ساختمان کنسرت Malmö Live ، شهر در داخل شهر

ساختمان کنسرت Malmö Live

ساختمان کنسرت Malmö Live ، شهر در داخل شهر

 

01

Malmö Live یک ساختمان باز ، رسا و پویا است که فعالیت‌های متعددی را در معماری خود ارائه می کند. نقطه ی حرکت برای طراحی ساختمان ، سنت های معمارانه‌ی اسکاندیناوی مدرن است که بر روی سادگی ، عملکرد و یک پلان طبقه‌ی باز و قابل دسترس توجه خود را معطوف کرده است. این ساختمان یک نقطه‌ی عطف و لندمارک در مالمو خواهد بود که محیطی را ارائه می‌دهد که روح شهر و تنوع و صمیمیت آن یک تجلی معماری دریافت می‌کند.

پروژه: Malmö Live

معمار: اشمیت هامر لاسن

موقعیت: مالمو ، سوئد

سال پروژه: 2015

عکس ها: Adam Mork

ساختمان کنسرت Malmö Live
رساختمان کنسرت Malmö Live
ساختمان کنسرت Malmö Live
ساختمان کنسرت Malmö Live

کریستین المارک  از سهام داران ارشد شرکت معماری اشمیت هامر می گوید: ایده ، ایجاد “خانه ی شهر” بود که بیان معماری مالمو را ترکیب می کند به منظور ایجاد ساختمانی که به زندگی شهری موجود کمک خواهد کرد . او اضافه می کند:  کانتکست الهام بخش  انتخاب های ما از متریال و رنگ ها و همچنین ابعاد و اندازه ی فضاها برای طراحی ساختمانی برای آینده بود.

04

Malmö Live در Universitetsholmen در Malmö واقع شده است. ساختمان متشکل از بخش های مربعی است که پیچ خورده اند و اندازه های مختلفی را مطابق با جهت و ارتفاع ساختمان ها در اطراف شهر به دست می دهند. نماها با سیمایی همگون و مشابه طراحی شده اند به منظور اینکه ترکیب و کمپوزیسیون مانند یک مجسمه ی معمارانه به نظر برسد.

05

ورودی اصلی در بخش شمالی ساختمان قرار دارد که دارای یک ایوان سرپوشیده موتیف کلاسیک رو به میدان در مقابل است. در سمت جنوب ، بازدید کنندگان به طور مستقیم از تفرجگاه و راه رفتن در طول کانال وارد ساختمان می شوند. برای شباهت داشتن به یک شهر کوچک ،عملکرد های مختلف ساختمان به صورت عناصر جداگانه سازماندهی شده اند. لابی به خیابان آمده است که در میان کل همکف ادامه می یابد و همه چیز را به هم گره می زند. مانند شهر های قرون وسطی که خیابان های باریک و منحنی داشتند که اطراف میدادین و پلازا قرار گرفته بودند ، لابی برای شکل دادن فضاهای تجمع کوچک و جایی که بازدید کنندگان می توانند توقفی داشته باشند ، بنشینند و از چشم انداز کانال و پارک لذت ببرند طراحی شده است.

پلان ساختمان کنسرت Malmö Live

در داخل ، سه حجم یک سالن سمفونی بزرگ را نگه می دارند ، یک سالن انعطاف پذیر و یک سالن کنفرانس که عناصر دقیقا تعریف شده ای وجود دارند که از طریق کمپوزیسیون آن ها ، تون برای قابلیت موزیکال ساختمان تنظیم شده است. سه توده ی ساختمان یک مقیاس تقریبا شهری دارند که از ایده ی “شهر در داخل شهر” پشتیبانی می کند. فضای داخلی ساده است و شامل بتن خشن سیاه ، سنگ ، چوب و برنج است. زندگی که در بیرون در خیابان جریان دارد به داخل کشیده می شود تا از ذات باز ساختمان حمایت کند. در سالن کنسرت این حالت تغییر می کند. سالن یک فضای صمیمی مجهز به چوب بلوط و برنج است.

07

ما همکاری بسیار نزدیکی را با Akustikon داشتیم ، برای دستیابی به دو چیز: صدایی کاملا در سطح جهانی و اتاقی با قابلیت موزیکالی که با موسیقی مانند نشستن در داخل ادوات کار می کند. نتیجه یک ترکیب از عناصر مکعبی است. هر سطح دارای یک عملکرد ، زاویه و اندازه است که از آکوستیک پشتیبانی می کند. نور به صورت یکنواخت به دیوار تابیده می شود در نتیجه حالت آن بسته به آنچه که در سالن اجرا می شود می تواند تغییر کند.

ساختمان کنسرت Malmö Live
ساختمان کنسرت Malmö Live

 

منبع:archdaily
تحریریه پویانو|نبیلو