رنگ سبز اتاق : ببینید چطور رنگ سبز می‌تواند نمای یک اتاق را تغییر دهد

رنگ سبز اتاق : ببینید چطور رنگ سبز می‌تواند نمای یک اتاق را تغییر دهد

رنگ سبز اتاق : رنگ سبز یکی از رنگ‌های پرطرفدار و مطابق با مد سال است که بسته به چگونگی استفاده می‌تواند به فضای شما انرژی، زرق و برق، گرما و جذابیت ببخشد. چه فضای شما کسل کننده یا پرزرق و برق، ملایم و یا لطیف باشد، سبز تیره می‌تواند جلوه ای خیره کننده در آن ایجاد کند. سبز یکی از رو به مد ترین رنگ‌های فصل است. طراحی داخلی فضاهای زیر را بررسی کنید تا 9 روشی که این رنگ کلاسیک می‌تواند با آن طرح بندی یک اتاق معاصر را بهتر کند را ببینید.

1-بالا بردن پیچیدگی و زیبایی

این آشپزخانه سبز تیره ظرافت دوست داشتنی دنیای قدیم را دارد. این رنگ، طراحی کلاسیک کابینت را با ایجاد سایه‌های تیره در صفحه کابینت بیشتر نمایان می‌کند.

سبز و قهوه‌ای در دنیای طبیعت اغلب در کنار هم یده می‌شوند بنابراین ایده خوبی است که این دو رنگ را در کنار هم بیاورید. رنگ سبز تیره در کنار چوب کمرنگ و متریال های طبیعی جلوه زیبایی پیدا می‌کند.

2-از یکنواختی درآوردن کابینت‌های سفید

این آشپزخانه سفید یکنواخت با کاشی‌های ساده سنتی زمردی قدری کاراکتر و جذابیت پیدا کرده است. سطح براق کاشی‌ها طیف های متفاوتی از رنگ سبز را بر روی آن ها ایجاد می‌کند.

این آشپزخانه و حمام با هر رنگ دیگری نیز ظاهر خوبی پیدا می‌کرد اما این رنگ سبز تیره ظاهری خاص به آن بخشیده است.

3- متعادل کردن رنگ‌های روشن

رنگ سبز تیره به خوبی در اتاق پذیرایی فضای سبز کار می‌کند چون به فضا حس گرما و صمیمیت می‌بخشد.

 برای جلوگیری از بیش از حد تیره شدن فضا آن را در کنار چند رنگ روشن به کار ببرید. صندلی راحتی مخملی فیروزه‌ای در این جا کنتراست کافی در برابر رنگ سبز کدر دیوارها ایجاد می‌کند.

4- کانون توجه اتاق در رنگ سبز تیره

رنگ سبز تیره رنگ بسیار قوی است که نیاز نیست کل یک دیوار را با آن رنگ آمیزی کنید.

 این مبل مخملی زیبا آنقدر ظاهر متمایز و خیره کننده دارد که نمای کل اتاق را تغییر می‌دهد و لوستر شیک سفید و تابلوی نقاشی به آن افکت می‌دهند. در عکس دوم نیز لوستر شاخه چوبی و تابلوی نقاشی سفید به زیبایی مبل سبز مخملی می افزایند

5- اضافه کردن مرز رنگی

در این جا مبل سبز مخملی در کنار دیگر اثاثیه با رنگ های متفاوت یک مرز رنگی ایجاد کرده است.

دیوارهای خاکستری و کفپوش سفید ساده در این‌جا با صندلی فلزی سبز تیره تلنگر بصری خیره کننده ای برای نظاره گر پدید می‌آورند.علی رغم اندازه کوچک صندلی، رنگ آن به حد کافی قوی است که آن را به یک ویژگی برجسته طراحی اتاق تبدیل کند.

6- ایجاد فضایی لطیف و آرام

این فضای معاصر با دیوارهای سبز تیره جلوه‌ای خارق العاده دارد. نور طبیعی از درون درب شیشه ای بزرگ طیف های ملایم تر از این رنگ را نشان می‌دهد.

زمانی که بخشی از ترکیب رنگ اتاق شامل سبز لیمویی، قهوه ای و خاکستری باشد رنگ سبز تیره دیوارها جلوه ای خاموش و متعادل پیدا می‌کند.

7- نقش تقویت کننده داشتن رنگ سبز اتاق

در این فضا که نشان دهنده دوره ای خاص است سنگ‌های مرمر لوکس روی فضای کار و دیوار پشت سینک آشپزخانه را پوشانده است. رنگ سبز تیره رنگ عالی برای استفاده در کنار سنگ‌های مرمری و به حداکثر رساندن جلوه آن ها است.

کنتراست قابل توجه میان رنگ روشن و تیره این دو ظاهر زیبایی دارد و تن های سبز تیره رگه های مرمر را نمایان تر می‌کند.

8- رنگ سبز اتاق با تکسچر سبز رنگ

نوارهای عمودی شامل طرح برگ های تیره روی این کاغذ دیواری زیبایی آرامش بخش و خاصی به این فضا بخشیده است.

نوارهای افقی درختان روی این کاغذ دیواری زیبا شامل طیف‌های مختلفی از رنگ سبز است.

این ترفند زیرکانه‌ای برای آوردن رنگ سبز به یک اتاق است بدون این که مجبور باشید کل دیوار اتاق را با رنگ سبز یکدست بپوشانید.

9- مکمل سبک طراحی اسکاندی

خطوط ظریف و استخوانی این صندلی‌های ناهارخوری  در برابر رنگ زیتونی دیوار جلوه ای خیره کننده دارد. سبز رنگ مناسبی برای گرم کردن فضاهای مینیمال و آوردن تن‌های طبیعی مبلمان چوبی است که به زیبایی با باغ حیاط پشتی ادغام شده است.

 

 

 

رنگ سبز اتاق

تحریریه پویانو: سجادی