ساخت استند گل و گیاه : این پلکان سبز را در منزل بسازید!

استند گل

ساخت استند گل و گیاه : این پلکان سبز را در منزل بسازید!

احتمالا شما نیز استندهای متنوعی که برای نگهداری از گل و گیاه به کار می روند را دیده اید. استندها معمولا فرم ایستاده ای از گلدان هستند که به صورت طبقه بندی شده و با ارتفاع های مختلف برای زیباتر کردن فضای سبز کوچک داخل یا خارج منزل مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که استندهای بسیار گوناگونی برای سلیقه های مختلف وجود دارد و شما می توانید مورد دلخواه خود را از میان آن ها پیدا کنید، اما خبر جالب تر این است که خودتان هم می توانید یک استند متفاوت برای دکوراسیون فضای مورد نظر خود بسازید. اگر وسایل لازم را در اختیار داشته باشید، به سادگی از پس این کار بر خواهید آمد. در این مطلب با نشان دادن تصاویر به شما خواهیم گفت چگونه این کار را انجام دهید و یک استند پلکانی زیبا بسازید. همراه پویانو باشید با ساخت استند گل و گیاه :

وسایلی که برای ساخت استند نیاز دارید:

  • تخته های چوب در اندازه مناسب
  • اره
  • میخ
  • دریل
  • چسب چوب

نحوه ساخت استند گل و گیاه

ابتدا سعی کنید پیش از شروع کار، همه قطعات چوب را از لحاظ اندازه چک کنید تا بعدا در مرحله ساخت به مشکل برنخورید. کوتاه و بلند بودن تخته ها و پایه ها از زیبایی استند شما خواهد کاست. می توانید برای هم اندازه کردن قطعات از اره و سمباده استفاده کنید.

نحوه ساخت استند گل و گیاه

یک جعبه به شکل مکعب مستطیل و سرباز را تصور کنید. برای ساخت چنین جعبه ای به پنج تخته چوب نیاز دارید که اندازه تقریبی آن ها مانند شکل زیر خواهد بود. شما به سه جعبه نیاز خواهید داشت که قطعات آن ها هم اندازه می باشد.

نحوه ساخت استند گل و گیاه

مانند تصویر زیر، تخته ها را کنار هم قرار داده و جعبه را درست کنید. برای وصل کردن قطعات چوب به یکدیگر می توانید از چسب چوب استفاده کنید. همچنین برای محکم تر کردن آن ها می توانید از میخ کمک بگیرید.

وقتی مرحله ساخت هر سه جعبه به پایان رسید، باید پایه ها را بسازید. شما در این قسمت کار به هست پایه چوبی نیاز دارید که چهار تای آن ها بلندتر و هم اندازه هستند و چهار قطعه دیگر نیز اختلاف نسبی در طول خود دارند. می توانید آن ها را در تصویر زیر ببینید.

از یکی از جعبه ها شروع کرده و دو پایه ای که از همه کوتاه تر هستند را به یک طرف آن متصل نمایید. دو پایه دیگر که کمی بلندتر هستند را به طرف دیگر جعبه وصل کنید، به صورتی که قسمت بیرون زده آن ها به به سمت بالا قرار بگیرد.

جعبه دوم را به شکلی در کنار پایه های بیرون زده از جعبه اول قرار دهید که که لبه آن بر لبه های پایه مماس باشد. به عبارت دیگر، جعبه دوم باید پس از اتصال به پایه ای که بیرون زدگی دارد نسبت به جعبه اول در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد.

حالا نوبت به جعبه سوم و چهار پایه بلندتر و هم اندازه می رسد. ابتدا دو تا از پایه ها را به جعبه دوم متصل کنید. سپس جعبه سوم را بر لبه پایه ها بیرون زده مماس کنید و در نهایت نیز دو پایه دیگر را به انتهای دیگر جعبه وصل نمایید.

حالا می توانید گیاهان مورد نظرتان را داخل سه جعبه بکارید. این استند پلکانی را می توانید جلوی درب ورودی منزل، فضای راهرو یا گوشه و کنار نشیمن قرار دهید.

گل و گیاه

 

 

 

 

عکس ها برگرفته شده از : anikasdiylife