راهنمای خرید کابینت آشپزخانه ؛ راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه ؛ نمای آشپزخانه بدون وجود کابینت‌ها کامل نخواهد بود. آن‌ها برای نگهداشتن تمام لوازم و ظروف آشپزخانه که برای آماده کردن غذا استفاده می شوند مورد نیاز هستند.

ظروف آشپزخانه و دیگر وسایل باید درون کابینت نگهداشته شوند تا مطمئن شویم که تمیز می‌مانند و نیز از به هم ریخته شدن ظاهر آشپزخانه جلوگیری شود. کابینت‌های آشپزخانه در سبک‌های مختلف اما با طراحی‌های مشابه می‌آیند.

بیشتر اوقات آن‌ها زیر محل کار آشپزخانه و روی دیوار نصب می‌شوند تا در فضا صرفه جویی شود.

اگر در حال حاضر تصمیم به خرید کابینت جدیدی برای آشپزخانه خود دارید، چیزهایی وجود دارند که لازم است به آن ها توجه کنید. ما به شما در این زمینه چند راهنمایی ارائه می‌کنیم. قبل از این که کابینت جدیدی بخرید، می‌توانید نوکردن و تعمیر کابینت فعلی خود را امتحان کنید تا در مخارج تان صرفه جویی کنید و در عین حال کابینتی با کیفیت و ظاهر خوب داشته باشید.

اگر در حال تصمیم به خرید کابینتی جدید دارید پس به راهنمایی های زیر توجه کنید:

1-میزان استفاده

1.1

قبل از تهیه کابینتی جدید، ارزیابی کنید که چه مدت زمان می‌خواهید از کابینت تان استفاده کنید. اگر می‌خواهید کابینتی بخرید که برای مدت‌ها از آن استفاده کنید، پس آن هایی را انتخاب کنید که کیفیت خوب دارند اما مطمئنا هزینه آن‌ها بالاتر است. اگر صرفا به قصد فروش خانه خود می‌خواهید کابینت خریداری کنید، می‌توانید کابینت هایی را انتخاب کنید که هم کاربردی هستند و هم قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

2-روی راحتی تان تمرکز کنید

2.2 راهنمای خرید کابینت آشپزخانه ؛ راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه
راهنمای خرید کابینت آشپزخانه ؛ راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

این مهم است که کابینت‌های آشپزخانه تان بتوانند محل ذخیره سازی کافی و مورد نیاز شما را برای راحتی هرچه بیشتر فراهم کنند. به سراغ کابینت‌های گران قیمت نروید مخصوصا اگر بودجه محدودی دارید و  این که روی چیزی که کابینت تان برای شما فراهم می کند تمرکز کنید بهتر است. این کابینت باید تمام کارکردهای مورد نیاز شما را فراهم کند در عین این که قیمت منصفانه ای نیز داشته باشد.

3-دیزاین آشپزخانه خود را مد نظر داشته باشید

3.3

هنگام خریداری کابینت جدید باید به دیزاین آشپزخانه خود نیز توجه کنید. کابینت‌های آشپزخانه باید با ظاهر آشپزخانه شما هماهنگ شوند. دانستن این که در حال حاضر آشپزخانه شما چه سبک و استایلی دارد شما را در گلچین کردن انتخاب‌های تان کمک کرده و نیز فرآیند خریداری را برای شما بسیار ساده تر می‌کند.

4-فضای ذخیره سازی

4.4

چه مقدار فضا برای قرار دادن وسایل آشپزخانه نیاز دارید؟ آیا ظرف و ظروف زیادی برای نگهداشتن دارید؟ اگر دارید پس کابینتی بگیرید که برای تمام وسایل تان به اندازه کافی جا داشته باشد. به علاوه خود را از شر وسایل آشپزخانه ای که دیگر استفاده نمی‌کنید خلاص کنید. با این روش، تنها وسایلی را در کابینت آشپزخانه نگه می‌دارید که وجودشان مهم است.

5-تعیین بودجه

5.5 راهنمای خرید کابینت آشپزخانه
راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

مثل همیشه، بودجه شما اهمیت دارد. هنگامی که به دنبال کابینتی برای آشپزخانه خودهستید ببینید که چه مقدار هزینه می‌خواهید صرف آن کنید. اگر بودجه محدودی دارید به دنبال کابینت‌های ارزان قیمت تر ولی با متریال‌ها و کیفیت ساخت خوب باشید.در واقع کابینت‌های آشپزخانه زیادی وجود دارند که کیفیت ساخت خوبی دارند و به علاوه می‌توانند ظاهر جذابی به آشپزخانه تان بدهند.

6-درهای کابینت را بررسی کنید

6.6 راهنمای خرید کابینت آشپزخانه
راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

درهای کابینت آشپزخانه نیز مهم هستند. برخی کابینت هایی هستند که درهای آن‌ها سخت باز و بسته می‌شوند. برخی از آن‌ها به اندازه کافی مقاوم نیستند و به آسانی می‌شکنند. اگرچه، بیشتر تولیدکنندگان مدل های درب کابینت مشابهی ارائه می‌کنند ولی همچنان باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که واقعا خوب هستند. به دنبال چهارچوب محکم چوبی باشید که یک پانل تخته سه لا یا چوب سخت را احاطه کرده است. به علاوه می‌توانید برای درب آن‌ها چوب های نئوپان روکش شده را نیز انتخاب کنید اما از انتخاب لمینیت یا نئوپان روکش شده با ترموفویل خودداری کنید چرا که این‌ها بعد از گذشت زمان دیگر ظاهر خوبی ندارند مخصوصا موقعی که در معرض رطوبت قرار بگیرند.

7-دراور ؛ کشوهای کابینت

7.7 راهنمای خرید کابینت آشپزخانه
راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

اگر کابینت‌های کشویی انتخاب می‌کنید بررسی کنید که آیا دروارهای آن بادوام هستند یا نه. به علاوه باید کشوها به راحتی به عقب و جلو حرکت داده شوند. بهتر است که دراورها را بررسی کنید تا جوانب چوبی سختی داشته باشند، محل چفت و اتصال آن ها نازک کاری شده باشد و کف آن از جنس تخته چند لا باشد. باید از انتخاب دراورهایی که از جنس نئوپان خام هستند خودداری کنید چرا که دوامی ندارند و بعد از مدت زمان طولانی استفاده می‌شکنند.

8-شلف ها را بررسی کنید

8.8 راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

شلف ها نیز باید مقاوم باشند. به دنبال شلف هایی باشید که 4/3 ضخامت برای قفسه بندی دارند. شلف هایی که تنها 8/5 یا 2/1 ضخامت دارند ممکن است خم شوند البته در صورتی که از وسایل سنگین داخل کابین استفاده می کنید. بنابراین مهم است که شلف‌های شما ضخیم باشند و دوام کافی برای تحمل وزن چیزهایی که روی آن قرار می‌دهید داشته باشند.

9-به سخت افزار و ابزارآلات کابینت خود توجه کنید؛ یراق کابینت 

یراق کابینت آشپزخانه ؛ دستگیره کابینت
یراق کابینت آشپزخانه ؛ دستگیره کابینت

سخت افزار یکی از جنبه های مهم هر کابینت می‌باشد. به عنوان مثال باید دراورها دارای مسیر ریلی full-extension باشند. به علاوه می‌توانید از کشوهایی استفاده کنید که درب شان به نرمی بسته می‌شود حتی اگر آن را با ضربه ببندید.

لولاهای درب کابینت را نیز بررسی کنید. ضمنا می‌توانید از کابینت‌هایی استفاده کنید که دستگیره های زیبایی دارند. دستگیره ها در سبک‌ها و طراحی های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. آن هایی را انتخاب کنید که دوست دارید و با طراحی داخلی فضای شما همخوانی دارند.

10-انتخاب طرح و رنگ

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

گذشته از بررسی دوام کابینت آشپزخانه، می‌توانید رنگ و دیزاین آن را نیز انتخاب کنید. ببینید که آیا کابینت مورد نظرتان نمای خوبی در طراحی آشپزخانه تان خواهد داشت یا نه و آیا با سبک و ماهیت آشپزخانه تان مطابقت می‌کند.

خرید کابینت ممکن است ساده به نظر برسد اما باید کمی تیزبین باشید تا اطمینان یابید که هزینه ای که کرده اید ارزش آن را داشته است. بنابراین برای دفعه بعد که قصد خرید کابینت داشتید از نکته‌های بالا کمک بگیرید.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover