ایده های بکارگیری رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون داخلی

ایده های بکارگیری رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون ؛ گاهی اوقات همه اصول طراحی دکوراسیون با پیچیدگی تناسبات خود به کنار رفته و جای خود را به خصوصیات یک فاکتور منحصر به فرد می دهند. این فاکتور همان رنگ است. اگر از رنگ درک مناسبی داشته باشید، می توانید مدعی شوید که احتمالا در طراحی دکوراسیون موفق خواهید بود. رنگ ها، با دنیای خاص خودشان تعریف دیگری از دکوراسیون ایجاد می نمایند. وقتی همه آن چه یک دکور زیبا نیاز دارد را انجام داده اید و هنوز احساس می کنید فضا آن طور که باید تعریف نشده است، شاید وقت آن باشد که به سراغ پالت رنگ های بیکران رفته و پاسخ خود را در میان تنوع آن ها جستجو کنید.

رنگ ها با شما حرف می زنند و بدون آن که حتی متوجه تاثیرشان شوید، در طول روز احوالات شما را تحت تسلط دارند. چیزی که در به کار گیری رنگ در فضا اهمیت دارد، جدا از گرمی یا سردی آن، احساس شما درباره آن رنگ است. به هر حال همه رنگ ها زیبایی خودشان را دارند و شما رنگی را پیدا نخواهید کرد که این خصوصیت را نداشته باشد.

برای اینکه فضای زندگی خود را با یک دگرگونی مواجه سازید، انتخاب های بسیاری از میان رنگ ها در اختیار دارید. هر چه رنگ مورد استفاده شما در فضا خاص تر باشد، این دگرگونی نیز بیشتر خود را نشان خواهد داد.

اگر نمی دانید چگونه رنگ های مورد نظرتان را در فضا به کار گیرید، با پویانو همراه باشید.

وقتی از به کار بردن رنگ های خاص صحبت می شود، قرار نیست کل فضای خانه را رنگارنگ کنید. این را فراموش نکنید که رنگ های خاص فقط زمانی به چشم می آیند که در کنار رنگ های خنثی به کار برده شوند و این یعنی شما با داشتن یک صندلی یا مبل راحتی به رنگ مورد نظر می توانید به هدف خود برسید؛ بدون این که فضا را به شکل یک دفتر نقاسی دربیاورید.

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

اگر نمی خواهید مبلمان را به رنگ دیگری تغییر دهید، به سراغ لوازم دکوراتیو بروید. تابلوها از جمله مواردی هستند که می توانند با رنگ های خود فضا را به شکل دیگری درآورده و حس بی روحی آن را به جذابیت بدل سازند. در انتخاب رنگ تابلوها آزادانه عمل کنید و رنگ های مختلفی را به کار گیرید.

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

کوسن ها از دیگر مواردی هستند که می توانید به عنوان کوچک ترین تغییرات با کم ترین هزینه به کار ببرید. مهم نیست که مبل شما چه رنگی دارد. کوسن ها می توانند در رنگ های متنوع و متفاوت با رنگ مبل تناسب پیدا کنند.

لوسترهای خانه شما می توانند به جای فرم های متداول، آویزهای رنگی متنوعی باشند که شاید هر کسی در فضای منزلش نداشته باشد. اگر تمایلی به تغییرات آنچنانی در رنگ فضا ندارید، لوستر یکی از گزینه های ساده خواهد بود.

شلف ها از دیگر قسمت های دکور هستند که تغییر رنگ آن ها به شما پیشنهاد می شود. اگر طراحی دکوراسیون اتاق کودکتان را مد نظر دارید، شلف های رنگی جزو بهترین ایده های قابل اجرا برای رنگ و رو دادن به محیط خواهند بود. می توانید از رنگ های شاد مختلفی برای قفسه های مختلف استفاده کنید و یک شلف خارق العاده را به فرزند خود هدیه دهید.

 

فرش ها با داشتن یک رنگ متفاوت، به راحتی کل فضا را تحت تاثیر قرار می دهند. یک فرش با پهنای خود طوری به خانه شما رنگ می دهد که شاید از دیگر وسایل برنیاید. رنگ فرش را می توانید در تضاد یا تناسب با دیگر رنگ های به کار رفته در نظر گیرید. این موضوع به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

کاغذ دیواری این روزها محبوبیت خاصی در طراحی دکوراسیون پیدا کرده است. وجود این همه طرح و رنگ در انواع کاغذ دیواری، شما را قادر می سازد تنها با داشتن تصمیم و اراده موفق به تغییر ظاهر خانه خود شوید، بی آن که دردسر زیادی را به جان بخرید. استفاده از رنگ های خاص کاغذدیواری ، نقطه عطف یک دکوراسیون است. این نکته را به یاد داشته باشید که با انتخاب یک کاغذ دیواری به رنگ خاص، پس زمینه فضا را دچار دگرگونی می کنید، پس بهتر است در انتخاب رنگ سایر لوازم منزل با دقت بیشتری عمل کنید تا فضا دچار شلوغی بیش از حد در اثر استفاده از رنگ های بسیار نشود.

اگر می خواهید از دیوارکوب استفاده کنید، یک طرح متفاوت با رنگ های متفاوت تر بهترین گزینه برای تغییر مورد نظرتان خواهد بود. تاثیری که دیوارکوب های رنگارنگ بر فضا می گذارند، بسیار چشمگیر و جذاب خواهد بود.

اگر به دنبال یک ست غذاخوری خاص هستید، خودتان یک ست به وجود بیاورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جزییات دقت کنید. برای مثال صندلی ها، پایه میز و حباب لامپ را در تناسب با یکدیگر انتخاب کنید. خواهید دید که به همین راحتی صاحب یک میز غذاخوری خاص شده اید.

در صورتی که میز غذاخوری شما بر روی فرش قرار می گیرد، بهتر است صندلی های میز را با یکی از رنگ های به کار رفته در فرش ست کنید.

احتمالا همه از خواندن این قسمت شگفت زده خواهید شد؛ اما برای داشتن یک تغییر اساسی شاید فکر بدی هم نباشد. صندلی های غذاخوری خود را از ست خارج کنید و هر کدام از آن ها را با رنگ متفاوتی در نظر بگیرید. حتی می توانید با کمی شجاعت بیشتر، فرمشان را نیز مختلف تعریف کرده و با این حرکت یک تغییر بزرگ به وجود آورید.

پرده ها هم جزو گزینه ایی هستند که می توانید به سراغشان بروید. رنگ های مرسوم را کنار بگذارید و با یک انتخاب جسورانه، پرده های خود را به رنگی متفاوت دربیاورید. اجازه دهید همه با نگاه کردن به پرده های شما تفاوت را احساس کنند.

روتختی ها از دیگر مواردی هستند که به راحتی با تغییر رنگ فضا را دگرگون می کنند. یک روتختی رنگارنگ، حتی اگر در پس زمینه روشنی هم قرار گیرد، در حسی که فضا به شما منتقل می کند بسیار تاثیر گذار خواهد بود. کوسن ها را فراموش نکنید و آن ها را نیز در رنگ آمیزی فضای اتاق خود شریک سازید.

بین رنگ مبلمان و دیگر وسایل فضا همخوانی ایجاد کنید. برای مثال می توانید رنگ مبل، قسمتی از تابلوی دیواری و فرشتان را با یکدیگر ست کنید. همین تناسبات کوچک هستند که هم نشینی رنگ ها را به نقطه قوت دکوراسیون شما تبدیل خواهند کرد.

همین همخوانی را می توان با استفاده از یک طیف مشابه در رنگ کاغذ دیواری، مبل و فرش نیز ایجاد کرد.

گاهی اوقات زیبایی در تضاد است. یک پس زمینه با رنگ خنثی دقیقا بهترین فضا را برای استفاده از مبلمان رنگی ایجاد خواهد کرد. هر چه تضاد بین رنگ پس زمینه و مبلمان بیشتر باشد، رنگ خاص شما جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

با کمی سلیقه به خرج دادن می توانید تناسبات جذابی در فضا ایجاد کنید. برای مثال اگر رنگ های تابلوی دیواری با رنگ های فرش همخوانی داشته باشند، تناسب و ارتباط به تمام معنا در دکور شما دیده خواهد شد.

این که چطور از یک رنگ استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر محیط داشته باشد تا حد زیادی به نکته بین بودن شما بستگی دارد. این شما هستید که باید پتانسیل های فعلی فضا را بسنجید و آن ها را با ایده های خود به نتیجه برسانید. برای مثال اگر در حال حاضر یک فرش با رنگ مطلوب در اختیار دارید، به دنبال این باشید که دیگر لوازم و مبلمان را در تناسب با آن در نظر بگیرید. مبل، کوسن و آباژور و هر چیز دیگری را که به نظرتان می رسد در طیف رنگ مورد نظر انتخاب کنید. این همان شناخت پتانسیل است که می تواند به شما کمک کند از قابلیت های فعلی که فضا دارد در جهت رسیدن به طرح ایده آل خود استفاده کنید.

مسلما ایده های دیگری نیز هستند که می توانند در رسیدن شما به یک تغییر بزرگ در فضا کمک کنند. دامنه رنگ های قابل استفاده برای طراحی داکوراسیون به قدری گسترده است که اگر بخواهید به دنیای هر یک از آن ها پای بگذارید، گزینه هایتان از کنترل خارج خواهند شد و احتمالا گیج می شوید. بهتر است ابتدا رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس از بین آن ها، آن تعداد را که در تناسب بیشتری با محیط زندگی شما قرار دارند به عنوان گزینه های اصلی برگزینید. مراحل بعد کمی ساده تر خواهد بود و با رعایت اصولی مثل در نظر گرفتن پس زمینه، همخوانی و تضاد، طیف رنگ های مشابه و تعادل قابل اجراست.

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون
رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون
رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون

 

 

تحریریه پویانو