راهنمای انتخاب آباژور مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب آباژور مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب آباژور : اگر قصد خرید یک آباژور مناسب برای منزل خود را دارید، پیشنهاد می کنم این مطلب را دنبال کنید. آباژورها عناصر کاربردی زیبایی هستند که در نقش دکوراتیو نیز عمل می کنند. انتخاب آباژور، شاید به نظر بسیاری از افراد کاری ساده باشد که هیچ گونه دقت خاصی را نیاز ندارد، اما این گونه نیست. آباژور شما در هر فضایی که قرار بگیرد، باید از همه نظر با دیگر قسمت ها هماهنگ و با دکوراسیون منزل شما ست شود. گذشته از این، کیفیت یک آباژور و کاربرد مناسب آن را فاکتورهایی تعیین می کند که باید به آن ها توجه کرد.

در این مطلب، شما را با خصوصیاتی که باید در هنگام انتخاب آباژور به آن ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای تکمیل دکوراسیون منزل خود انجام دهید. همراه پویانو باشید.

راهنمای انتخاب آباژور در شکل

به طور کلی بهتر است که شکل آباژور را در هماهنگی با اشکال به کار رفته در دکوراسیون و چیدمان فضای مورد نظر خود در نظر بگیرید. اگر اشکال به کار رفته در وسایل، تیز گوشه هستند، یک آباژور با گوشه های زاویه دار انتخاب کنید. اگر اشکال موجود در فضا گرد هستند، یک آباژور گرد برای شما مناسب تر خواهد بود. در ضمن، پایه و کلاهک آباژور نیز باید از لحاظ شکل با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

اندازه آباژور

ارتفاع آباژوری که انتخاب می کنید، باید دو سوم ارتفاع پایه اش باشد تا آباژور از لحاظ اندازه متناسب باشد. از لحاظ پهنا نیز قطر و اندازه کلاهک آباژور باید از پایه آن کمی بزرگ تر باشد؛ یعنی به طور نسبی، بهتر است کلاه آباژور، حداقل یک سانتی متر تا چند سانتی متر از پهن ترین قسمت پایه ی آن پهن تر باشد تا آباژور شما فرم ایده آلی داشته باشد.

سبک آباژور

این که چه سبکی را برای انتخاب آباژور در نظر می گیرید، به سبک دکوراسیون و مبلمان منزل شما بستگی دارد. آباژورهای دارای کلاهک پلیسه دار و پایه های تراشیده شده، از انواع کلاسیک به شمار می روند و با دکوراسیون منازل لوکس و مبلمان متجمل و کلاسیک ست می شوند. انواع دیگر که دارای کلاهک ساده و پایه های تک رنگ و بدون تزیین هستند، آباژورهای مدرن می باشند و با دکوراسیون های امروزی بیش تر جور در می آیند.

راهنمای انتخاب آباژور در جنس

جنس آباژور هم یکی از فاکتورهایی است که باید با توجه به دیگر وسایل منزل خود تعیین کنید. سعی کنید متریالی را برای پایه ی آباژور در نظر بگیرید که در دیگر لوازم و مبلمان منزل شما نیز به چشم می خورد. برای مثال، یک آباژور چوبی برای دکوراسیونی مناسب است که وسایل آن نیز از چوب هستند. انواع فلزی برای ست شدن با وسایل فلزی به کار می روند. جنس کلاهک، معمولا از پارچه است، اما می توانید نوع پارچه را با رویه ی مبل ها، کوسن ها یا روتختی خود ست کنید.

راهنمای انتخاب آباژور در طرح

برخی از آباژورها ساده هستند و برخی دیگر روی سطح کلاهک خود طرح هایی دارند. به طور کلی، اگر فضای منزل شما شلوغ و پر از طرح های گوناگون است، پیشنهاد می کنم از یک آباژور ساده استفاده کنید. در صورتی که یک الگوی خاص مد نظر دارید و آن را در دیگر وسایل و مبلمان نیز به کار برده اید، می توانید در انتخاب آباژور نیز با توجه به همان الگو عمل کنید و آباژور خود را به زیبایی با دیگر لوازم منزل ست کنید.

راهنمای انتخاب آباژورنور آباژور

یکی از خصوصیات آباژور که شاید کم تر از موارد دیگر، مورد توجه قرار می گیرد، نور آن است. اگر قرار است آباژور را در اتاق و کنار تخت خود قرار دهید، بهتر است نور آن غیر مستقیم باشد. این موضوع تا حد زیادی به ارتفاع آباژور نیز بستگی دارد. آباژور باید در موقعیتی قرار گیرد که با روشن شدن آن، نور برای چشم شما مزاحمتی ایجاد نکند. به همین خاطر، بهتر است از آباژورهای رومیزی برای اتاق خواب استفاده کنید. در رابطه با نمونه هایی که در فضای نشیمن و پذیرایی قرار می گیرند، این موضوع چندان مهم نیست.

 

 

 

تحریریه پویانو