رنگ های پاستل را چطور در دکوراسیون فضایی خانوادگی استفاده کنیم؟

رنگ های پاستل را چطور در دکوراسیون فضایی خانوادگی استفاده کنیم؟

رنگ های پاستل : همه ی ما از به کار بردن کمی رنگ خنثی مثل سفید و خاکستری در طراحی داخلی فضاهای مدرن استقبال می کنیم. اما گاها برای فضایی که در آن خانواده سکونت می کند به کار بردن چند المان رنگ روشن حس خوبی ایجاد می کند. استفاده ی ملایمی از رنگ ها در گوشه و کنار خانه باعث می شود لوازم و اشیایی که در خانه استفاده شده زیباتر و شادتر به نظر برسند و حس خوبی برای بچه ها و حتی بزرگترها به همراه خواهد داشت.این خانه توسط استودیو طراحی داخلی چینی به نام “Nordico”با استایل Nordic یا شمالی طراحی شده است. در عکس ها رنگ های صورتی ملایم،زیتونی روشن، شنی، یاسی و تونالیته های آبی در بین رنگ های سفید و خاکستری مات و کاشی کاری های طرح دار خیره کننده به نظر می رسند.

اتاق نشیمن فضایی ساده به نظر می رسد و با مبل مدرن کوچک و کاناپه ی نیمکت مانند معاصری که پشت آن برشی وجود دارد که اجازه می دهد نور بیشتری وارد اتاق شود.رو به روی پریزها جعبه ی نشیمن گاه صورتی کوچکی که اتاق را از شر سیم های گره خورده در امان نگه می دارد قرار گرفته است. تلویزیون باریکی روی پایه ی نازک و براقی که تقریبا هیچ اضافاتی ندارد سوار شده است و دو اسپیکر خیلی باریک در کنار آن به جای میز تلویزیون بزرگ و قرار دارند.

میزهای جلو مبلی جای مناسبی برای نمایش چند شیء دکوری و فضایی برای قرار دادن نوشیدنی و اسنک ها هستند.  در تصویر بالا طراحی با اشیا به صورت سینی دیده می شود که در فضای میز فرورفته است و به راحتی قابل تمیز کردن است.

بنابر طراحی کوچک مبلمان اتاق وسیع تر به نظر می رسد و امکان اضافه کردن آیتم های بیشتر را فراهم می نماید. در اینجا می بینید که کاناپه ها به شکل L چیدمان شده اند و به جای اینکه در دو طرف اتاق رو به روی هم قرار بگیرند در کنار هم هستند.

به طرح اصلی برمی گردیم، یک کمد کوچک که در کنار چهارپایه ی صورتی کوچک تری قرار داده شده است.

در اتاق نشیمن هیچ اثر هنری روی دیوار دیده نمی شود. رنگ های ملایمی که با طرح کلی ترکیب شده اند به همراه اثاثیه ی خانه زیبایی های بصری را کامل می کنند.

یک رو انداز گرم و نرم که در تعامل بصری با کاناپه ی خاکستری روشن و یکی از صندلی های میز ناهارخوری که در فضای باز نشیمن قرار گرفته انتخاب شده است.

روی کنسول چوبی استند هدفون و چراغ رومیزی که نوار مشکی آن دقیقا شبیه کنسول است همگونی جالبی ایجاد کرده اند.

هنگام شب نورپردازی فضای گرم و دلپذیری را در سالن اصلی رقم می زند که فضای فوق العاده ای برای استراحت جلوی تلویزیون یا آیپد یا موزیک و پادکست گوش کردن با همان هدفون هاست.

آویزی که در وسط قرار دارد روشنایی با استایل صنعتی با روکش مات نقره ای است.

از قسمت ورودی قدم به خانه ای با نقشه ی باز می گذاریم، کاشی کاری هایی با طرح های خیره کننده و برش های هندسی برای کف که تا آشپزخانه و غذاخوری ادامه دارد و به سمت اتاق نشیمن جایی که کفپوش چوبی یا پارکت است تمام می شود.

سمت دیگر محوطه ی آشپزخانه و غذاخوری در این قسمت یک ساعت دیواری بزرگ  که چند سانتیمتر پایین تر از دیوار آویزان شده است.

تعدادی گیاه آپارتمانی در نقاط مختلف خانه قرار داده شده اند، تنها گیاه بزرگ و پربرگ گیاه پنیر سوییسی است که نزدیک در ورودی گذاشته شده است.

قسمت غذاخوری آشپزخانه بخشی فراخ است که شامل تعداد زیادی کابینت آشپزخانه و قفسه ی نگهداری در قسمت آماده سازی می باشد و میزی که مناسب چهار نفر است.

دو چراغ آویز سفید که سطح میز مرمر را درخشان تر جلوه داده و با صندلی هایی مدرن با برش های هندسی که هرکدام رنگ متفاوتی دارند ست شده اند.

روی میز غذاخوری گل هایی قرار داده شده که بر اساس رنگ صندلی ها انتخاب شده اند.

نوبت به دیوار روبه رویی آشپزخانه که در مسیراتاق خواب واتاق کار قرار دارد می رسد، قفسه های تمام قد که می توانید از طبقات پایینی برای ظروف و از کمدهای پایینی آن برای از دید خارج کردن لوازم استفاده کنید.همچنین می توانید کتاب ها و لوازم دکوریتان را مثل این گلدان های منحصر بفرد در طبقات بالایی قرار دهید.

به اتاق خواب نزدیک می شویم، رخت آویز که تلفیقی از قلاب های تزیینی و قفسه ای که روی دیوار نصب شده است.آیینه ای کوچک برای اینکه نگاه لحظه آخری موقع خروج از خانه را به خود بیندازید و مطمئن شوید که خوب به نظر می رسید.

دفتر کار هم در اتاق خواب قرار دارد و با دیوار باریکی از یکدیگر جدا شده اند.

درهای تاشوی براق در سمت چپ که به سمت کمد دیواری اتاق مانند هدایتتان می کند.

میز سفید با صندلی شتری رنگ هماهنگ شده است و دو گلدان سنگی خاکستری نیز آن ها را همراهی می کنند. پشت میز تحریر و هد بورد از طرح چهارخانه اما در ابعاد مختلف استفاده شده است.

کابینت دیواری های کم عمقی که بالای تخت نصب شده اند و پرده کرکره ای سفید که نمایی تمیز و مرتب به اتاق بخشیده اند.

چراغ های دیوارکوب با سیم های در هم تنیده و حباب های نمایان در دو طرف تخت خواب استایل صنعتی دارند.

تخت خواب با کوسن های مونوکروم ملبس شده است.

برای تجهیزات اتاق خواب مثل کلیدها، پریز، سرپیچ و … طبق مد روز رنگ طلایی با جزییات مشکی انتخاب شده است.

علی رغم وجود کمدی که می توانید وارد آن بشوید چند تکه از لباس ها روی کمد ریلی آویزان شده اند.

گلدان های سیمانی نمای باز بالای کمد را زیباتر جلوه می دهند، کمدی که نمای جلویی آن از شیشه و جای مناسبی برای قرار دادن بطری های زیبای ادکلن است.

داخل کمد بزرگ، کمدهای دیواری دیگری برای نگهداری لوازم آرایشی و خرده ریزه ها وجود دارد.

اضافات کمد روی ریل هایی در معرض دید با نوارهای نوری LED قرار گرفته اند همچنین کشوها ورخت آویزها و فضاهای مخفی از دید هم وجود دارند.

در دستشویی و حمام اصلی از همان کاشی های هندسی آشپزخانه اما با طرح و چیدمانی متفاوت استفاده شده است. به کارگیری بیشتر رنگ سیاه ذغالی در این فضای روشن دیده می شود که شامل شیر آب سیاه مات هم هست.

اتاق خواب کودک پوشیده از رنگ سبز آبی آرام بخش و ملایم است.

یک چادر سایبان بامزه بالای تخت بچه ها قرار گرفته است.

در حمام کوچک تر کاشی های شیک تر و چوب هایی با تونالیته ی گرم بیشتر به چشم می خورد.

 

 

 

 

رنگ های پاستل

تحریریه پویانو

منبع: home-designing