رنگ اتاق کودک فراتر از صورتی و آبی : 7 پالت زیبا برای اتاق خواب دختر و پسر

رنگ اتاق کودک فراتر از صورتی و آبی : 7 پالت زیبا برای اتاق خواب دختر و پسر

اگر به دنبال جایگزین رنگ های سنتی برای رنگ اتاق کودک خود هستید ترکیب های رنگی زیر این کار را انجام می‌دهند. دلایلی زیادی برای فراموش کردن رویکرد دکوراسیون اتاق تمام صورتی برای دختران و رنگ آبی برای اتاق پسرها وجود دارد. برای مثال، شاید شما نخواهید دکور اتاق تان زیادی مطابق عرف و معمولی باشد. شاید هم طرفدار طرح‌های متعارف باشید اما در حال انتخاب رنگ برای اتاق مشترک برای پسر و دختر خود هستید بنابراین دکور تماما صورتی یا آبی ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

شاید دلیل شما برای این کار انتخاب دکوراسیون با رنگ های بی‌طرف جنسیتی باشد، در این صورت باید بدانید که انجام دادن این کار بدان معنا نیست که الزاما به سراغ رنگ زرد مات که انتخابی کلاسیک است بروید. به جای آن در زیر با 7 پالت رنگی آشنا می‌شوید که ویژگی دخترانه پسرانه ندارد.

قبل از این که رنگ‌های خود را انتخاب کنید

قبل از این که پالت رنگی خاصی را برای رنگ اتاق کودک یا کودکان خود در نظر بگیرید، ببینید چطور باید رنگ‌های اتاق را ایجاد کنید یعنی چه وسایل و اثاثیه هایی رنگی دیگر در اتاق شما موجود باشد. اول از همه، برای ساخت فضایی که از نظر زیبایی شناختی خوشایند باشد باید با انتخاب یک رنگ بی‌طرف جنسیتی برای سطوح بزرگتر نظیر دیوارها و فرش شروع کنید. زمانی که این رنگ را در فضای اتاق غالب کردید اکنون در صورت تمایل می‌توانید رنگ‌های دیگری را مطابق با سلایق و جنسیت هر کودک از طریق وسایلی نظیر بالشت و روتختی به اتاق اضافه کنید.

در حین انتخاب رنگ اتاق کودک ، به یاد داشته باشید که در تلاش برای رسیدن به طرح رنگی کاملا هماهنگ وسواس به خرج ندهید. چرا که همانطور که همه پدر و مادرها می‌دانند، هیچ اتاق کودکی برای مدت طولانی تمیز و مرتب نیست و شاید کاملا تمیز بودن اتاق کودک را تا قبل از راه افتادن آن ببینید. بهتر است طرح رنگی غالب خود را انتخاب کنید سپس انواع رنگ‌ها را در هر جا از طریق اسباب بازی ها و عروسک‌های کودکان به اتاق اضافه کنید. این اتاق کودک است و رنگ‌های کاملا هماهنگ باعث می‌شود تا شلوغی و نامنظمی‌های اتاق کودک بیشتر به چشم بیاید.

1- رنگ مشکی و سفید

مشکی و سفید ممکن است جزو اولین رنگ‌هایی که برای رنگ اتاق کودک تان به ذهن شما می آید نباشد اما با کمک تخته رنگ سیاه، این یک انتخاب عالی برای اتاق های مشترک دختر و پسر است.

اگر شما پالت سفید و مشکی همانند تصویر بالا  را انتخاب کردید این طرح می‌تواند به عنوان بوم خالی سیاهی برای تقریبا هر رنگی که می‌خواهید اضافه کنید عمل کند یا این که می‌توانید هیچ رنگی به آن اضافه نکنید.

همانند تصویر، شما می‌توانید یکی از دیوارهای اصلی اتاق خواب را انتخاب کنید تا با رنگ تخته سیاه بپوشانید. این به کودکان اجازه می دهد تا خلاقیت های خودشان را به نمایش بگذارند و همچنین به شما این امکان را فراهم می کند تا آثار هنری دیواری زیبا و جذاب را در برابر پس زمینه تیره و دراماتیک بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. در این مورد دو گیتار به عنوان دو اثر هنری دیواری جالب آورده شده اند.

2- رنگ نارنجی و قهوه ای

نارنجی روشن درخشش گرم و شادی پخش می‌کند زمانی که با قهوه ای یا تن های چوبی جفت شود.

نارنجی به عنوان رنگی روشن و جالب برای پسر و دختر تقریبا با هر رنگی(آن اسباب بازی های نارنجی و شلوغ که به پایین سرازیر می شوند را به یاد بیاورید) و با دیگر رنگ‌های خنثی نظیر خاکستری و سفید به زیبایی کار می‌کند.

انرژی و گرمای رنگ نارنجی را بهتر است برای منسوجات غالب نظیر فرش ها، پرده ها یا روتختی ها خرج کنید، به جای این که هر چهار دیوار را با این رنگ نقاشی کنید.

اگر قصد دارید رنگ نارنجی را روی دیوارها به کار ببرید یک دیوار شاخص را برای انجام این کار انتخاب کنید. یا این که برای داشتن جلوه ای خاص تر روی دیوار را با نوارهای سفید و نارنجی رنگ نقاشی کنید.

3- رنگ زرد و فیروزه ای

ترکیب شاد و روشن فیروزه‌ای و زرد یک ترکیب رنگی عالی برای اتاق های مشترک بین دختر و پسر است.

هر دو رنگ دارای ویژگی تازه و آفتابی هستند که مخصوصا زمانی که با رنگ سفید هماهنگ باشد می تواند جلوه شاد و تر و تمیزی به اتاق کودک بدهد.

رنگ فیروزه ای و زرد هر دو به عنوان زمینه  روشن تقریبا هر رنگ شاد و روشن عمل می کند.

 پس برای داشتن پالت رنگارنگ و سرگرم کننده رنگ‌های قرمز، صورتی، سبز یا سورمه ای را به پالت زرد و فیروزه ای خود اضافه کنید.

4- رنگ آبی تیره و بنفش برای رنگ اتاق کودک

ترکیب رنگی غیر معمولی که به طور شگفت انگیزی برای اتاق پسران و دختران به کار می رود ترکیب آبی تیره و بنفش است. این تن‌های جواهری در کنار رنگ های خنثی نظیر سفید، خاکستری و قهوه ای چوبی به زیبایی می‌درخشند.

برای اکسسوری ها و دکوری‌ها، همتایان کمرنگ تر این رنگ‌ها نظیر یاسی و آبی کمرنگ را انتخاب کنید. همانطور که در این عکس می‌بینید، حتی اکسسوری های کوچکتر در رنگ های اصلی به زیبایی با این پالت خلاقانه ترکیب می شوند.

5- رنگ آبی و قرمز

قرمز یک رنگ نمادین برای تمام تم‌ها و اسباب بازی بچه هاست. به اسباب بازی‌هایی نظیر ماشین آتش نشانی یا تم‌هایی نظیر سیب های قرمز و تکه‌های توت فرنگی فکر کنید.

زمانی که این رنگ قرمز با آبی(فرقی نمی کند آبی فیروزه ای، آسمانی و یا آبی کمرنگ باشد) این پالت جذاب پس زمینه خوبی برای یک اتاق مشترک بین بچه های پسر و دختر است.

از آن جایی که قرمز رنگ خیره کننده و بسیار شاد است بهتر است آن را در منسوجات و لوازم کوچکتر نظیر لامپ و لوستر و روتختی به کار ببرید و سپس آبی را در مقادیر بزرگ تر یعنی کفپوش و دیوارها به کار ببرید تا رنگ قرمز اتاق را به تعادل برسانید.

6- هیاهوی رنگ ها

این پالت زمانی ایجاد می‌شود که بیش از دو رنگ در سرتاسر اتاق برجسته و نمایان باشد و روش خوبی برای خوشحال کردن بچه هاست چون دیگر مجبور نیستید برای اتاق شان خود را به چند رنگ محدود کنید.

 وقتی که قصد داشتید این طرح رنگارنگ جذاب را در اتاق کودک خود پیاده کنید، سعی کنید حداقل یک شیء چند رنگ برای پوشاندن سطح بزرگی از اتاق انتخاب کنید.

 برای مثال، این پنجره رنگین کمانی طرح جالبی در پشت تخت قرمز و سفید ترسیم کرده است.

در این عکس، نقش و نگار هندسی رنگارنگ روی فرش طرح چند رنگ بودن اتاق را تعیین می کند. با انتخاب این پالت برای جلوگیری از زیادی شلوغ و درهم برهم شدن فضا سعی کنید شیء چند رنگ خود را با رنگ خنثی موجود روی سطح بزرگ دیگری نظیر دیوارها یا مبلمان بزرگ به تعادل برسانید.

در این مثال، دیوارهای ساده خنثی رنگ های بی شمار درون اتاق را در معرض نمایش قرار می دهد و در عین حال باعث می شود که فضا آرام و لطیف تر به نظر برسد.

7- خاکستری و سفید برای رنگ اتاق کودک

برای سال ها، رنگ خاکستری به عنوان محبوب ترین رنگ خنثی مخصوصا برای دیوارها و کفپوش ها در نظر گرفته می‌شد.

 نمایش این ترکیب آرام و لطیف در اتاق نوزاد یا کودک برای بسیاری از پدر و مادرها به یک پالت رنگی محبوب تبدیل شده است.

خاکستری و سفید هم برای اتاق نوزاد و هم پدر و مادرهای خسته آرامش بخش است. برای کودکان اندک بزرگتر، به آسانی می‌توانید زمینه خنثی اتاق را با اسباب بازی و اکسسوری های رنگارنگ جذابیت دهید.

زمانی که می‌خواهید یک اتاق خواب ساده سفید و خاکستری را زیباتر کنید، سعی کنید یک فرش خاکستری طرح دار پهن کنید یا طرح های نواری روی دیوار نقاشی کنید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz