رنگ های سال 2017 در طراحی داخلی معرفی شده توسط شرکت های رنگ معروف

رنگ های سال 2017 در طراحی داخلی معرفی شده توسط شرکت های رنگ معروف

رنگ های سال 2017 در طراحی داخلی ؛ در میان انتخاب‌های رنگ شرکت های بزرگ کمی توافق و تضاد وجود دارد. هیئت انتخاب رنگ موسسه پانتون در اوایل سال 2017 رنگ شاد و زنده بهاری سبز چمنی با عنوان«Greenery» را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که رنگ سبز چمنی را برای استفاده در خانه خود زیادی روشن و درخشان می‌دانید پس در ادامه با پویانو همراه باشید.

تولیدکنندگان رنگ هر کدام انتخاب‌های رنگی سال خود را اعلام کرده‌اند و این انتخاب‌ها انقدر گوناگون هستند که شما می‌توانید از بین آن ها یکی را مطابق سلیقه خود پیدا کنید. در میان آن‌ها رنگ های خاکستری تیره و بنفش غالب هستند اما چند رنگ گرم خنثی و زردهای شاد نیز معرفی شده اند. این منطقی است که صاحبخانه‌ها دوست داشته باشند طرح و رنگ منزل شان را به محض مد شدن رنگی خاص عوض کنند. اما زمانی این انتخاب‌های رنگی می‌توانند مفید باشند که رنگ خاصی که واقعا به آن علاقه داشته باشید در بین آن‌ها باشد. در این زمان پیدا کردن لوازم دکوری و مبلمانی که با رنگ مورد علاقه شما هماهنگ باشند راحت تر است چرا که آن رنگ جزو رنگ‌های سال است.

در این جا رنگ های مختلف سال 2017 معرفی شده توسط شرکت های معروف رنگ آورده شده که به ترتیب از بالا به پایین، رنگ سورمه ای تیره، رنگ آبی بنفش، رنگ آبی بیزانس یا آبی کدر، رنگ یاسی، رنگ خاکستری تیره، رنگ خاکستری سیر و رنگ عسلی را شامل می‌شوند.

رنگ سورمه ای تیره  یک رنگ خاکستری-بنفش تیره و پررنگ است که نسبت به انتخاب رنگ 2016 این شرکت که سفید ساده بود کاملا تغییر کرده است.

ما فکر می‌کنیم که این رنگ زیبایی است اما لازم است با احتیاط استفاده شود چرا که به راحتی می‌تواند یک فضا را تاریک و دل‌مرده نشان دهد. استفاده از آن در مقادیر کم یا در فضاهایی که زیاد در آن جا تردد ندارید مثل راه پله‌ها و راهروها می‌تواند جلوه زیبا و دراماتیکی به منزل شما اضافه کند.

اگر رنگ سورمه ای تیره از نظر شما زیادی تیره است، ما رنگ آبی بنفش کمرنگ را پیشنهاد می‌کنیم. این هم یک رنگ خاکستری-بنفش است که بسیار روشن تر و سبک تر از آن یکی است. اگرچه این رنگ به اندازه رنگ‌های پاستلی کمرنگ نیست اما جلوه ملایم و آرامش بخش ظریفی دارد. من فکر می‌کنم که این رنگ برای اتاق خواب یا دیگر مکان‌هایی که نیاز به آرامش و راحتی هست فوق العاده است.

آبی بیزانس یا آبی کدر هم یک رنگ خاکستری-بنفش است اما این یکی مقدار رنگ آبی بیشتری نسبت به بقیه دارد. این رنگ به خاطر وجود مقدار زیاد خاکستری که دارد ماهیت خنثی دارد، بنابراین با بسیاری از رنگ‌های دیگر موجود در خانه به خوبی هماهنگ می‌شود.

رنگ یاسی جزو دسته رنگ‌های روشن تر و شادتر است. باز هم در این جا وجود رنگ خاکستری آن را از پاستلی شدن حفظ می‌کند، بنابراین انتخاب خوبی برای اتاق خواب است چه آن اتاق متعلق به کودک یا فردی بزرگسال باشد.

برای آن هایی که رنگ‌های خنثی محض را دوست دارند، رنگ خاکستری تیره موجود در عکس بالا را پیشنهاد می کنیم. این یک رنگ خاکستری تیره است که اندکی ته رنگ گرم درون خود دارد و برای کسانی که رنگ خاکستری خالص را زیادی سرد می‌دانند عالی است.

همانند رنگ سورمه ای تیره این هم رنگ نسبتا تیره ای است بنابراین باید در مقادیر کوچک استفاده شود یا با رنگ های روشن متضاد زیادی به کار رود.

رنگ خاکستری سیر یکی از رنگ‌های خنثی واقعا تیره است. در کسب و کار مشاوره طراحی پویانو مشتریانی هستند که نسبت به رنگ سرد خاکستری که این چند سال اخیر بسیار محبوبیت یافته اند اظهار بی‌میلی می‌کنند و درعین حال نمی‌توانند پذیرای رنگ گرم بژ یا قهوه ای کم رنگ نیز باشند. رنگ خاکستری سیر را که در بالا مشاهده می‌کنید رنگی بین خاکستری سرد و قهوه ای گرم است که هماهنگی خوبی با رنگ های سرد و گرم برقرار می‌کند.

درخشش رنگ عسلی همچون تابش طلایی خورشید است که میان رنگ های گرم و سرد قرار دارد. این رنگ شاد و دلپذیری است که به خوبی می‌توان از آن در آشپزخانه، اتاق پذیرایی یا درب جلویی استفاده کرد.

رنگ های سال 2017 در طراحی داخلیچند تا از شرکت‌های رنگ در حال ترویج چند تا گلچین رنگی هستند به جای این که یک رنگ را معرفی کنند. برای مثال یکی از شرکت های رنگی معروف بیست رنگ را برای سال 2017 انتخاب کرده و آن‌ها را به سه دسته راحت، پیچیده و بی‌پروا تقسیم بندی کرده است.

من هم که عاشق رنگ های جسورانه هستم شیفته رنگ‌های پالت بی پروا این شرکت شدم که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. این رنگ ها چون زیادی خیره کننده و اشباع هستند باید در دیوارهای شاخص یا در طاقچه ها یا صرفا روی سقف به کار ببرید به جای این که هر چهار دیوار را با آن رنگ آمیزی کنید.

شرکت رنگ والسپر نیز با انتخاب 12 تایی به عنوان تاپ ترین رنگ‌های سال 2017 چهار ترکیب از رنگ های خنثی و پررنگ و اشباع را انتخاب کرده است. یکی از رنگ های مورد علاقه من که روی پالت خنثی آن ارائه شده است رنگ ملایم سبز کم رنگ خزه ای است که در بالا مشاهده می‌کنید و در میان رنگ های پررنگ شرکت Valspar، من گرما و نشاط رنگ کرم-طلایی زیر که روی دیوارها کشیده شده است را دوست دارم.

 

 

 

رنگ های سال 2017 در طراحی داخلی

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz