رنگ سبز نعنایی : 10 دلیل برای دوست داشتن طیف های سبز نعنایی

رنگ سبز نعنایی : 10 دلیل برای دوست داشتن طیف های سبز نعنایی

وجود این سبز روشن می‌تواند هر اتاق یا سبکی را تازه و پرطراوت نشان دهد. اگر با شنیدن رنگ سبز نعنایی یاد رنگ کاشی‌های قدیمی حمام می‌افتید پس مجددا باید به آن فکر کنید. این رنگ کاربردی فراتر از رنگ یخچال‌ها و کاشی‌های حمام قدیمی دارد. از زیبایی خانه‌های ییلاقی گرفته تا خانه‌های سبک‌های جدیدتر، رنگ سبز نعنایی یک حلقه طراحی است که می‌توان آن را تقریبا در هر جایی استفاده کرد.‌

1-رنگ سبز نعنایی ظاهر کلبه ها و خانه‌های ییلاقی را شاد می‌کند

رنگ سبز نعنایی هنگامی که در کنار حاشیه کاه گلی یا پوشال‌های طبیعی روی خانه‌های کلبه ای و ییلاقی می‌آید برداشت اولیه خوب و نشاط بخشی ایجاد می‌کند.

آیا قصد عوض کردن رنگ منزل خود را ندارید؟

پس به جای آن خانه ییلاقی خود را با یک صندوق نامه به رنگ سبز کدر و شماره پلاک مسی که با گذشت زمان زنگار زیبایی به خود می‌گیرد زیباتر کنید.

2-تغییر رنگ از سفید به سبز کدر سریعا خانه شما را تر و تازه و نشاط بخش نشان می‌دهد

آشپزخانه‌های تمام سفید سال هاست که در اوج محبوبیت هستند. اگر به دنبال تغییری سریع در آشپزخانه خود هستید چرا رنگ سبز کدر را انتخاب نمی‌کنید؟ روی دیوارها، کابینت ها یا هر دو، رنگ سبز نعنایی ملایم به محیط اندکی ظرافت نوستالژی می‌دهد و با این وجود در کنار عناصر امروزی تر نظیر پیشخوان سنگی و چهارپایه های چوبی مجسمه‌ای ترکیب زیبایی می سازد.

3-رنگ سبز نعنایی اتاقی پر از لوازم انتیک را روشن می‌کند

آیا به داشتن عتیقه جات کامل وسواس دارید؟ گنجینه‌های دکوری خود را در معرض نمایش بگذارید در حالی که جلوه فروشگاه عتیقه جات کهنه و رنگ و رو رفته خود را با نقاشی کردن دیوارها به رنگ پرطراوت سبز نعنایی روشن می‌کنید و این به خاطر این است که دیوارهای روشن به زیبایی قطعات چوبی و اشیاء براق تیره را خنثی می‌کند.

4-رنگ سبز نعنایی و سبک مید سنتری(اواسط قرن بیستم) ترکیب اصیل و ماندگاری دارند

از آن جایی که رنگ سبز نعنایی رنگ محبوبی در طراحی از اواخر دهه 1930 تا اوایل دهه 1960 بوده است، این طور به نظر می‌رسد که در کنار مبلمان و دکوراسیون آن دوره به زیبایی عمل کند.

مبلمان سبک اواسط قرن بیستم (نظیر کنسول کردنزا نشان داده شده در این جا) و تابلوهای هنری گلچین با دیوارهای سبز نعنایی دکوری شاد و مدرن ایجاد می‌کند.

5- رنگ سبز نعنایی را حتی می‌توان در دکوراسیون لوکس به کار برد

رنگ سبز نعنایی زمانی که با پاروان‌های سبک چینی، آباژورهای ایستاده و روتختی‌های کتان شسته رفته جفت شود اندکی زرق و برق به فضای تان می‌دهد مخصوصا زمانی که در پارچه‌ای لوکس نظیر مخمل یا ابریشم استفاده شده باشد.

6- سبز نعنایی گچی رنگ مناسبی برای مبلمان و اثاثیه است

اگر تخم مرغ‌های محلی، سفال‌های لاله جین و پارچ‌های سفید لعابی چیزهایی هستند شما را به وجد می‌آورد یک میز کنسول قدیمی چوبی یا اثاثیه جدیدی که با چوب خام پرداخت نشده ساخت شده است را با روکشی از رنگ سبز نعنایی گچی زیبا کنید.

7- رنگ سبز نعنایی هم مناسب پسرها و هم دخترهاست

اگر قصد دارید اتاق مشترکی برای یک خواهر و برادر ایجاد کنید یا کودکان شما علاقه ای به رنگ صورتی یا آبی نشان نمی‌دهند رنگ سبز نعنایی را امتحان کنید که جایگزین مدرنی است که مثل رنگ زرد دخترانه یا پسرانه ندارد.

رنگ آمیزی نصف دیوار با رنگ سبز نعنایی هم جلوه آن را زیبا و مخصوصا شیک و امروزی می‌کند.

8- اندکی پاشیدن رنگ سبزنعنایی تاثیر زیادی می‌گذارد

چه شما رنگ سبزنعنایی را از طریق لوسترهای ساده یا کلکسیونی از ظرف و ظروف سبز کنید، اندکی اکسسوری در رنگ سبز کدر تمام چیزی است که شما برای زیباتر کردن دیزاین ساده تماما سفید فضای خود نیاز دارید.

9- رنگ سبز نعنایی را همانند رنگ آبی می ‌توان در دکوراسیون ساحلی به کار برد

آیا حس آرامش بخش سبک دکوراسیون ساحلی را دوست دارید اما آبی خالص را دوست ندارید؟

پس به جای انتخاب‌های متداول سورمه‌ای یا فیروزه ای از رنگ سبزنعنایی متمایل به فیروزه‌ای استفاده کنید.

10- رنگ سبز نعنایی انتخابی ماندگار است که زیبایی خود را با گذشت زمان حفظ می‌کند

رنگ سبز نعنایی با یک تاریخ غنی در طراحی(می‌توانید طیف هایی از این رنگ را در میان پالت‌های رنگی تاریخی پیدا کنید) و توانایی اجرا شدن در هر جایی از خانه‌های سنتی سبک مزرعه گرفته تا آپارتمان های شهری، ممکن است زمانی رنگ سال شود اما چه رنگ سال باشد یا نباشد همیشه زیبایی خودش را دارد.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منیع: houzz