ساختمان جدید موزه ی گالری هنر ونکوور

گالری هنر ونکوور

ساختمان جدید موزه ی گالری هنر ونکوور

گالری هنر ونکوور
گالری هنر ونکوور

پروژه : موزه ی گالری هنر ونکور

طراح: هرزوگ دی مورین

موقعیت: ونکوور , کانادا

طراحی و معماری: سازه شامل نهادی برای گسترش مجموعه ی آثار خواهد بود , که بر شهرت شهر کانادا به عنوان یک مرکز بین المللی برای هنر های معاصر می افزاید. مساحت سیصد و ده هزار فوت مربعی مجموعه شامل هشتاد و پنج هزار فوت مربع فضای گالری , دو برابر اندازه ی فعلی موسسه خواهد بود. هم چنین ساختمان دارای امکانات جدید آموزشی از جمله 350 صندلی , کارگاه های مختلف و یک مرکز منابع برای تحقیقات , سرویس های کتابخانه و آرشیو هنرمندان است.

گالری هنر ونکوور
گالری هنر ونکوور

طراحی 230 فوت ارتفاع هرزوگ دی مورین متشکل از هفت طبقه با امکان دسترسی عمومی است , به علاوه ی دو طبقه ی زیر زمین برای فضای انبارها و پارکینگ. هم چنین فضاهای اضافه ای هم برای بسط و گسترش در آینده وجود دارد. سطوح پایین تر ساختمان , اساسا شفاف هستند و بسیاری از فعالیت های داخلی گالری قابل مشاهده است. طبقه های بالاتر که مربوط به فضای نمایشگاهی می شود , مات تر هستند و یک فرم صلب تندیس وار را ایجاد می کند. چوبی که از منابع بومی به دست آمده است به عنوان مواد و مصالح اولیه این طرح استفاده می شود و به گونه ای تاریخ معماری این منطقه را یادآور می شود. با بالا بردن بدنه ی ساختمان از سطح خیابان , طراحی اجازه ی ورود نور طبیعی و هوا را به داخل ساختمان را میدهد که حیاطی فضا باز را در پایین به وجود می آورد.

گالری هنر ونکوور
گالری هنر ونکوور

بازدیدکنندگان از طریق حیاط که توسط ساختمان های کم ارتفاع اطراف خیابان احاطه شده است , به گالری وارد می شوند و دسترسی به آن از هر چهار طرف ساختمان امکان پذیر است. سقف معلق ساختار کم ارتفاع و ساختمان اصلی , فضای سرپوشیده ی خارجی کافی را فراهم می کند در حالی که در عین حال اجازه می دهد نور طبیعی در طی فصول بهار و تابستان داخل شود. بازدید کنندگانی که از طریق لابی بالا می روند به سالن , رستورانی با تراس بزرگ سرپوشیده که منظره ی شهر را به نمایش می گذارد و محل اجتماع اصلی به سمت گالری های نمایش دسترسی خواهد داشت.

گالری هنر ونکوور
گالری هنر ونکوور

گالری طبقه ی پنجم مشرف به پلازای کویین الیزابت و مرکز شهر است.

گالری هنر ونکوور
گالری هنر ونکوور

لابی

 

منبع: designboom

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو