رنگ آمیزی سقف منزل

رنگ آمیزی سقف منزل

10 رنگ متفاوت برایرنگ آمیزی سقف منزل

دکوراسیون سقف: زمانی که دیوار های منزل شما به رنگ سفید است , کاری استاندارد است اگر سقف را هم به رنگ سفید نگه دارید. این باعث میشود که اتاق شما روشن تر و بزرگتر به نظر برسد. در حالی که هیچ شکی نیست که سقف سفید می تواند اتاق را بزرگتر نشان بدهد , بعضی رنگ های خاص برای سقف هم وجود دارند که باعث می شوند فضا گسترده تر به نظر برسد. کلید استفاده از یک رنگ قوی یا تیره روی سقف بدون اینکه فضا را تنگ و دلگیر کند این است که شما باید مطمئن شوید که نور کافی در اتاقتان وجود دارد یا اینکه دیوار های مجاور را به رنگ سفید یا دیگر رنگ های روشن دراورید.

رنگ های گرم جلو رونده اند و رنگ های سرد دور شونده. بنابراین اگر میخواهید که سقف شما بلند تر به نظر برسد از رنگ های سرد استفاده کنید و بالعکس اگر سقف باندی دارید و میخواهید کوتاه تر به نظر برسد , رنگ های گرم مثل قرمز , زرد یا نارنجی را به کار ببرید.

در ادامه , این 10 اتاق را که سقف هایی تیره یا روشن دارند ببینید. ما پیشنهاداتی را برای چگونگی استفاده از رنگ های غیر معمول در سقف خانه ارائه می دهیم:

1

زمانی که می خواهید رنگی را برای سقف انتخاب کنید , از پارچه های مورد علاقه و دیگر لوازم دکوری در اتاقتان ایده بگیرید. با تکرار یک رنگ در سراسر فضا شما یک ریتم بصری ایجاد میکنید و چشم در تمام اتاق می گردد.

 

2

در اینجا نمونه ای است از اینکه چگونه استفاده از رنگ میتواند یک سقف بلند را از لحاظ بصری کوتاه تر کند. رنگ صورتی گرم در سقف که تا قسمتی روی دیوار هم ادامه یافته , این اتاق را به فضایی جذاب و شاد تبدیل می کند. اتاق خوابی گرم و نرم برای دختر های جوان.

 

3

اگر شما در منزلتان دیوار هایی تماما پنجره دارید , به این ترتیب سقف تنها جایی است که میتوانید از طریق آن رنگ را به فضای خود اضافه کنید. این رنگ زرد شاد توجه را به سمت طراحی زیبای سقف و این آویز جذاب جلب می کند.

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

این اتاق نشان میدهد که چگونه نور زیاد و خوب این جسارت را به شما می دهد تا به سمت به کار بردن رنگ ها و طرح های متفاوت بروید. هم سقف نارنجی رنگ و هم کفپوش طرح دار متضاد , به شدت توجه را به خود جلب می کنند. اما دیوار های شیشه ای و منظره ی تماشایی از درختان سبز , فضا را از اینکه بیش از حد تنگ و خفه به نظر برسد , حفظ می کنند.

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

از رنگ ها برای برجسته کردن و بیشتر نمایاندن ویژگی های معمارانه و دیگر جزئیات در داخل منزلتان استفاده کنید. در مقابل , هر قسمتی را که نمی خواهید خیلی توی چشم باشد به رنگ محیط پیرامون دربیاورید و آن به خوبی در ترکیب حل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: 11 ایده برای طراحی سقف 

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

برای برجسته کردن سقف , لزوما نباید از رنگ های روشن استفاده کنید. یک بنفش تیره , مانند این نمونه , انتخابی فوق العاده برای سقف اتاق خواب است. بنفش رنگی آرامش بخش است و استرس را کاهش می دهد. اگر دیوار های اتاق به رنگ بنفش بود و سقف آن به رنگ سفید باقی می ماند , مطمئنا به جذابی این ترکیبی که در حال حاضر است , نمی شد!

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

این رنگ آبی دریایی یکی دیگر از رنگ های آرامش بخش است که مناسب برای سقف اتاق خواب است. این رنگ را می توانید با رنگ های سفید , خاکستری یا خرمایی ترکیب کنید و ترکیب رنگی سرد و آرام ایجاد کنید.

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

نمونه ای دیگر از به کار بردن رنگ آبی در سقف. آبی کله غازی. با گچ بری سفید دور سقف به نظر میرسد که سقف قاب شده است. دیوار ها با رنگ خاکستری گرم و روشن , پایه ای نرم و لطیف برای این پالت مدرن ارائه می دهد.

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

درخشش سبز این اتاق که از سقف به رنگ سبز روشن نشات میگیرد , واقعا زیبا و فوق العاده است. این رنگ سبز به خاطر حس دست نخورده بودن و تر و تمیزی که منتقل میکند , به خصوص برای اتاق مهمانان مناسب است.

مطلب پیشنهادی: سقف های شیبدار در دکوراسیون داخلی

 

رنگ آمیزی سقف منزل
رنگ آمیزی سقف منزل

با رنگ آبی آسمانی سقف , این فضا به گونه ای است که شما احساس میکنید که در فضای خارج از خانه حمام می کنید! این رنگ آبی به خوبی در فضا به صورت خنثی عمل میکند و این بدین معنی است که شما می توانید هر رنگ دیگری را که دوست داشتید در ترکیب وارد کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

سطوح براق در طراحی منزل

5 نکته طراحی داخلی که هر خانه ای باید داشته باشد

 

منبع:

a