رنگ های ملایم در دکوراسیون برای آرامش بخش کردن فضای داخلی خانه

رنگ های ملایم در دکوراسیون برای آرامش بخش کردن فضای داخلی خانه

رنگ های ملایم در دکوراسیون ؛ رنگ های لطیف و کم رنگ می‌توانند برای اتاق های بزرگ انتخابی عالی باشند و رنگ های خیره کننده و پررنگ خانه را به تعادل برسانند. یک تصور غلط وجود دارد و آن این که رنگ‌های ملایم و کمرنگ صرفا برای افرادی است که از وارد کردن رنگ های شاد و پررنگ می‌ترسند. در بسیاری از مواقع، ما رنگ های ملایم تر را برای مشتریانی که در مورد انتخاب رنگ ها مردد هستند پیشنهاد می‌کنیم اما این رنگ ها را برای صاحبخانه هایی که عقیده دارند رنگ هر چه پررنگ تر باشد بهتر است نیز پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ های ملایم برای هر کسی می‌تواند مناسب باشد و این صرفا بستگی به اتاق و حال و هوایی که می‌خواهید داشته باشد بستگی دارد.

اغلب، رنگ های ملایم ضمیمه خوشایندی برای خانه هایی هستند که مملو از رنگ های پرجنب و جوش و خیره کننده می‌باشند.

به علاوه رنگ های ملایم، بهترین انتخاب برای خانه‌هایی است که طرح پلن باز دارند. همانند کار کردن با دیگر رنگ ها، مهم است که این رنگ‌های ملایم را با مقدار مناسبی از رنگ سفید متعادل کنید طوری که اتاق شما ظاهری دلپذیر و وزن بصری خوب داشته باشد.

نگاهی به این مثال ها بیندازید.

رنگ زمرد کبود (Aquamarine)

اتاقی بزرگ با سقف‌های بلند رنگ زیبا و آرامش بخشی می‌طلبد که زیادی پررنگ و دلزننده نباشد. به نظر ما، بهترین انتخاب، رنگی است که تداعی گر دریا باشد. با استفاده از طیف تیره سبز-آبی ملایم شما می‌توانید حس بودن در یک استخر آبی را تجربه کنید.

اگر اتاق تان رو به جنوب است و نور طبیعی فراوانی دریافت می‌کند این دقیقا چیزی است که بدان نیاز دارید. به علاوه این رنگ انتخابی عالی برای خانه‌های سبک ساحلی است. برای حفظ تعادل، از سفید گرم برای قرنیز ها، مبلمان و پوشش پنجره‌ها استفاده کنید. کرکره ها انتخابی شیک هستند. در پایان یک روز طولانی، این فضای آرامش بخش همان چیزی است که نیاز دارید.

رنگ خاکستری Mocha

رنگ‌های شبیه رنگ قهوه به طور طبیعی به خاطر ته رنگ‌های خاکی که دارند ملایم محسوب می‌شوند. این رنگ ها پس زمینه خوبی برای آثار هنری و مبلمان در هر رنگی هستند. برای دست یابی به طرحی آرامش بخش، مبلی با رنگ متضاد با این پس زمینه انتخاب کنید اما دقت داشته باشید که رنگ آن نیز ملایم باشد.

رنگ Mocha ممکن است برای برخی افراد خسته کننده باشد از این رو اضافه کردن فرشی با نقش و نگارهای زیبا و بزرگ ترفندی مناسب برای حل این معضل است.

به علاوه باید در نظر داشته باشید که رنگ‌های سفید را نیز وارد کنید تا طرح کلی برای چشم خسته کننده نباشد.

رنگ صورتی Rose

رنگ صورتی Rose شاید انتخابی غیرمحتمل برای بسیاری از صاحبخانه‌ها باشد و این به خاطر شهرت بدی است که در طول سال ها به دست آورده است. این رنگ و همچنین رنگ بنفش mauve، در دهه 1970 تا 1980  میلادی بسیار محبوب بودند اما این روزها دیگر آنقدر نیستند.

با این حال رنگ صورتی رزی اگر با مقادیر فراوانی سفید استفاده شود ظاهری شیک پیدا می‌کند. این رنگ بسیار آرامش بخشی است و با این حال جزو طیف‌های رنگی گرم محسوب می‌شود طوری که می‌توانید با آن فضایی گرم و صمیمی با حس و حالی آرامش بخش داشته باشید. ضمنا این رنگ در اتاق خواب ظاهری بسیار رمانتیک پدید می‌آورد.

رنگ Taupe: قهوه‌ای مایل به خاکستری

رنگ Taupe رنگ بسیار جذابی نیست اما این توانایی را دارد تا به هر فضایی ظرافت ببخشد. برای رسیدن به جلوه ای که کلاسیک است از رنگ Taupe ملایم برای دیوار در کنار اثاثیه و مبلمان سنتی سفید و پرده‌های مجلسی استفاده کنید. آنگاه لوستری با روکش سفید کاری شده نصب کنید. چه کسی فکرش را می‌کرد که رنگ Taupe می ‌تواند این قدر ظاهر جذاب داشته باشد؟

 

رنگ عاجی Ivory

زمانی که مشتریان ما دیوارهای سفید خالص و درخشان را نمی‌خواهند اما به دنبال فضای پرروح و ملایمی هستند که ظاهری گرم و صمیمی داشته باشد ما رنگ های متمایل به سفید را پیشنهاد می‌کنیم. برای این منظور، رنگ های عاجی، کرم و توسی کتانی انتخاب‌های عالی هستند.

به دنبال ته رنگ‌هایی باشید که کمی به زرد متمایل هستند و از سفید خالص برای قرنیزها استفاده کنید. برای چیدمان‌های خودمانی، پوشش پرده ها را ساده و بی‌پیرایه انتخاب کنید مانند شیدهای رومی یا شیدهای غلتکی و برای اضافه کردن اندکی جذابیت رنگ‌های تاکیدی تیره‌تر را وارد کنید.

 

آبی دودی

رنگ ملایم این دیوار آبی دریایی، انتخابی عالی برای حمام هایی با تم دریایی است. این رنگ همراه با رنگ سفید روشن پنل‌های چوبی و رنگ چوب طبیعی کفپوش نمای ساحلی جالبی ایجاد کرده است.

ما فکر می‌کنیم این ترکیب به خاطر حس آرامش بخشی که تلقین می‌کند ترکیب فوق العاده زیبایی برای اتاق خواب نیز باشد.

هلویی

رنگ هلویی و ملایم دیوار نه تنها با انواع تن های پوست به خوبی هماهنگ می‌شود بلکه انتخاب بسیار شیکی برای فضاهای مدرن است. بسیاری از افراد موقع ایجاد طراحی‌های امروزی به رنگ هلویی فکر نمی‌کنند اما این رنگ می‌تواند زیبایی فضا را دو چندان کند مخصوصا زمانی که در کنار لوازم دکوری و مبلمان سیاه و سفید به کار برود.

در این اتاق خواب، من نحوه استفاده شدن رنگ سفید برای بخش پایینی دیوارها و هلویی برای بقیه آن تا سقف را دوست دارم. این روشی عالی برای ایجاد مجازی نمای پنل های چوبی نیمه دیوار است.

رنگ سبز مایل به خاکستری

این سبز ارگانیک احتمالا یکی از ساده ترین رنگ ها برای کار کردن است. این رنگ در کنار رنگ های سفید فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد، اما همچنان یک رنگ خنثی محسوب می‌شود و با انواع دیگر رنگ ها به خوبی هماهنگ می‌گردد. رنگ سبز طوسی متمایل به طیف های سرد است. بنابراین اگر آن را در اتاق های رو به شمال یا اتاقی که بدون مقدار نور طبیعی کافی است به کار می‌برید باید ابتدا این رنگ را تست کنید تا مطمئن شوید که زیادی خاکستری به نظر نمی‌رسد.

 

 

 

رنگ های ملایم در دکوراسیون

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz