8 نکته از ریزه‌کاری‌های رنگ در دکوراسیون منزل که لازم است بدانید

8 نکته از ریزه‌کاری‌های رنگ در دکوراسیون منزل که لازم است بدانید

رنگ در دکوراسیون منزل ؛ در این مطلب 8 نکته از ریزه‌کاری‌های رنگ که در به‌کاربردن رنگ در دکوراسیون داخلی معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای شما آماده کرده ایم که هر کدام می تواند برایتان الهام‌بخش باشد.

1- زیبایی هنر: استفاده کردن کمی از رنگ موردعلاقه‌تان در فضایی سفید و خالی باعث دوستانه تر شدن آن قسمت برای شما می‌شود. استفاده از یک رنگ سبز ملایم در آشپزخانه‌ تان مخصوصا پس از کار زیاد و فعالیت باعث آرامش شما و استراحت چشمانتان می‌شود.

1

2- سفارشی‌کردن کابینت‌ آشپزخانه : قسمت مهم مطلب این هست که شما از یک رنگ تند و جیغ برای کابینت‌ آشپزخانه استفاده کنید که حس مالکیت به خصوصی به شما عطا می‌کند. مثلا همین رنگ آبی این کابینت‌ آشپزخانه جلوه خاصی به فضا می‌دهد. که همین تک رنگ بودن آن باعث شکوه و مجلل بودن آن (آشپزخانه) شده است.

2

3- استفاده از یک مبلمان تک‌رنگ

3

4- تمایل به رنگ آبی : ویژگی بارز این اتاق‌خواب داشتن پنجره و درب‌های زیاد و نور عالی است و هوای تازه‌ای که به طراحان دکور اجازه می‌دهد با یک تابلوی بزرگ آبی تیره هنر را به خوبی در این فضا جای دهند و در معرض نمایش قرار دهند.

4

5- رنگ روی دیوارهای تراس منزل : بهتر است با محیط اطراف هم‌خوانی داشته باشد. استفاده از خطوط چوب در نمای ساختمان ویلایی در یک جنگل باعث القای حس طبیعت‌گرایی و هماهنگی می‌شود.

5

6- طلاکوبی : اتاقی که بطور افقی و طویل است بهتر است چهار ردیف یک در میان طلایی سفید باشد تا کمتر طویل نشان داده شود و پهن‌تر به نظر آید.

6

7- ظرافت: در حالی که پله‌ها مفیدترین عنصر یک خانه هستند، بیش از حد هم مناسب‌ترین مکان برای خودنمایی رنگ‌ ها هستند. بهترین راه‌حل استفاده از یک رنگ تند آبی از پارچه ابریشم برای زینت‌بخشی به این قسمت است.

7 ریزه کاری‌ رنگ در دکوراسیون منزل
ریزه کاری‌ رنگ در دکوراسیون منزل

8- رنگ نعنای تازه : هیچ قانونی وجود ندارد که لبه  قاب پنجره‌ها بایستی بطور استاندارد سفید باشد. اضافه‌کردن یک رنگ سبز ملایم نعنایی به این قسمت از پنجره سایز و شکل پنجره را زیباتر نشان می‌دهد.

9 ریزه کاری‌ رنگ در دکوراسیون منزل
ریزه کاری‌ رنگ در دکوراسیون منزل