رنگ روغنی ساختمان : مزایای نقاشی رنگ روغن در منزل را بشناسید

رنگ روغنی ساختمان : مزایای نقاشی رنگ روغن در منزل را بشناسید

رنگ روغنی ساختمان : این روزها با وجود انواع رنگ برای نقاشی دیوارهای منزل، شاید انتخاب بهترین گزینه کار سختی باشد. به غیر از رنگ روغن که سال هاست برای نقاشی فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ های دیگر مثل رنگ های پلاستیک و آکریلیک نیز وجود دارند که هر یک خصوصیات خاص خود را داشته و از مزایای منحصر به فردی برخوردارند. با این حال می توان گفت که رنگ روغن هنوز هم به عنوان یک از انتخاب های خوب برای نقاشی دیوارهای منزل شناخته می شود و مزیت های خود را دارد.

اگر شما هم به فکر نقاشی دیوارهای منزل یا محیط کارتان افتاده ایده، بهتر است پیش از اقدام، برای آشنایی بیش تر با این نوع رنگ با پویانو همراه باشید.

رنگ روغنی ساختمانخصوصیات رنگ روغنی ساختمان :

رنگ روغن به رنگی گفته می شود که در ترکیب آن روغن به کار برده می شود. این نوع رنگ از لحاظ ساختار حلال با انواع پلاستیک و آکریلیک متفاوت است. رنگ های روغنی به روش های مختلفی تولید می‌شوند. رایج‌ترین مورد از میان این روش ها، جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن آن است. سپس این روغن با مواد رنگی مخلوط می شود. رنگ‌دانه‌ها نیز معمولاً دارای پایه ی سرب و کادمیوم یا سنتتیک و پلیمری هستند. از آن جا که در ترکیب رنگ روغن، از روغن استفاده می شود، این رنگ در برابر آب مقاومت داشته و در مقابل آن آسیب نمی بیند. برای رقیق کردن رنگ روغن از تینر روغنی، بنزین و نفت استفاده می شود.

انواع رنگ روغنی ساختمان :

رنگ روغن به دو دسته تقسیم می شود:

  • رنگ روغنی مات
  • رنگ روغنی براق

به طور کلی چیزی در حدود ۶ تا ۲۴ ساعت طول می کشد تا رنگ بر روی دیوار خشک شود.

مقایسه دو نوع مات و براق :

برای انتخاب بهترین گزینه از میان دو نوع مات و براق، بهتر است با ویژگی های هر یک آشنا شوید. رنگ روغنی مات به خاطر ظاهری که دارد، ناهمواری و موج های سطوح را کم تر نشان می دهد. این رنگ ها نسبت به انواع براق بوی بیش تری دارند. انواع براق به خاطر انعکاسی که از خود نشان می دهند، فضا را روشن تر می کنند و استحکام بیش تری دارند. این رنگ ها از لحاظ شستشو نیز به انواع مات برتری دارند، چرا که رنگ های مات با شسته شدن دچار لکه می شوند. باید توجه داشت که رنگ های براق به اندازه ی انواع مات در پوشاندن موج های دیوار مناسب نیستند.

اجرای رنگ روغن:

اجرای رنگ روغن روی سطح دیوار را می توان با کمک قلم مو، غلطک یا پیستوله انجام داد که در این میان، نقاشی با غلطک بهتر است، چرا که رد زیادی از خود بر جای نمی گذارد و سطح یکدست تری ایجاد می کند. به طور کلی، هر کیلو رنگ برای پوشش ۴ متر مربع کافی است. برای اجرای رنگ روغن ابتدا روغن زیر کار به کار برده می شود، سپس با بتونه کاری و کشیدن سمباده، سطح دیوار یکدست و هموار شده و نهایتا نقاشی انجام می شود.

 

 

 

 

تحریریه پویانو