10 نکته مفید در خرید لوستر

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرای

10 نکته مفید در خرید لوستر

راهنمای خرید لوستر ؛ لوسترها یکی از دوست داشتنی ترین انواع لوازم روشنایی و نورپردازی هستند چرا که گذشته از طرح‌های زیبایش، از نظر عملکردی نیز حائز اهمیت بوده و در هر جایی که باشد می‌تواند به فضای داخلی خانه زیبایی بخشد.

لوسترها می‌توانند موجب زیبایی اتاق خواب ، اتاق پذیرایی، اتاق ناهارخوری، آشپزخانه و حتی حمام شوند. در واقع شما می‌توانید از آن ها در هرجایی که بخواهید استفاده کنید. حتی یک آلاچیق موجود در فضای بیرون نیز با یک لوستر جلوه زیباتری پیدا خواهد کرد.

اما یک فرد زمانی در خرید لوستر موفق خواهد بود که بتواند طرح مناسبی برای آن انتخاب کند و تهیه لوستری که با بودجه او همخوانی داشته باشد حتی بسیار بهتر از آن خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید یک لوستر برای روح بخشیدن به فضای خود دارید، ما این جا هستیم تا شما را در انتخاب درست آن‌ها یاری کنیم. امروز، ما راهنمایی‌هایی برای خرید لوستر به شما ارائه می‌کنیم.

در ادامه با پویانو همراه باشید:

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی
راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید روشنایی و لوستر ؛ انواع لوستر پذیرایی

1-تعیین بودجه

از آن جایی که ما در مورد خرید کردن صحبت می‌کنیم، شما باید بودجه خود را بررسی کنید. لوسترها در قیمت های مختلفی عرضه می‌شوند. بنابراین باید در درجه اول به دنبال لوسترهایی باشید که با بودجه شما امکان پذیر هستند. لوسترهای بسیار گران قیمتی در بازار موجود هستند اما برخی از آن‌ها قیمت های ارزان تری نیز دارند.

شما می‌توانید برخی از لوسترها را که آنلاین به فروش گذاشته شده اند را بررسی کنید تا قیمت حدودی که باید برای آن ها بپردازید را برآورد کنید.

2

2-دانستن تم طراحی داخلی منزل تان

قبل از خرید لوستر، شما باید نوع طراحی داخلی که می‌خواهید را تعیین کنید. این یعنی به دنبال کدام سبک طراحی اعم از مدرن، سنتی، معاصر، التقاطی و …هستید، چرا که لوسترها باید بر اساس فضای داخل منزل تان طراحی شده باشند و با آن کاملا همخوانی پیدا کنند.

لوستری را بگیرید که طرح مناسبی برای منزل شما دارد. گذشته از تم آن‌ها، شما باید به سبک لوسترها مانند کریستالی بودن، آهن های شکل گرفته، شیدها و غیره توجه کنید. حتی رنگ آن نیز اهمیت دارد.

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی
راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی

3-به فضای خود توجه کنید

معمولا لوسترها در اتاق خواب ها، لابی ها، اتاق ناهارخوری و پذیرایی نصب می‌شوند. لوستر شما براساس فضایی که در آن قرار می‌دهید نیز متفاوت است. اندازه اتاق نیز اهمیت دارد. لوستر بزرگ تر در اتاقی بزرگ و دلباز خوش نما است چرا که اگر در آن لوستر کوچکی آویزان شود در این فضا بسیار کوچک تر دیده می‌شود.

اگر لوازم روشنایی کوچکتری نیاز دارید می‌توانید از چراغ های آویز به جای آن استفاده کنید.

4

4-انتخاب متریال های لوستر

ما یادآوری کردیم که لوسترها از متریال های مختلف ساخته می‌شوند. برخی آن‌ها از آهن های شکل گرفته، فلز، مراوریدها، کریستال ها و غیره ساخته می‌شوند. بررسی کنید که متریال های فضای داخلی شما با آن نوع از لوستر به خوبی مطابقت پیدا کنند. برای مثال اجازه دهید با ظاهر پوشش های پنجره، کاغذ دیواری ، مبلمان و غیره به خوبی ترکیب شوند.

به علاوه سعی کنید بین تمام لوازم روشنایی منزل تان از لوستر گرفته تا چراغ های دیوارکوب انسجام و پیوستگی ایجاد کنید.

5

5-نگهداری و تمیز کردن آن ها را مد نظر داشته باشید

لوسترها جاذب گرد و خاک هستند. گرد و غبار به سادگی روی لوسترها می‌نشیند مخصوصا اگر دارای طرح های پیچ در پیچ باشد. هر چه طرح آن ساده تر باشد، تمیز کردن آن آسان تر است. اگر به دنبال لوستری هستید که تمیز کردن آن راحت باشد پس به دنبال طرح های ساده تر بگردید.

زمانی که یک لوستر را سر جایش نصب کردید، اطمینان یابید که قادر به تمیز کردن آن به طور مرتب هستید تا جلوه زیبا و کیفیت خوب آن حفظ شود.

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی
راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی

6-توجه به ارتفاع سقف

گذشته از اندازه اتاق، ارتفاع سقف نیز باید در نظر گرفته شود. هر چه سقف بلندتری داشته باشید به لوستر بزرگتری نیاز دارید. اگر لوستر شما دارای لامپ های بدون پوشش می‌باشد باید آن را بالاتر نصب کنید تا از تابش های خیره کننده جلوگیری شود. اما نه آن قدر بالا که کوتاه به نظر برسد.

7

7- لامپ های لوستر را بررسی کنید

تعداد لامپ های لوستر را بررسی کنید چرا که هر چه لامپ بیشتری داشته باشد نور بیشتری فراهم می‌کند. اگر به دنبال لوستری هستید که بیشتر جنبه دکوری بودن آن برای تان مهم است پس آن‌هایی را انتخاب کنید که لامپ کمتری دارند و اگر به تابش بیشتری نیاز دارید لوستری با لامپ های بیشتر انتخاب کنید.

به علاوه باید لوسترهای شید دار که به منظور کنترل میزان نور ساطع شده از لوسترها استفاده می‌شوند نیز توجه کنید. و مهمتر از آن ببینید که در آن از لامپ های خاص استفاده شده یا نه، چرا که در صورت خرابی لامپ های خاص به سختی می‌توانید آن ها را پیدا کنید و معمولا هم قیمت بیشتری دارند.

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی
راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی

8- انتخاب اندازه لوستر

لوسترها در اندازه های مختلفی عرضه می‌شوند. علاوه بر لوسترهای خیلی بزرگ، انواع کوچک و مینیاتوری آن ها نیز وجود دارند. بهتر است که لوسترهای بزرگ را در بالای میز ناهارخوری نصب کنید. لوسترهای کوچکتر بیشتر مناسب راهروی ورودی یا اتاق خواب  و به منظور ایجاد جلوه تزئینی هستند. شما باید در انتخاب سایز مناسب لوستر دقت کنید تا در اتاق تان نمای خوبی داشته باشد.

9 راهنمای خرید لوستر

9- گارانتی آن را بررسی کنید

مثل همیشه، بهتر است چیزی بخرید که گارانتی داشته باشد. بنابراین، به گارانتی لوستری که می‌خرید نگاهی بیندازید. برخی از فروشگاه ها ممکن است این امکان را برای مشتریان فراهم آورده باشند که مشتری بتواند لوستر را به منزل برده و تست کند و اگر جلوه خوبی در منزلش نداشت پس بیاورد.

در مورد این امکان از کارمند فروشگاه لوازم روشنایی مورد نظر سوال کنید. به علاوه شما باید ببینید که لوسترتان تا چه مدت زمان گارانتی دارد و آیا اگر مشکلی برای آن پیش آمد آن ها لوستر را تعمیر می‌کنند یا نه.

راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی
راهنمای خرید لوستر ؛ 10 نکته مفید در خرید لوسر ؛ انواع لوستر پذیرایی

10-کاتولوگ ها را به صورت آنلاین یا حضوری مرور کنید

برای این که در مورد نوع لوسترها دید بازتری پیدا کنید می‌توانید به صورت آنلاین کاتالوگ شرکت ها را بررسی کنید. فروشگاه های آنلاین لوازم روشنایی و نورپردازی زیادی هستند که می‌توانید لوسترها را با مشخصات و قیمت های شان مشاهده کنید.

گذشته از این می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه های لوازم روشنایی محل خود سر بزنید و لوسترهایی را که می‌فروشند بررسی کنید. از آن ها کاتولوگ درخواست کنید تا بتوانید قیمت ها، طرح ها و مشخصات لوسترها را با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما در بهتر انتخاب کردن لوسترها کمک بسیاری می کند.

با به کار گرفتن نکته های بالا مطمئن خواهید بود که لوستری که تهیه می‌کنید نمای خوبی در منزل تان خواهد داشت. به علاوه این ها باعث می‌شوند تا هزینه ای که برای لوسترتان می پردازید ارزشش را داشته باشد.

فراتر از همه، جلوه یک اتاق با لوستر واقعا دراماتیک و بدون شک جذاب‌تر می شود!

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover