رنگ سفید و آبی این‌گونه به آشپزخانه سرزندگی می‌بخشند

رنگ سفید و آبی این‌گونه به آشپزخانه سرزندگی می‌بخشند

رنگ سفید و آبی ؛ بسیاری از افراد معتقدند که آشپزخانه قلب یک خانه است. آشپزخانه جایی است که ما در آن روزمان را با فکر کردن و برنامه‌ریزی برای تهیه غذای خود و عزیزانمان آغاز می‌کنیم. در واقع، آشپزخانه محل تغذیه به انواع گوناگون است. به همین علت است که استفاده از طیف رنگی آبی که مرتبط با تامل و اندیشه است، و رنگ سفید که مربوط به حس پاکی است رویکردی عالی برای خلق آشپزخانه‌ای متعالی و روح‌بخش می‌باشد. نمونه‌هایی که در ادامه آورده شده، نشان می‌دهد که ترکیب رنگ‌ها می‌تواند چقدر متنوع باشد.

پاک و دریایی

ترکیب کاشی‌های شیشه‌ای به رنگ آبی کبالت در دیوار پشت سینک با کفپوش های نواری از جنس چوب ساج همچون ترکیبی بهشتی است. سفیدی کابینت ها و پیشخوان‌های کوارتز تضادی مطلوب را در خلق این آشپزخانه تمیز و هیجان‌آور ایجاد می‌کند.

فکر عمیق

ترکیب رنگ در این آشپزخانه در عین سادگی حیرت‌آور است. ترکیب آبی پررنگ با پیشخوان از جنس ماهوگانی با جلای طبیعی آن، یک انتخاب بینظیر است. طرح گرافیکی زمین که تداعی‌کننده الماس است، با نوارهای چوب پنبه، محلی پرانرژی را برای توقف و لذت بردن خلق کرده‌است.

سبک دنج فرانسوی

دیوارهای گرم زرد کره‌ای زمینه‌ای عالی برای لوازم آبی‌رنگ مکمل فضا است. جزییات شطرنجی کاشیکاری، تیرهای آبی‌رنگ سقف، پرده فرانسوی سفید و آبی در کنار ساعت چینی خیره‌کننده همگی دست در دست هم داده و این آشپزخانه زیبا و خیره‌کننده اروپایی را رقم زده‌اند.

فیروزه‌ای وسوسه‌کننده

شما هم دوست دارید به داخل این آشپزخانه شیرجه بزنید؟ رنگ دیوار فیروزه‌ای در پشت کابینت‌ها که به آبی بکار رفته در رنگ‌آمیزی اتومبیل‌ها نزدیک است، به فضا درخشندگی‌ای رویایی بخشیده‌است. توجه کنید که چگونه گرمی کفپوش مرمر با طرح موزاییک، مکمل سردی رنگ فیروزه‌ای شده‌است. و جزیره آشپزخانه که از کابینت‌هایی از چوب بلی آفریقایی ساخته شده، چشم شما را بیشتر به سمت رنگ فیروزه‌ای جذب می‌کند.

رنگ سفید و آبیطیف رنگی

چرا تنها از یک درجه خاص رنگ آبی استفاده کنیم، هنگامیکه استفاده از سه درجه از طیف آن بهتر خواهد بود؟ این کاشی‌های شش‌ضلعی چندرنگ شما را به خود جلب می‌کند، و با ملات مسی‌رنگی که در نصب آن بکار رفته این جذابیت دوچندان می‌شود. کفپوش‌های چوب بلوط با چیزی که بنظر می‌رسد رنگ چوب گردو باشد سبب بیشتر به چشم آمدن رنگ آبی می‌شود، و در عین حال کابینت‌ها، پیشخوان و دیوارهای سفید زیبایی این آشپزخانه را به غایت می‌رسانند.

 

در این تصویر،همراهی آبی روشن با سفید یخی، جزییات آهنی مشکی و درب‌های انبار شما را به زمان گذشته می‌برد. استفاده از تخته‌های عریض کف از جنس بلوط سفید و کاشی‌های زیگزاگی پشت گاز، این آشپزخانه روح‌بخش سفید و آبی را رقم می‌زند.

سرد امروزی

در این تصویر، دیوار براق پشت گاز را می‌بینیم که بشدت این آشپزخانه چشمگیر تورنتویی را تلطیف کرده‌است. کفپوش‌های چوب بامبو گرمی مورد نیاز را به آشپزخانه می‌بخشد و سرمای رنگ آبی و استیل روی پیشخوان را تعدیل می‌کند.

 

 

رنگ سفید و آبی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz