رنگ مشکی نما در 10 پروژه معماری که سیمایی جدید ساخته اند

رنگ مشکی در نمای ساختمان

رنگ مشکی نما در 10 پروژه معماری که سیمایی جدید ساخته اند

رنگ مشکی نما : چوب رنگ‌آمیزی شده با رنگ مشکی یک انتخاب همیشه پرطرفدار برای معماران در سال‌های اخیر بوده‌است. در این مطلب ده نمونه جالب توجه از پروژه‌هایی را خواهیم‌دید که از این رنگ پرطرفدار استفاده کرده‌اند، از جمله یک کلبه «ماجی» 9 مترمربعی و یک کلبه اسکلی پوشیده شده با اندود قیر. خانه «ترول هاس»، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری «مورک آلنس» (Mork Ulnes)

رنگ مشکی در نمای ساختمان

گروه معماری مورک آلنس این کابین اسکی پنج‌خوابه را در کالیفرنیا با چوب‌های قیراندود ساخته‌است و آن را بر یک پایه بتنی قرار داده تا از آن در برابر شرایط اقلیمی محافظت کند. نام این پروژه –ترول هاس- به فرهنگ فولکلور اسکاندیناویایی اشاره دارد، که در آن ترول‌ها می‌بایست در کوهستان‌های دور سکنی گزینند.

رنگ مشکی در نمای ساختمان

رنگ مشکی نما در خانه «اسلیو»، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری «اکچوال/ آفیس» (Actual/Office)

دو حجم تودرتو طراحی شده توسط گروه معماری اکچوال/آفیس که با ورقه‌های چوبی مشکی پوشانده شده‌اند این خانه ویلایی را در دره رود «هودسون» در نیویورک شکل داده‌اند. این ساختمان دوطبقه بعنوان ویلایی ییلاقی برای کلکسیونرهای آثار هنری طراحی شده‌است.

رنگ مشکی در نمای ساختمان

سونای معلق، طراحی توسط شرکت معماری «اسمال» (Small)

استودیوی اسمال که در میلان قرار دارد این سونای معلق را با یک نمای چوبی رنگ‌آمیزی شده به رنگ مشکی در «آموت» سوئد طراحی کرده‌است و متعلق به یک زوج بلژیکی است که دارای یک مهمانخانه در همین جنگل نیز می‌باشند.

رنگ مشکی نما در ویلای «اس جی 21»، هلند، طراحی توسط گروه معماری FillieVerhoeven

این ویلا برای مشتریانی ساخته‌شد که به دنبال خانه‌ای چشمگیر و مینیمال بودند. معماری این ویلا یک فرم نامتقارن شیبدار را که کاملا با چوب‌هایی رنگ‌آمیزی به رنگ مشکی ساخته شده در نزدیکی روتردام به نمایش می‌گذارد. فضای نشیمن این خانه دارای دربی کشویی است که به ادعای طراحان آن، بزرگترین درب کشویی ساخته شده در کشور هلند تاکنون بوده‌است.

رنگ مشکی نما در هتل Bühelwirt، ایتالیا، طراحی توسط گروه معماری «پدویلا» (Pedevilla)

این ساختمان پنج طبقه افزوده شده به هتل باهلویرت که در شمال ایتالیا واقع شده‌است، شامل یک حجم چوبی مشکی با پنجره‌های بیرون‌زده به منظور خلق چشم‌اندازهایی از کوهستان‌های اطراف می‌باشد. این فضای افزوده شده توسط گروه معماری پدویلا دارای بیست اتاق، یک اسپا و یک توسعه از رستوران اولیه می‌باشد.

خانه دریاچه میشیگان، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری «دسای چیا» (Desai Chia)

شرکت معماری نیویورکی دسای چیا این خانه کنسول شده را در کنار دریاچه میشیگان طراحی کرده که دارای دیوارهای چوبی ساخته شده از درختان پیر زبان گنجشک همان محل است و سطح آن با یک روش سنتی ژاپنی به نام «شو سوگی بان» به طور سطحی سوزانده شده‌است.

رنگ مشکی در نمای ساختمان

کلبه «ماجی»، طراحی توسط گروه معماری ماجی (Muji)

گروه معماری ماجی از این خانه پیش‌ساخته نه مترمربعی که تماما از چوب ژاپنی رنگ‌آمیزی شده به رنگ مشکی ساخته شده در سال 2017 رونمایی کرد. این کابین به ارزش 20989 یورو بعنوان یک اقامتگاه دائمی و همینطور یک خانه مسافرتی قابلیت تطبیق با طیف وسیعی از موقعیت‌ها را دارد.

نمای ساختمان با رنگ مشکی

خانه درختی، انگلیس، طراحی توسط اسکات کیسون (Scott Kyson)

اسکات کیسون، موسس استودیوی کیسون که در لندن واقع است این کلبه کوچک در یک باغ را بعنوان خانه بازی سه فرزندش با سنین میان چهار تا هشت سال طراحی کرد. این خانه سر باز که خانه‌درختی نامیده شده با شیشه‌های رفلکت و چوب صنوبری با سطحی سوزانده شده ساخته شده‌است.

نمای ساختمان با رنگ مشکی

مرکز خدمات بازدیدکنندگان Allmannajuvet، نروژ، طراحی توسط «پیتر زامتور» (Peter Zumthor)

مرکز خدمات توریستی که توسط معمار سوییسی پیتر زامتور طراحی شده، در یک مسیر توریستی در یک معدن تاریخی در نروژ ساخته شده و متشکل از یک مکعب مشکی و سقفی از جنس ورق مواج روی است که با اسکلت چوبی محیطی نگه‌داشته می‌شود.

نمای ساختمان با رنگ مشکی

باشگاه استودیوی «گاردن»، انگلیس، طراحی توسط شرکت معماری «ایست‌وست» (Eastwest)

گروه معماری ایست‌وست این باشگاه نیمه فرورفته در زمین را که با ورقه‌های بطور سطحی سوزانده شده چوب سرو پوشانده شده، ساخته‌است. این باشگاه در باغ یک مالک لندنی که از کمبود فضا برای امکانات ورزشی‌اش ناامید شده‌بود ساخته شد. بر خلاف رنگ مشکی بیرون آن، رنگ روشن فضای داخلی که با چوب توس پوشانده شده تجهیزات لازم برای بوکس و سایر ورزش‌ها را به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen