رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل

رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل

رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل اگر می خواهید اتاق های منزلتان را به رنگ های متفاوتی رنگ آمیزی کنید، حتما کاربرد آن اتاق را مد نظر قرار دهید. در نظر داشتن این که هر اتاق برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد و این که دلیل حضور شما در آن اتاق چیست، باعث می شود تا مناسب ترین رنگ برای دیوارهای آن اتاق را انتخاب کنید. هنگام انتخاب رنگ مناسب، ابتدا به این موضوع توجه کنید که کدام یک از اعضای خانواده از آن اتاق استفاده می کند و این که چه کسانی بیشتر از آن اتاق بازدید می کنند، هم چنین توجه به این موضوع که از اتاق مورد نظر در طول روز به چه میزان استفاده می شود نیز می تواند در انتخاب رنگ مناسب به شما کمک کند.

اگر آماده تغییر رنگ در منزل خود هستید، پس به این مطلب توجه کرده و رنگ مناسب را انتخاب کنید.

رنگ زرد برای آشپزخانه

آشپزخانه مکانی در خانه است که تمام اعضای خانواده در آن به دور هم جمع می شوند، به همین دلیل بهتر است که رنگ آن شادی بخش باشد و باعث ایجاد انرژی مثبت شود. به همین دلیل، رنگ زرد که رنگی درخشان، نشاط آور و حسی مانند نور خورشید ایجاد می کند، برای آشپزخانه رنگ مناسبی خواهد بود.

رنگ سبز آبی برای سرویس بهداشتی و حمام

رنگ سبزآبی، رنگی میان رنگ های آرامش بخش سبز و رنگ آبی است. با استفاده از این رنگ در حمام، می توانید فضایی مانند آبگرم ایجاد کنید. می توانید در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی که در طول روز زیاد مورد استفاده قرار گرفته و بخش قابل توجهی از زمان افراد در آن سپری می شود، فضایی آرام و راحت ایجاد کنید، رنگ هایی مانند رنگ سبزآبی در ایجاد این فضا به شما کمک خواهد کرد.

رنگ طوسی- نقره ای برای اتاق خواب

در این جا منظور از رنگ نقره ای، نقره ای براق متالیک نیست، منظور رنگ طوسی روشن از خانواده طوسی است که برای هر دو جنسیت زن و مرد مناسب است. در این تونالیته رنگی به راحتی می توان با جزییات فضایی زنانه ایجاد کرد، اما با وجود رنگ طوسی ظاهر مردانه خود را از دست نخواهد داد. اگر می خواهید در اتاق خواب فضای متعادلی ایجاد کنید که برای هر دو جنسیت مناسب باشد این رنگ را میان انتخاب هایتان قرار دهید.

رنگ کاراملی مخصوص اتاق پذیرایی

در رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل اگر می خواهید برای دیوارهای اتاق پذیرایی رنگ مناسب انتخاب کنید، رنگ های خاکی را در نظر داشته باشید. رنگی را انتخاب کنید که اگر مبلمان خانه را عوض کردید، رنگ دیوارها نیازی به تغییر نداشته و با هر وسیله ای هماهنگی داشته باشد. رنگ کاراملی برای دیوار ها، با بسیاری از لوازم و مبلمان هایی با رنگ های مختلف هماهنگی دارد، همچنین برای هماهنگی با دکوراسیون های زمستانی و تابستانی نیز امتیاز ویژه ای دارد. رنگ کاراملی قابلیت هماهنگی با تنالیته های مختلف رنگ قهوه ای را نیز دارا می باشد. این رنگ بسیار مناسب خانواده است، زیرا مانع دیده شدن جای دست کودکان بر روی دیوار ها می شود.

رنگ شرابی برای اتاق غذاخوری

شرابی، رنگی بسیار غنی و سنگینی است. رنگ شرابی علاوه بر اینکه تمام ویژگی های رنگ قرمز را دارا می باشد، اما از رنگ قرمز ظاهری اصیل تر و رسمی تری دارد. به طور کلی رنگ قرمز و تنالیته های آن باعث افزایش اشتها در افراد می شوند. می توانید دیوار های اتاق غذاخوری را که محبوب ترین مکان برای غذاهای خانوادگی و مراسم های رسمی است با رنگ شرابی که هم اشتها آور است و هم با وجود تمام ویژگی های رنگ قرمز دارای ظاهری اصیل تر و سنگین تر است رنگ آمیزی کنید.

رنگ آبی لاجوردی در اتاق کار

اگر در خانه کار می کنید، یعنی اگر در منزل اتاق کار دارید، حتما زمان زیادی را در آن سپری می کنید. توصیه می شود که مکان هایی که در آن ها زمان قابل توجهی را می گذرانید به رنگ های آرامش بخش رنگ آمیزی کنید. می توانید اتاق کار درون منزلتان را با رنگ های آبی رنگ آمیزی کرده و فضایی آرام و راحت ایجاد کنید، اما ممکن است این رنگ باعث کاهش انرژی بشود. اگر از رنگ آبی لاجوردی استفاده کنیدُ نه تنها از انرژی شما کاسته نخواهد شد بلکه فضایی آرام و نشاط آور ایجاد خواهد شد.

رنگ سبز چمنی برای اتاق رختشویی

در اتاق ها و مکان های کوچکی مانند اتاق رختشویی بهتر است از رنگ های زنده و درخشان ترین حالت رنگ ها استفاده کنید. رنگ سبز چمنی هم بسیار زنده و درخشان است و هم به طور طبیعی حس تمیزی ایجاد می کند.

 

رنگ استخوانی برای زیرزمین 

در رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل طبقات زیر زمین معمولا فضایی بسته و خفه دارند و در بهترین حالت، کمی نور خورشید وارد آن ها می شود. برای این که این مکان ها شاداب تر، جذاب تر و گرم تر به نظر برسند می توانید از رنگ استخوانی که تنالیته ای از رنگ سفید است استفاده کنید. رنگ سفید استخوانی با وجود اینکه رنگ بسیار روشنی است، اما در درون خود مقدار کمی از رنگ قهوه ای نیز دارد ، به همین دلیل فضایی جذاب و گرم ایجاد می کند.

 

 

 

 

رنگ آمیزی مخصوص هر فضا در منزل