11 روش برای اضافه کردن رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه ها

11 روش برای اضافه کردن رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه ها

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه ؛ از قرنیزها گرفته تا کانترتاپ آشپزخانه، با اضافه کردن رنگ های مشکی می توانید به آشپزخانه خود جلوه ای برجسته بدهید. به کار بردن رنگ های مشکی در آشپزخانه چیز عجیبی نیست اما این یک روند طراحی محسوب می‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. امروزه صاحبخانه ها رنگ های تیره را تقریبا روی هر سطحی از آشپزخانه از قرنیز پنجره‌ها و دیوارها گرفته تا    کابینت آشپزخانه و کانترتاپ ها به کار می‌برند.

چه بخواهید به طور محتاطانه از این رنگ استفاده کرده و آن را صرفا در جزئیات به کار ببرید یا این که آن را در وسعت بیشتر و در کفپوش آشپزخانه خود استفاده کنید می‌توانید از زیبایی های این رنگ تیره بهره مند شوید.

در این جا 11 ایده برای شروع آورده شده است.

1- لوازم روشنایی

همگی می‌دانیم که روشنایی نقش مهمی در تقریبا تمام آشپزخانه‌ها بازی می‌کند اما رنگ لوازم روشنایی نیز همینطور است. یک لوستر کروی فرفوژه ای می‌تواند هم به عنوان دکوری بالای میز ناهارخوری و هم دکوری ورودی آشپزخانه عمل کند همانطور که یک دسته سه تایی از چراغ های آویز بالای جزیره آشپزخانه نیز به طور مشابه عمل می‌کنند. در این آشپزخانه سنتی که واقع در شهر آستین تگزاس است هر دوی این چراغ ها در سبک کلاسیک وارد شده اند.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

2- لوازم تزئینی و دکوری

اگر در استفاده از رنگ مشکی مردد هستید می‌توانید ابتدا با اشیاء دکوری کوچک شروع کنید که انجام آن ریسک کمتری دارد و عوض کردن آن ها نیز آسان و کم هزینه است. ضمنا این ها اثر زیبایی شناختی فضای آشپزخانه شما را نیز به طور کامل عوض نمی‌کنند. شید لامپ ها، گلدان ها، ساعت های قدیمی، قاب عکس ها و آثار هنری صرفا برخی از روش های اضافه کردن اندکی رنگ شیک مشکی به ترکیب رنگی آشپزخانه تان است.

3- مبلمان

اگرچه مبلمان نسبت به وسایل دکوری وظایف بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد اما همچنان روش نسبتا مطمئنی برای وارد کردن رنگ های تیره هستند. درحالی که مبلمان به هیچ وجه ارزان نیستند اما بدیهی است که تغییر به مبلمان مشکی نسبت به تغییر به کانترتاپ، کابینت یا دیوار بین کابینتی مشکی هزینه کمتری دارد. از جمله لوازمی که هزینه کمتری دارند می توان به صندلی های ناهارخوری و صندلی های بار اشاره کرد. اگر به دنبال جلوه ای برجسته تر هستید و می توانید کمی بیشتر هزینه کنید یک میز ناهارخوری تماما مشکی را امتحان کنید.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

4- ابزار و یراق آلات

حتی کوچکترین لوازم موجود در آشپزخانه را می‌توانید به رنگی مشکی وارد کنید و ابزار و دستگیره های کابینت استثنا نیستند. برای انتخاب آن ها بیش از یک گزینه پیش روی شماست که شامل آهن، نیکل و برنز نفت مالیده می‌باشد. دستگیره های آهنی همانند برنزی تیره برای استفاده در آشپزخانه هایی با سبک سنتی، اسپانیایی و مدیترانه ای مناسب هستند  و با خود اندکی گرما به ارمغان می‌آورند. دستگیره هایی نیکلی تیره و براق جلوه درخشان و صیقلی به طراحی های معاصر و مدرن امروزی اضافه می‌کند. اگر می خواهید میزان رنگ مشکی بیشتری را به نمایش بگذارید از دستگیره های بزرگتر استفاده کنید.

5- جزیره آشپزخانه

نظر شما در مورد کابینت مشکی چیست، اما چند راه بهتر نیز برای دست یابی به ظاهری که هم مبتکرانه و هم پیچیده و پرظرافت باشد وجود دارد. کابینت های مشکی جزیره آشپزخانه می‌توانند طراحی های مختلف زیادی را به سرانجام مطلوب برسانند. آن‌ها می‌توانند در آشپزخانه های معاصر که پالت سفید و تمیزی دارند جلوه برجسته ای داشته باشد یا به طراحی های سبک رعیتی اندکی زیبایی و ظرافت ببخشند. برای این که کار هم می‌توانید بگذارید ایسلند مشکی در وسط آشپزخانه شما جلوه ای برجسته داشته باشد و هم می‌توانید یکی از دیگر کابینت ها را نیز به رنگ مشکی دربیاورید تا هماهنگ تر شده و جلوه خیره کننده آن را متعادل کند.

اضافه کردن رنگ های طلایی را نیز در کنار کابینت های تیره امتحان کنید. این روشی است که می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کرده و در عین حال چند رنگ اضافه کنید تا به طراحی خود گرما ببخشید.

6- دیوارهای بین کابینتی

اگر تا به حال برای خرید متریال دیوار بین کابینتی اقدام کرده باشید می‌دانید که چه طرح های خلاقانه ی مشکی رنگی برای آن ها وجود دارد. این ها شامل موارد کلاسیک نظیر کاشی های حمام و متریال های مختلف نظیر سرامیک، پروسلین، شیشه و یا حتی سنگ طبیعی می‌شوند. یک دیوار بین کابینتی مشکی رنگ حتما نیاز نیست که جلوه بسیار خیره کننده ای داشته باشد. اگر به دنبال موزاییک یا کاشی های سرامیک مشکی یکدست و توپر نیستید، مدلی را انتخاب کنید که در آن رنگ مشکی با یک یا چند رنگ دیگر ترکیب می‌شود تا جلوه ملایم تری داشته باشد. دیوار بین کابینتی موزاییکی این آشپزخانه که سبک Shabby Chic دارد به خوبی با کانترتاپ مشکی یکدست هماهنگ شده است و در عین حال دارای رنگ های روشن تر نیز می باشد.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

7- کانترتاپ ها

اگر فکر می کنید که کابینت ها و دیوارهای بین کابینتی مشکی رنگ بیش از حد خیره کننده هستند، کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را می‌توانید به عنوان گزینه حد وسط انتخاب کنید. کانتر مشکی رنگ می‌تواند اجزای یک طرح رنگی و تمیز سیاه و سفید را به هم گره بزند. به علاوه کانترتاپ های مشکی را می‌توانید در متریال های مختلفی نظیر گرانیت، کوارتز و سنگ صابونی پیدا کنید.

اگر به دنبال روش ظریفی برای وارد کردن رنگ مشکی به کانترتاپ خود هستید به دنبال مدلی باشید که دارای پیچش ها و رگه ها درون خود می‌باشد. به علاوه می‌توانید رنگ ها و سبک ها را با یکدیگر ترکیب کنید. این آشپزخانه سبک معاصر دارای کانترتاپ اصلی مشکی رنگ است اما با کانترتاپ سفید روی جزیره آشپزخانه همچنان طراحی پرروح و روشن آن حفظ شده است.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

8- هود آشپزخانه

لوازم مشکی رنگ در طراحی های امروزی به طور کامل از رده خارج شده اند، درسته؟ نه کاملا. هودهای فلزی یکی از داغ ترین گرایش های طراحی آشپزخانه در سال 2016 می‌باشد و این شامل هودهایی با بدنه فلزی مشکی رنگ نیز می‌شود. چه آن از فلز استیل ضد زنگ، چوب رنگ شده یا فلز ساخته شده باشد، یک هود مشکی رنگ می تواند جلوه خود را در آشپزخانه ای مملو از وسایلی با ظاهر برجسته حفظ کند.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

9- قرنیز پنجره

این گزینه نیازمند ذوق و سلیقه هم هست. طراحی پنجره های تان با رنگ مشکی تیره یا استفاده از رنگ مشکی روی قرنیز های کف دیوار یا ابزارهای گچی روی دیوار به فضا بعد و عمق می‌بخشد و بدون شک یک انتخاب طراحی برجسته و خیره کننده محسوب می‌گردد. ابتدا با یکی از پنجره ها کار خود را شروع کنید و ببینید که چطور این کار ظاهر آن را تغییر می دهد.

10- کابینت ها و شلف ها

کابینت ها و شلف ها صرفا برای نگهداری یا به نمایش گذاشتن وسایل استفاده نمی‌شوند و  می توانند به ویژگی های برجسته آشپزخانه نیز تبدیل شوند. این آشپزخانه سبک اسکاندیناوی دارای شلف بندی باز با فضای داخلی مشکی رنگ است که روی شکل این جزیره آشپزخانه تاکید می‌کند. اگر شما شلف های دیواری دارید ممکن است بخواهید با استفاده از رنگ مشکی بین آن ها و دیوار روشن پشتی کنتراست ایجاد کنید.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

شلف های باز یا دیواری دارید؟ با انتخاب رنگ تیره برای تکیه گاه و پایه شلف ها اندکی رنگ مشکی به آشپزخانه خود بپاشید. آن ها تاثیر بصری زیادی در برابر یک پس زمینه سفید رنگ ایجاد می کنند.

 

11- کفپوش

این تصمیمی است که بسیاری از صاحبخانه ها به انجام آن مبادرت نمی ورزند اما نصب یک کفپوش مشکی می‌تواند ارزشمند باشد. یک کفپوش با کاشی های مشکی طرح آشپزخانه شما را وزین کرده و ویژگی دراماتیکی به آن می‌بخشد. به علاوه لوازمی که رنگ های روشن تر دارند در برابر این پس زمینه مشکی ظاهری بزرگ تر، بهتر و برجسته تر خواهند داشت.

رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه
رنگ مشکی در دکوراسیون آشپزخانه

گذشته از اثر زیبایی شناختی نگهداری و تمیز کردن جنبه دیگری است که باید به آن توجه شود. گرد و خاک و کثیفی روی سطوح تیره تر معمولا بیشتر نمایان هستند. بنابراین اگر نیاز به گزینه ای دارید که نگهداری کمتری داشته باشد از انتخاب این یکی اجتناب کنید. شما می‌توانید ظاهر کفپوش هاروود مشکی رنگ را با اضافه کردن بافت از طریق رگه ها و گره های موجود در چوب به تعادل برسانید. رگه های روی چوب حتی ممکن است حاوی اندکی رنگ سفید باشند تا رنگ کفپوش شما را ملایم کنند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

برگرفته: houzz