راهنمای فروش منزل ؛ چه کار کنید تا منزل شما در عکس‌ها نمای زیباتری پیدا کنند

راهنمای فروش منزل ؛ چه کار کنید تا منزل شما در عکس‌ها نمای زیباتری پیدا کنند

راهنمای فروش منزل ؛ آیا قصد فروش منزل خود را دارید؟ چه کار کنید تا منزل شما در عکس‌ها نمای زیباتری پیدا کنند. قبل از عکس برداری با افزایش روشنایی، حفظ نظم و سامان دهی و استفاده از گیاهان زنده و پرطرافت عکس های زیباتری از منزل خود برای به منظور فروش گذاشتن بگیرید. امروزه اولین برداشت و ذهنیت مشتری از منزل شما اغلب از طریق آنلاین و اینترنتی اتفاق می‌افتد و اگر عکس‌های ضمیمه شده در آگهی فروش منزل شما مشتری را جذب نکند احتمالا شانس دیگری برای جذب آن مشتری پیدا نخواهید کرد و این بدین معناست که زمانی که بحث فروش خانه به میان می‌آید عکس‌های ملک شما باید آن را ارزشمند و درخور توجه نشان دهند.

راهکارهای زیر شما را کمک می‌کند تا بهترین عکس ها و تصاویر را از منزل تان بیندازید. البته قبل از شروع راهکارها، ابتدا لیست زیر را بخوانید.

کاتولوگ عوامل عکس برداری را چک کنید. قبل از آماده شدن برای روز عکس برداری، باید مطمئن شوید که آیا عوامل عکسبرداری ملک شما آماده ارائه کاتولوگ عکس‌های با کیفیت هست یا نه.

بنابراین لیست کارهای عوامل عکسبرداری را چک کنید تا در مورد کیفیت کار عکاسی آن ها دید بهتری پیدا کنید.

در این جا سوال‌هایی است که می‌توانید در مورد نحوه کار اجرای عکسبرداری از آن ها سوال کنید.

آیا شما یک عکاس حرفه‌ای دارید؟

اگر عکس ها را خودتان بگیرید از چه دستگاهی استفاده می‌کنید؟ دوربین حرفه‌ای و سه پایه یا فقط با استفاده از یک تلفن همراه؟

در صورت نیاز، عکاس شما با خود لوازم روشنایی اضافی به همراه می‌آورد؟

معمولا چه مدت زمان برای عکسبرداری نیاز هست؟

برای این که عکس‌های خانه‌ام به شکل گرفته شوند از من چه کاری برمی‌آید؟

پنجره ها را تمیز کنید و پرده‌ها را به کنار بکشید

روشنایی کافی می‌تواند تاثیر زیادی در زیبا نشان دادن جلوه منزل شما در عکس ها داشته باشد، بنابراین پنجره‌ها را تمیز کنید تا برق بزنند و پرده ها و شیدها را نیز به کنار بزنید.

استفاده از گیاهان زنده شاداب خانگی

گیاهان سبز پرطراوت حسی از زندگی و شادابی را به عکس ها اضافه می‌کنند. البته گیاهان نباید پژمرده باشند. بنابراین برگ های پژمرده را با یک قیچی تیز از میان بردارید و گرد و غبارهای برگ ها را پاک کنید.

کانتر و پیشخوان را خلوت کنید

پیشخوان‌های خلوت و به دور از به هم ریختگی، آشپزخانه شما را فراخ تر و دلبازتر نشان می‌دهند. همه چیز را از روی پیشخوان بردارید و روی آن را کاملا تمیز کنید. بهتر است صرفا روی پیشخوان یا اپن آشپزخانه یک یا دو لوازم برقی کوچک مانند توستر یا قهوه ساز بگذارید و غیر از آن‌ها و نیز لوازم برقی کوچکی کهنه شده را درون کشوهای کابینت آشپزخانه پنهان کنید.

کفپوش های چوبی را بسابید و لوازم استیل را برق بیندازید

پارکت ها نمره فروش خوبی دارند بنابراین با اصلاح آن ها از طریق تمیزکاری یا جلا دادن با محصولی که سازگار با کفپوش شماست مطمئن شوید که در عکس ها در بهترین شکل خود هستند. این به طور مشابه در لوازم استیلی نیز صدق می‌کند. از محصولی که برای جلادادن استیل ضد زنگ طراحی شده است استفاده کنید و سطح آن‌ها را آنقدر صیقل دهید تا برق بزنند.

مخفی کردن لوازم آرایشی و تمیز کردن حمام

به غیر از نوار صابون تمیز بر روی سینک، حمام باید عاری از هر گونه لوازم آرایشی متفرفه باشد. چرا که وجود محصولات و لوازم زیاد بر روی سینک روشویی و دوش باعث می‌شود که مشتری ها فکر کنند حمام کشو و فضای کافی برای ذخیره سازی وسایل ندارد. پرده دوش  حمام را به کنار بکشید، آینه ها را کاملا تمیز کنید و درب صندلی توالت فرنگی را ببندید و چراغ ها را روشن کنید.

حوله‌های قدیمی را بردارید و اگر دارید به جای آن حوله های سفید، مخملی پرزدار را آویزان کنید و اگر ندارید میله‌های حوله را خالی بگذارید.

چین‌های مرتب روتختی و ملحفه ها

در عکس ها ممکن است کوچکترین جزئیات نیز بیفتند بنابراین در روز عکسبرداری چند دقیقه را به صاف کردن و مرتب کردن چین های روتختی خود اختصاص دهید. بالشت‌ها را پف دهید و ملاحفه و روتختی را محکم بکشید تا چین‌های شان صاف شود و هر گونه لوازم دکوری و شخصی را از گوشه کنار تخت بردارید.

باید تا جای ممکن خانه خود را خلوت و دلباز نشان دهید

هدف از عکسبرداری باید این باشد که خانه شما در عکس ها در تمیزترین و دلبازترین حالت خودش بیفتد بنابراین تا جای ممکن خانه خود را مرتب و منظم کنید. در این جا چند تا از لوازم را معرفی می‌کنیم که قبل از رسیدن عکاس می‌توانید در جایی پنهان کنید تا کمتر دچار شلوغی عکس شوند:

کفش‌های راهروی ورودی

پشته‌ای از نامه ها و قبوض برق و…

ریموت کنترل ها

مجلات

اسباب بازی های کودکان که نمی‌توان آن ها را به طور منظم کنار هم قرار داد

کاسه غذا و سبد خواب حیوانات خانگی و جعبه‌های کوچک(به طور موقت آن ها را به مکانی که نیاز به عکسبرداری ندارد انتقال دهید).

جلوی یخچال را منظم و خلوت کنید و تمام مگنت ها، عکس‌ها و کارت های روی آن را جدا کنید.

تمام چراغ ها را روشن کنید

دستور کلی این است که تمام چراغ ها را روشن کنید مگر این که خانه شما غرق در نور طبیعی باشد یا بدانید که عکاس تان از نورپردازی استودویی قابل حمل استفاده خواهد کرد. خیال نکنید که عکاس این کار را خودش انجام می‌دهد چرا که او ممکن است موقعیت برخی از پریزها را نداند و نتواند همه چراغ ها را روشن کند. همینطور قبل از روشن کردن چراغ ها دوباره چک کنید که پرده ها و شیدها نیز باز باشند.

راهنمای فروش منزل ؛ برجسته نشان دادن برخی خصوصیات ویژه

آیا شومینه کارشده زیبا در داخل منزل یا گودال آتش در فضای بیرون منزل خود دارید؟ اطمینان یابید که آن ها در روز عکسبرداری روشن باشند. به همین ترتیب، اگر وان حمام شیک یا استخری زیبا در حیاط خلوت خود دارید مطمئن شوید که در روز عکسبرداری کاملا تمیز و بدون پوشش باشد.

راهنمای فروش منزلروی اولین برداشت و ذهنیت تمرکز کنید

این زمانی نیست که در مورد تغییرات بزرگ و یا زنده کردن چمن‌های پژمرده نگران باشید. در عوض در این هنگام روی تعمیرات سریعی که روی عکس خانه شما می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد تمرکز کنید. سرهای پژمرده گل‌ها و برگ ها را قیچی کنید و ایوان خانه را خلوت و مرتب کنید و بگذارید چند گلدان شکوفه گل در عکس‌های حیاط تان خودنمایی کنند. از نمای کوچه و خیابان به سمت منزل تان نیز عکسبرداری کنید تا مشتری در مورد جلوی خانه شما نیز دید بهتری پیدا کند.

در پایان نیز سعی کنید به سر و وضع وسایل بیرون منزل تان برسید و سطل های زباله را دور از دید قرار دهید.

 

 

 

راهنمای فروش منزل

تحریریه پویانو: سجادی