رنگ سفید در دکوراسیون : چطور رنگ سفید را به درستی در دکوراسیون مان به کار ببریم؟

رنگ سفید در دکوراسیون : چطور رنگ سفید را به درستی در دکوراسیون مان به کار ببریم؟

رنگ سفید در دکوراسیون : اگر تاکنون هنگام انتخاب رنگ های متمایل به سفید گیج شده‌اید حتما می‌دانید که کار کردن با رنگ سفید چقدر می تواند دشوار باشد. در این جا می‌بینید که چطور می‌توانید دکوارسیون تمیز و درخشان سفیدی که دنبال آن هستید را طراحی کنید. رنگ سفید مدت هاست که به خاطر تطبیق پذیری و حس تازگی که دارد مورد علاقه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است.

اما هر کسی که تا به حال سعی کرده باشد از میان صدها طیف سفید یکی را انتخاب کند قطعا اعتراف می‌کند که دکوراسیون با رنگ سفید آن طور که به نظر می‌رسد ساده نیست.

ما بهترین ترفندها را برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون گرد آوری کرده ایم که با نحوه شروع بهترین طیف سفید این مقاله را شروع می‌کنیم. بنابراین شما می ‌توانید به زیبایی و با اعتماد به نفس کامل دکوراسیون سفید خود را طراحی کنید.

چطور رنگ سفید مناسب را انتخاب کنید؟

چرا همان رنگ سفیدی که نمای یک اتاق را ساده و درخشان می‌کند در اتاق دیگری ممکن است ظاهری سرد و خشک پدید آورد؟ همه چیز به روشنایی اتاق برمی‌گردد. با تنظیم روشنایی طبیعی در فضای خود شما طیفی از رنگ سفید را پیدا می‌کنید که بهترین گزینه مناسب دکوراسیون فضای تان است.

نکات رنگ سفید در دکوراسیون :

قبل از رنگ زدن سفید یک اتاق، جهت آن به خورشید را پیدا کنید. از رنگ سفید روشن(نه خیلی گرم نه خیلی سرد) در اتاق هایی که دور از آفتاب ظهر هستند استفاده کنید.

اگر اتاق تان رو به شمال است و منطقه زندگی تان زمستان‌های برفی دارد رنگ سفید روشن زیادی ظاهر سرد دارد و باید به جای آن از طیف های گرم تر سفید استفاده کنید.

اتاق‌های رو به جنوب در شهرهای جنوبی ایران دارای بیشترین روشنایی روز هستند، در این مورد از سفید با ته رنگ‌های خاکستری استفاده کنید تا تابش خیره کننده نور به حداقل برسد.

چطور مناسب ترین رنگ سفید برای تزئینات حاشیه دیوارها و پنجره‌ها را انتخاب کنیم؟

وقتی یک نمونه رنگ سفید را به تنهایی در دست می‌گیرید و بررسی می کنید فکر می‌کنید سفید خالص است. ولی وقتی چندین نمونه رنگ سفید را در کنارهم بگذارید تازه متوجه می‌شوید که برخی از آن ها(بژ یا کرمی) گرم تر به نظر می‌رسد درحالی که برخی دیگر نظیر خاکستری کمرنگ سردتر به نظر می‌رسند.

بنابراین کدام را انتخاب کنیم؟ رنگ سفید گرم یا سرد. انتخاب صحیح رنگ برای حاشیه‌ها و تزئینات دیوار بستگی به رنگ بقیه دیوار دارد. اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم باید بگوییم که رنگ‌های گرم با رنگ های گرم و رنگ های سرد با رنگ های سرد به خوبی هماهنگ می‌شوند.  همانطور که در تصویر بالا نیز می بینید حاشیه های دیوار و درب ها به رنگ سفید و رنگ دیوار به رنگ سفید گرم انتخاب شده است که هارمونی زیبایی دارند.

نکات رنگ سفید در دکوراسیون :

نگاهی به پالت رنگ اتاق تان بیندازید: اگر دیوارها سفید سرد هستند یعنی ته رنگ های سبز، خاکستری، آبی و ارغوانی درون شان هست از رنگ‌های سفید سرد برای حاشیه های دیوارها استفاده کنید. اگر دیوارهای تان دارای ته رنگ های قرمز، صورتی، قهوه ای، نارنجی و زرد است از رنگ های سفید گرم برای حاشیه‌های دیوار استفاده کنید.

چطور از رنگ سفید در اتاق خواب استفاده کنیم؟

برای اطمینان از این که دیوارهای سفید طوری به نظر نرسند که انگار دیرتر از بقیه رنگ شده و با ظاهر اتاق پیوستگی ندارند سعی کنید دیگر عناصر اتاق از طرح معماری گرفته تا بافت های مورد استفاده را طوری انتخاب کنید که اتاق تان حس راحتی و گرمی را القا کند.

نکات:

ستون ها و تیرک‌های بدون پوشش (همانند عکس بالا) وقتی با سفید رنگ آمیزی شوند ظاهری به سبک روستیک پیدا م‌ کنند.

سطوح براق فلزی و انعکاسی زرق و برق اضافه می‌کنند؛ به خاطر داشته باشید که اندکی از این سطوح تاثیر چشم گیری در اتاق ایجاد می کند. برای پالت سردتر رنگ های خاکستری روشن را انتخاب کنید و برای جلوه ای گرم تر رنگ های متمایل به سفید را وارد کنید.

چطور اتاق خواب خود را از طریق لحاف و روتختی سفید رنگ ظاهری تازه و درخشان ببخشیم؟

رخت خواب سفید شیک، کلاسیک و بدون زحمت است. اگر قصد دارید ظاهر اتاق خواب خود را تازه و تمیز نشان دهید این انتخابی است که نمی‌توانید از دست دهید.

نکات:

یک یا دو عدد بالشت بافت دار که از کتان ساده سفید دوخته شده است را به تخت خود اضافه کنید تا ظاهری لوکس ایجاد کنید.

رخت خواب سفید رنگ باعث می‌شود که دیگر رنگ های خنثی فاخرتر به نظر برسند؛ این گزینه خوبی برای اتاق خواب هایی با دیوارها و تزئینات بژ، کرمی، قهوه ای و توسی است.

اگر دوست دارید ظاهر اتاق خواب خود را هر چند وقت یکبار عوض کنید، تغییر روتختی سفید به سادگی با پرتاپ کردن پتوی و بالشت های رنگی روی آن امکان پذیر است.

چطور رنگ سفید را در آشپزخانه استفاده کنیم؟

آشپزخانه سفید ظاهری مانا و همیشه پسند دارد اما بدون وجود اندکی تضاد امکان این وجود دارد که ظاهر آن زیادی سرد به نظر برسد. این آشپزخانه نمونه مثال خوبی در مورد این که چطور آشپزخانه سفید مناسبی ایجاد کنیم می‌باشد، در این جا رنگ سفید برای این که زیادی سرد به نظر نرسد با لوازم استیلی براق و نیز لوازم چوبی که تن گرمی دارند متعادل شده است.

نکات:

لوازم چوبی به یک آشپزخانه، گرما، چذابیت و کاراکتر اضافه می‌کنند؛ مخصوصا کفپوش های چوبی (پارکت)، یک میز مزرعه ای سبک روستایی یا چهارپایه‌های چوبی  در برابر پس زمینه سفید ظاهر خوشایندی پیدا می‌کنند.

از آن جایی که سفید نسبت به دیگر رنگ ها نور بیشتری را انعکاس می ‌دهد، هنگام انتخاب رنگ ها جنس متریال ها مهم است سعی کنید از مرمرهای سفید زیبا، کاشی‌های سفید براق یا کابینت های ساده سفید انتخاب کنید.

ویژگی توسعه دادن مکان رنگ سفید آن را برای آشپزخانه های کوچک به انتخابی خوب تبدیل کرده است.

چطور از رنگ سفید در حمام و سرویس استفاده کنیم؟

همانند آشپزخانه، یک پالت رنگی تماما سفید در حمام نیز اگر دقت نشود زیادی سرد و بیمارستانی به نظر می‌رسند. اما انجام دادن درست آن باعث می شود که حمام سفید رنگ تمیز، تازه به نظر برسد و حسی شبیه به سالن های ماساژ را منتقل کند و چه کسی این را دوست ندارد؟

نکات:

از رنگ سفید در حمام به عنوان خنثی کننده ظاهر لوازم بسیار جالب و دوست داشتنی نظیر وان های حمام پایه پنجه‌ای یا سینک های خاص استفاده کنید.

یک طرح سفید زمانی که روشنایی اش خوب باشد می‌تواند تاریک ترین حمام ها و حتی آن‌هایی که هیچ پنجره ای ندارد را روشن و درخشان نشان دهد.

برای داشتن جلوه ای مدرن و ارگانیک سفید را با رنگ‌های چوبی گرم و پررنگ ترکیب کنید. حتی جزئیات کوچکی نظیر پادری چوبی حمام یا لوازم دور سینک می‌تواند به زیبایی یک حمام تماما سفید بیفزاید.

چطور از رنگ سفید در فضاهای پلان باز استفاده کنیم؟

هنگامی که همزمان اتاق‌های یک خانه قابل مشاهده باشند استفاده از یک رنگ واحد برای تمام دیوارها فضا را آرامش بخش تر نشان می‌دهد. سفید انتخابی خوبی است چرا که با هر چیزی می توان آن را هماهنگ کرد و در ضمن سفید باعث بزرگتر نشان داده شدن فضاهای کوچک می‌شود.

نکات:

هر وقت که خواستید فضای سفید خود را تغییر دکوراسیون دهید به سادگی با تغییر لوازم دکوری رنگارنگ می‌توانید این کار را انجام دهید

برای مثال با بافت های الهام گرفته از ساحل مانند پارچه کتان و پنبه، سیزال و راه راه به منزل خود جلوه تابستانی بدهید، در زمستان نیز بافت‌های گرم و نرمی چون خز و پشم بیاورید و چند شمع روشن کنید.

چطور فضای تان را با پرده های سفید درخشان و با طراوت کنید؟

پرده های سفید کلاسیک هستند و در هر اتاقی از خانه می‌توان آن ها را استفاده کرد.

نگاهی به فضای رویایی نشان داده شده در این جا بیندازید و با پرده‌های حریری آویخته بر گوشه های تخت برای خود تخت سایبان دار یا دکوراسیون اتاق خواب گرمسیری ایجاد کنید.

نکته ها:

پرده های سفید را برای داشتن جلوه الهام گرفته از ساحل که در آن نسیم پرده‌های حریر را با خود به حرکت در می‌آورد در اتاق پذیرایی خود آویزان کنید.

با پرده های سفیدی که پایین شان به زمین کشیده می‌شود در فضای باز برای خود محل غذاخوری ایجاد کنید، این پرده ها فضایی را به عنوان ایوان یا پاسیو برای شما محصور می‌کنند که جلوه ای لطیف و دلپذیر دارد.

به پرده های سفیدی که به وسیله حلقه های پارچه ای به میله پرده وصل می‌شوند با انتخاب یک شاخه درخت به عنوان میله پرده جلوه‌ای الهام گرفته از طبیعت بدهید.

چطور از رنگ سفید بر روی نمای خارجی ساختمان استفاده کنیم؟

آیا نمی‌دانید نمای ساختمان خود را چه رنگی بزنید؟ با صرف نظر کردن از چند سبک(ویکتوریایی و کرفت من)، رنگ سفید تقریبا همیشه انتخاب مناسبی است. این رنگ ساده، کلاسیک و با طراوت است و هر وقت که از ساده بودن آن خسته شدید همیشه می‌توانید اندکی رنگ روی درب، حاشیه ها و کرکره ها بپاشید تا از سادگی دربیاید.

نکته ها:

از سفید برای نمای بیرونی خانه‌های نسبتا کوچک نظیر خانه‌های کلبه ای یا Cape Cod استفاده کنید تا بزرگتر به نظر برسند.

از رنگ سفید کاغذ پوستی یا سفید آنتیک استفاده کنید تا زیبایی خانه تاریخی مربوط به دهه 18 و اوایل دهه 19 میلادی را بیشتر کنید.

سفید گچی ظاهری پرطراوت و سرد دارد و برای مناطق گرمسیری و آفتابی مناسب است.

چطور از رنگ های گرم سفید استقبال کنیم؟

این رنگ کرم دلپذیرتر و گرم تر از سفید خالص است و به راحتی می‌توان با آن کار کرد و از طرف دیگر برخی از شرکت های تولید رنگ معروف این رنگ را یکی از رنگ های پرطرفدار سال 2016 معرفی کردند.

از رنگ های گرم سفید برای جذاب کرن محیط یک آشپزخانه استفاده کنید، این رنگ ها انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سفید سرد یا خالص دارد.

رنگ کرمی متمایل به سفید را با انواع دیگر رنگ های خنثی نظیر خاکستری و قهوه ای جفت کنید تا نمایی ماندگار و فاخر داشته باشید.

با نقاشی کردن کل اتاق به رنگ سفید گرم خالص روی تزئینات معماری اتاق تاکید کنید.

چگونه با رنگ سفید روشن از سادگی استقبال کنیم؟

این خانه بدون رنگ مورد علاقه معماران است و رنگ سفید در این کلبه ساحلی جلوه زیبایی پدید آورده است. سفید روشن جوهره‌ی اصلی سادگی است.

نکته ها:

از کف تا سقف اتاق خود را سفید روشن بزنید تا جلوه‌ای پرنور و پرطراوت ایجاد کنید.

با پاشیدن اندکی رنگ شاد مثل فیروزه ای یا زرد لیمویی به فضای تماما سفید خود آن را سرزنده و پرطراوت تر کنید.

رنگ سفید در دکوراسیون : چطور رنگ های سفید گرم را با یکدیگر ترکیب کنیم؟ آیا نمی توانید بین سفید روشن و کرمی یکی را انتخاب کنید؟

از هر دوی آن ها استفاده کنید! رنگ های سفید با تفاوت‌های اندک را با بافت های سایه روشن سفید گرم را جفت کنید تا ظاهری دکوراسیونی غنی و مدرن ایجاد کنید که با گذر زمان زیبایی خود را حفظ کند.

نکات:

طرح متشکل از سفید و سفید گرم را با اندکی خاکستری یا سیاه در جایی از اتاق متعادل کنید.

از رنگ‌های سفید گرم روی لوازم آشپزخانه استفاده کنید تا ظاهری جذاب و در عین حال ظریف برای آن ایجاد کنید.

با ترکیبی از سفید و سفید گرم در طیف وسیعی از بافت‌های قابل لمس، خانه‌ای گرم و نرم برای خود بسازید.

چطور از طبیعت ایده برای ترکیب رنگ پیدا کنیم؟

به برف های تازه ریخته، یک دسته تخم مرغ سفید، پوست کاغذی سیر و چند شاخه گل بابونه فکر کنید. سعی کنید به رنگ سفید در فضای بیرون نگاه کنید قطعا شگفت زده می‌شوید از این که می بینید به ندرت رنگ سفید خالص وجود دارد و همیشه ته رنگی از آبی، خاکستری، سبز یا زرد درون آن ها وجود دارد.

رنگ های سفید خاکی نظیر کرمی شیری یا رنگ‌های پشمی به خوبی با دیگر رنگ های خنثای گرم نظیر رنگ های تیره ای چون قرمز آجری و فیروزه ای کار می کنند.

سفیدهای زمستانی سرد هستند و برای تاکید اشکال و ویژگی های معماری اتاق به خوبی عمل می‌کنند.

حواس تان باشد که در استفاده از رنگ سفید خالص افراط نکنید چرا که ممکن است حسی شبیه گیر کردن در کولاک را تداعی کند.

چه طور به یک اتاق با دیوارهای سفید رنگ اضافه کنیم؟

ممکن است کمی غیر منتظره به نظر برسد اما دیوارهای سفید در واقع می‌توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی باشند که رنگ‌های روشن و شاد دوست دارند. دلیل چیست؟ با رنگ سفید روی دیوارها شما در انتخاب رنگ و طرح برای بقیه اتاق کاملا آزاد هستید و می‌توانید آن را در یک چشم به هم زدن تغییر دهید.

نکته ها:

با استفاده از یک لوستر شیک و زیبا یا یک جفت لوستر مانند تصویر رنگ شاد را به فضای خود اضافه کنید. صندلی های رنگارنگی نیز در اطراف میز ناهارخوری بگذارید.

یک اثر هنری بزرگ را به عنوان مرکز توجه اتاق تان آویزان کنید.

رنگ ها را از طریق فرش ها، پرده ها و پارچه مبلی های شیک به اتاق تان اضافه کنید.

رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه : چطور یک آشپزخانه تماما سفید را سرزنده و پرروح نشان دهیم؟

آشپزخانه تماما سفید کمی خیره کننده است؟ نگران نباشید، در این جا چندین روش برای آوردن رنگ ارائه می شود:

نکته ها:

موقع خرید لوازم آشپزخانه جدید مدل های کلاسیک با رنگ‌های شاد مثل فیروزه ای یا قرمز گیلاسی را انتخاب کنید.

کتاب های رنگارنگ آشپزی خود را کنار هم بچینید.

کلکسیونی از سفالی های رنگارنگ را در قفسه های باز آشپزخانه به نمایش بگذارید.

اندکی رنگ جیغ به فضا اضافه کنید و سقف یا داخل کابینت های جلو شیشه ای را با رنگی روشن و شاد رنگ آمیزی کنید.

چطور از رنگ سفید به عنوان رنگ مکمل یا شاخص استفاده کنیم؟

آیا رنگ های تیره و اشباعی در فضای خود دارید؟ برعکس معمول عمل کرده و به جای این که از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید این دفعه به عنوان رنگی مکمل استفاده کنید.

نکته ها:

با اضافه کردن رنگ های روشن سفید به یک اتاق تاریک و تیره روشنایی اضافه کنید. با رنگ سفید تزئینات ظریف معماری را برجسته تر نشان دهید.

با تابلوهای هنری بزرگ که زمینه سفید بزرگی دارند یک دیوار تیره و تاریک را تفکیک کنید. در فضایی که مملو از طرح و نقش است با استفاده از رنگ سفید به چشم ها استراحت بدهید.

رنگ سفید در دکوراسیونچطور فضای سفید و درخشان مان را سفید نگهداریم.

فضاهای سفید تا زمانی تمیز و درخشان به نظر می‌رسند که واقعا تازه و تمیز باشند. با روش های زیر با پارچه‌های کتانی سفید چرک و لکه های دیوار خداحافظی کنید تا فضای سفید زیبایی داشته باشید که تا جای ممکن تمیز است.

نکته ها:

دیوارهای سفید را آخر هر هفته جارو بکشید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری کنید و لکه های روی دیوار را نیز پاک کنید.

پرده پارچه ای، کره کره ای یا مات کن شیشه پنجره استفاده کنید تا از زرد شدن کابینت ها به خاطر آفتاب جلوگیری کنید.

از کاورهای سفید قابل شست و شو و قابل تعویض برای پوشاندن مبلمان استفاده کنید. پارچه‌های سفید را با مواد شوینده معمولی در آب داغ جداگانه قرار دهید و از سفید کننده به مقدار لازم استفاده کنید.

پارچه های ظریف سفید را با دست بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

وارد نشدن بدون کفش را به افراد گوش زد کنید تا کفپوش‌های سفیدتان همیشه سفید بمانند.

تمیز کردن سبک ولی همیشه برای لوازم آشپزخانه و حمام سفید بهترین راه است.

از پاک کننده های سایشی و یا پدهای زبر خودداری کنید تا به ظاهر وسایل تان آسیب نزنید.

 

 

 

 

رنگ سفید در دکوراسیون

تحریریه پویانو: سجادی