راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت برای دکوراسیون منزل

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت برای دکوراسیون منزل

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت : انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی می گذارد. کفپوش ها سطح بسیار وسیعی را به خود اختصاص می دهند و به همین خاطر، اگر به درستی انتخاب نشوند، زیبایی دکوراسیون شما را تحت شعاع قرار خواهند داد. یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب کفپوش، رنگ آن است که اهمیت بسیار زیادی هم دارد. این خیلی مهم است که یک کفپوش با رنگ مناسب برای خانه خود انتخاب کنید. شما باید برای پیدا کردن بهترین گزینه در مورد مدل ها و رنگ های مختلف تحقیق کرده باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مطمئنا در میان کفپوش ها با نام پارکت و لمینت آشنایی دارید. این دو کفپوش که از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، در رنگ های متنوعی عرضه می شوند که دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه در تناسب با دکوراسیون منزل تان باز می گذارد. با این حال، شاید بسیاری از شما در انتخاب رنگ با سردرگمی مواجه شوید. برای رهایی از این سردرگمی و اتخاذ بهترین تصمیم، خوب است با اصول انتخاب رنگ کفپوش آشنا شوید. در این مطلب، نحوه انتخاب رنگ پارکت و لمینت را برای شما شرح خواهیم داد و اصول تعیین کننده را با شما در میان خواهیم گذاشت تا بتوانید با درک بهتری در این باره تصمیم گیری کنید. همراه پویانو باشید.

تعادل در رنگ ها

اگر در طراحی دیوارهای منزل از کاغذ دیواری تیره با طرح و نقش استفاده کرده اید، بهتر است پارکت و لمینت شما رنگ روشنی داشته باشد و طرح آن نیز خلوت باشد تا دکوراسیون به تعادل برسد. عکس این موضوع نیز صادق است؛ به این معنی که اگر دیوارها روشن هستند، بهتر است رنگ کفپوش را کمی تیره تر در نظر بگیرید تا فضا بی روح نشود. استفاده همزمان از یک رنگ به خصوص در انتخاب دیوارپوش و کفپوش فضای شما را بیش از حد دلگیر یا بیش از حد بی روح می کند و اصلا توصیه نمی شود، پس بهتر است تعادل را در نظر داشته باشید.

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت : رسمی یا غیر رسمی

یکی دیگر از نکاتی که بر انتخاب رنگ پارکت و لمینت تاثیر می گذارد، این است که می خواهید فضا رسمی باشد یا دوست دارید آن را خودمانی و غیر رسمی طراحی کنید. در صورتی که دکوراسیون رسمی و با ابهت را ترجیح می دهید، رنگ پارکت یا لمینت شما باید از میان انواع تیره تر انتخاب شود. اگر یک فضای خودمانی را ترجیح می دهید، به سراغ رنگ های روشن تر بروید.

ابعاد فضا

دیگر موردی که باید در هنگام انتخاب رنگ در نظر داشته باشید، اندازه فضاست. اگر فضای مورد نظرتان که قرار است برای آن کفپوش انتخاب کنید، کوچک است، ترجیحا به سراغ کفپوش های روشن تر بروید. انواع روشن تر نور را منعکس کرده و فضا را دلباز و بزرگ نشان می دهند. اگر فضا به اندازه کافی بزرگ هست، می توانید از کفپوش هایی با رنگ تیره تر در طراحی داخلی آن استفاده کنید تا محیط را صمیمی تر شکل دهید.

رنگ مبلمان

آخرین نکته ای که می تواند در انتخاب بهترین رنگ پارکت و لمینت به شما کمک کند، توجه به رنگ های به کار رفته در مبلمان و وسایل منزل است. به هر حال، در نهایت قرار است مبلمان شما روی سطح کفپوش قرار بگیرند و خیلی مهم است که با هم تناسب رنگ مناسبی داشته باشند. برای ست کردن رنگ کفپوش با مبلمان خود بهتر است چند درجه اختلاف بین رنگ آن ها در نظر بگیرید، چرا که انتخاب رنگ مشابه برای مبلمان و کفپوش به بی روح شدن فضای منزل تان منجر خواهد شد.

 

 

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت

تحریریه پویانو