت حمام نیز بسیار مفید هستند. به جای این که درب یک کابینت را باز کرده و دست خود را برای پیدا کردن لوسیون یا یک شامپو به این طرف و آن طرف کابینت دراز کنید می‌توانید یک قفسه ریلی را بیرون کشیده و تمام اجزاء آن را به وضوح ببینید و بدون هیچ زحمتی شیء مورد نظر خود را بردارید.

از ظرف ها و محفظه هایی درون کابینت خود استفاده کنید تا کابینت تان شلوغ و به هم ریخته نباشد

فایل‌های کشویی درون کابینت‌ها می توانند آن را مرتب تر کنند و به علاوه با این کار از فضای عمودی کابینت به بهترین نحو استفاده می‌شود. به جای قرار دادن محصولات و لوازم خود به صورت روی هم در کابینت، از فایل های کشویی آکریلیک مانند تصویر زیر استفاده کنید تا فضاهای ذخیره شما به حداکثر میزان خود برسند.

نظم و سامان دادن به حمام و سرویس
نظم و سامان دادن به حمام و سرویس

تمیز نگهداشتن وسایل حمام

در آخر، یک حمام مرتب و منظم یک حمام تمیز نیز باید باشد، بنابراین با قرار دادن چند محصول شوینده در حمام به طور مرتب قسمت کانتر، آینه‌ها و دوش آن را تمیز کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: decoist