رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون (8 مورد)

رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون (8 مورد)

رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون : آماده اید تا رنگی را برای دیوار خود امتحان کنید که با رنگ بژ به کلی تفاوت دارد؟ پس در تغییر دکوراسیون بعدی خود یکی از رنگ‌های زیبا و غنی زیر را انتخاب کنید. خاکستری و طیف های هم خانواده آن در سال‌های اخیر به رنگی محبوب برای بسیاری از طراحان، صاحبخانه‌ها و دکوراتورها تبدیل شده است و دلیل اصلی آن این است که این طیف‌های خنثی ظاهری پرظرافت و شیک و جذابیت گسترده دارند.

اگر اکنون احساس می‌کنید که دیگر از این رنگ خسته شده اید، سعی کنید یک یا دو رنگ‌های زیر را به پالت رنگ منزل تان اضافه کنید.این ها به همان اندازه رنگ خاکستری شیک و جذاب هستند.

از سورمه ای تیره گرفته تا آبی دودی و رنگ شیرکره ای، این رنگ‌ها زیبا هستند و کار کردن با آن ها آسان است و مطمئنا جلوه خوشایندی ایجاد می‌کنند.

1- رنگ سورمه ای تیره

شما رنگی کلاسیک تر از سورمه ای تیره نمی‌توانید پیدا کنید. این رنگ بیشتر روی کابینت آشپزخانه ها استفاده شده است که حرکتی خوشایند از آشپزخانه های تماما سفیدی بود که در سال های اخیر غالب شده بودند.

 سعی کنید سورمه ای تیره را روی کابینت‌های پایینی آشپزخانه، روی قفسه‌های توکار، به عنوان دیوار شاخص یا به عنوان رنگ دیوار در فضاهای کوچک نظیر فضای مطالعه، حمام یا اتاق رخت شویی استفاده کنید.

2- رنگ شیر شکلاتی

این یک رنگ قهوه ای ملایم است که خیلی زیاد گرم نیست و به ویژه روی کارهای چوبی جلوه شیک و جذابی دارد.

 شیرشکلاتی به خوبی با رنگ‌های عاجی، آلویی، خاکستری متمایل به قهوه ای و طیف های تیره تر قهوه ای هماهنگ می شود. بهتر است این رنگ را در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب به کار ببرید.

3- رنگ آبی دودی

همانند آبی تیره یا آبی دریایی، این رنگ نیز جلوه ای غنی و گیرا دارد و از آن جایی بدون غالب شدن ظاهری قوی دارد چه به عنوان رنگ اصلی و چه به عنوان رنگ شاخص به خوبی عمل می‌کند.

سعی کنید آبی دودی را در اتاق ناهارخوری، اتاق زیر شیروانی، حمام یا آشپزخانه و در کنار رنگ سفید خالص، مشکی و طیف‌های خاکستری به کار ببرید.

4- رنگ شیر کره ای از رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون

این رنگ گرمتر از رنگ های نزدیک به سفید است اما به اندازه رنگ زرد اشباع نیست. این رنگ جلوه آرامش بخش و صمیمی دارد.

سعی کنید این رنگ را در آشپزخانه، محل صبحانه خوری، اتاق پذیرایی یا هر جایی که دوست دارید محیط و گرم و صمیمی برای آن ایجاد کنید به کار ببرید. رنگ شیرکره ای مخصوصا در خانه میان تن‌های چوبی طبیعی بیشتر به چشم می‌آید و وارد کردن اندکی رنگ سیاه برای اضافه کردن کنتراست، ظاهر این رنگ را تر و تازه نگه می‌دارد.

5- رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای

آیا دوست دارید از دنیای رنگ های خاکستری فقط اندکی فاصله بگیرید؟ سعی کنید رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای را به کار ببرید که دقیقا در مرکز طیف های رنگی خنثی قرار دارد.

این رنگ نه گرم است و نه سرد و همین باعث می‌شود که بتوانید دیگر رنگ های اطراف و تن های چوبی منزل تان را به سادگی با آن هماهنگ کنید.

6- رنگ سبز خنثی

رنگ سبزی مانند این با ته رنگ های گرم قهوه ای و سرد خاکستری جلوه ای ماندگار و تاریخی دارد که به خصوصا در کنار تن‌های چوبی و رنگ های سفید گرم به خوبی عمل می‌کند.

 سعی کنید این رنگ را در اتاق پذیرایی یا اتاق ناهارخوری به کار ببرید و آن ها در کنار کفپوش و اثاثیه چوبی به کار ببرید.

7- رنگ بنفش-خاکستری از رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون

طیف‌های بنفش برای استفاده کمی سخت هستند اما زمانی که دارای مقدار زیادی ته رنگ خاکستری باشند کار کردن با آن نسبت به دیگر طیف های آن بسیار راحت تر است. رنگ بنفش-خاکستری یکی از رنگ های سال2017 است که ظاهری آرامش بخش و لطیف دارد و در عین حال جلوه زیادی شیرین و دل زننده ندارد.

 سعی کنید این رنگ را در حمام و اتاق خواب به کار ببرید و در کنار آن رنگ های خاکستری، کرم، گندمی و الیاف طبیعی را به کار ببرید.

8- رنگ مشکی

مشکی رنگی گیرا و کلاسیک است که آن را به انتخابی قابل اطمینان برای کابینت آشپزخانه یا حمام تبدیل می کند.

 استفاده از رنگ مشکی به عنوان رنگ دیوار در سال های اخیر رایج تر شده است اما هنوز هم دیوارهای تماما مشکی ناخوشایند به نظر می‌رسند.

سعی کنید از این رنگ به عنوان رنگ دیوار شاخص در اتاق پذیرایی یا هال یا فضاهای کوچک نظیر اتاق رخت شویی استفاده کنید. به علاوه رنگ مشکی پس زمینه خوبی برای آثار هنری یا پوشش شلف های باز پر شده با گیاهان سبز تازه است.

آیا هنوز هم رنگ خاکستری را دوست دارید یا با خواندن این مقاله ترغیب شدید تا رنگ دیگری را انتخاب کنید؟

 

 

 

 

 

رنگ های شیک در طراحی دکوراسیون

تحریریه پویانو: سجادی