رنگ های شاد در منزل : 11 روش برای ایجاد جلوه خیره کننده با رنگ‌های شاد در اتاق تان

رنگ های شاد در منزل : 11 روش برای ایجاد جلوه خیره کننده با رنگ‌های شاد در اتاق تان

رنگ های شاد در منزل : هنگامی که به دنبال اندکی تغییر بودید، برای آوردن مقداری از رنگ های شاد در منزل های تان، به روش‌های زیر فکر کنید. اغلب اضافه کردن رنگ، یکی از چیزهایی است که صاحبخانه ها بیشتر از همه از اضافه کردن آن در منازل خود می‌ترسند. گذشته از این، ممکن است به سادگی شیفته تاثیر رنگ یا نمونه پارچه خاصی در مغازه شوید و زمانی که آن را در منزل خود پیاده کنید متوجه شوید که زننده و نامتناسب است.

اما رنگ‌ها در مقادیر مناسب، برای اضافه کردن بسیار ساده و سرگرم کننده هستند اگر بدانید از کجا به آن ها نگاه کنید و چطور اندکی خلاقیت به خرج دهید. در این جا ترفندهای اضافه کردن اندکی از رنگ های شاد در منزل تان را مشاهده می‌کنید.

1- درب ورودی

درب ورودی جای خوبی برای پاشیدن اندکی رنگ برای حس خوشامدگویی به شما در هر روز است. درب ورودی را با رنگی خیره کننده نقاشی کنید(می توانید حاشیه های آن را بی رنگ رها کنید یا آن را نیز رنگ کنید) تا بدون نیاز به اضافه کردن رنگ‌های مکمل ورودی منزل خود را پرانرژی کنید.

2- پاشیدن اندکی رنگ روی دیوار

آیا قصد دارید اندکی رنگ شاد به دیوارهای تان بزنید بدون این که ظاهر شدید و غالب پیدا کند؟

هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید کل اتاق تان یا حتی یک دیوار کامل را با رنگی خاص پر کنید. دیوار پنجره دار یا درب دار را رنگ کنید که اندکی شکست رنگ وجود داشته باشد یا قطعه ای از دیوار را در اشکال هندسی شیک برای داشتن جلوه‌ای امروزی و جالب سفید رها کنید.

این ایده به خصوص برای جاهایی نظیر محل صبحانه خوری که دیوارها با نیکمت ها یا پنجره‌ها یا هر دو شکسته می‌شوند ایده آل است.

چون قسمت خالی دیوار در این فضاها کم است شما به راحتی می‌توانید رنگی شاد و روشن به آن اضافه کنید بدون این که روی کل فضا غالب شود و ظاهری نامتعادل داشته باشد.

3- تاج تخت ها

در اتاق خواب ، می‌توانید قسمتی از دیوار را برای ایجاد تاج تخت رنگ آمیزی کنید یا یک نوار رنگی بزرگ پشت تاج و تخت واقعی تخت ایجاد کنید مقیاس و تاثیر آن را چندبرابر کنید.

 

آیا تاج تخت‌های واقعی را ترجیح می‌دهید؟ یک تاج تخت مخملی، نمدی یا پشمی اندکی رنگ با بافتی فاخر اضافه می کند که به رنگ عمق و بعد زیادی می‌بخشد.

به تخت خود، تاج تخت یا نیمکت پای تخت اضافه کنید و آن را با چند کوسن تزئینی اضافی یا آثار هنری زیبا تزئین کنید تا اتاق خواب تان را به طرز شیکی رنگارنگ کنید.

4- صندلی های ناهماهنگ

صندلی‌های ناهماهنگ روشی عالی برای شاد و جذاب کردن اتاق ناهارخوری است و انتخاب یک مدل صندلی در رنگ‌های مختلف پالت رنگی جالب و در عین حال منسجمی ایجاد می‌کند.

به علاوه، شما می‌توانید صندلی‌های چوبی کهنه خود را با رنگ های متفاوت رنگ کنید(با داشتن آزادی در انتخاب رنگ برای هر کدام) تا جلوه ای جدید به آن ها بدهید.

5- قفسه ها و شلف ها

اگر قفسه یا شلف‌بندی با شلف‌های قابل جابه جایی دارید شلف‌ها را بیرون بکشید پشت آن ها را با رنگی جالب نقاشی کنید و بعد از خشک شدن رنگ، مجددا آن ها را در سر جایشان بگذارید.

این مخصوصا برای قفسه‌ها و شلف های بزرگی که باید خودتان آن ها را سرهم کنید آسان است چرا که می‌توانید قبل از سرهم کردن آن ها را تک تک رنگ کنید.

به علاوه می‌توانید از اشیاء روی شلف ها با استفاده اشیاء زیاد بی‌رنگ یا سفید برای شکست رنگ استفاده کنید یا رنگ‌های جالب تر و جسورتر را از طریق کتاب ها و اشیاء دکوری اضافه کنید.

6- میز و مبلمان پایه دار

آیا می‌خواهید یکی از اثاثیه و مبلمان خود را نو کنید؟ می‌توانید کل پایه ها یا نصف آن ها را با رنگی شاد نقاشی کنید. من این را برای میز پایه بلند پیشنهاد می‌کنم چون آن ها به طور کلی نسبت به میز پایه کوتاه نظیر میزهای سنتی آشپزخانه سطوح کمتری برای رنگ آمیزی دارند که باعث می‌شود بتوانید مقدار افزودن رنگ را کنترل کنید.

شما می‌توانید این ایده را روی ایسلند، میز کنار سالنی، پاتختی، چند دست صندلی و مبل به خصوص هر قطعه ای که دارای پایه های باریک باشد اجرا کنید.

این روش می‌تواند فرصتی برای پاشیدن اندکی رنگ در طیف های ملایم یا پررنگ و خیره کننده باشد.

7- فرش‌های آشپزخانه

فرش ها می‌توانند به هر جایی اندکی رنگ اضافه کنند و این شامل آشپزخانه نیز می‌شود. یک فرش باریک بین جزیره و کانتر آشپزخانه به آن چه گاهی اوقات به عنوان یک فضای کاملا کاربردی در نظر گرفته می‌شود جذابیت بصری می‌بخشد.

از فرش‌های چهارخانه ای استفاده کنید تا در صورت خیس شدن قسمتی به راحتی آن را تعویض کنید.

8- کابینت آشپزخانه

این که بخواهید کل درب‌های کابینت خود را با رنگی شاد و روشن رنگ آمیزی کنید انتخابی ریسک پذیر و نسبتا پرهزینه است اما واقعا برای افزودن اندکی جذابیت نیاز به تغییر همه آن ها ندارید. سعی کنید برخی از درب ها نظیر آن‌هایی که روی بالای کابینت یا پایین کابینت هستند را تغییر رنگ دهید.

این به ویژه زمانی آسان است که شما کابینتی ساده و مدرن با سایزی استاندارد داشته باشید در این مورد به سادگی می توانید درب های جلویی را تعویض کنید. به علاوه می‌توانید لبه پاگیر و پنل های کناری کمد یا کابینت خود را بدون رنگ رها کنید و همچنان ظاهری منسجم داشته باشد.

9- آوردن اثاثیه و مبلمان بیرونی به داخل خانه

گاهی اوقات، مبلمان بیرونی رنگ‌های شاد و درخشانی دارد که در مدل های بزرگ برای میهمانی‌های باغ یا مدل های کوچک برای پاسیوها و ایوان های کوچک موجود هستند. این باعث می‌شود چنین لوازم بیرونی برای افزودن اندکی رنگ به فضای داخل خانه مناسب باشند چرا که شما رنگ اشباعی را در مقادیر کم وارد می‌کنید که می توانید از آن ها به عنوان میز کنار سالنی، پاتختی یا صندلی اضافه برای جادادن میهمانان بیشتر استفاده کنید.

10- رواندازها

اولا اجازه دهید اشاره کنم که این اتاق استفاده بسیار خوبی از میز عسلی فضای بیرون در چیدمان راحت فضای داخل استفاده کرده است و با رنگ هلویی براق آن پالت رنگی فضا را به زیبایی درخشان کرده است.

11- شید چراغ ها

آخرین ایده برای پاشیدن اندکی رنگ در فضای اتاق تان این است که سعی کنید شید آباژور تان را عوض کنید یا این که خودتان آن را با رنگی پرطرفدار یا جلوه سایه روشن رنگ آمیزی کنید.

چراغ های آباژور معمولا نگاه‌ها را به خود معطوف می‌کنند بنابراین خریدن شید جدید برای آپاژور تغییری بزرگ با هزینه کم ایجاد می‌کند و اگر شید قبلی را نگه دارید زمانی که از این رنگ جدید خسته شدید همیشه می‌توانید آن را با شید قبلی جایگزین کنید.

 

 

 

رنگ های شاد در منزل

تحریریه پویانو: سجادی