دیوار پخ دار و نحوه دکوراسیون این فضاها در منزل

دیوار پخ دار و نحوه دکوراسیون این فضاها در منزل

دیوار پخ دار : یکی از مشکلاتی که در طراحی داخلی و دکوراسیون بخش های مختلف منازل به چشم می خورد، وجود دیوارهای پخ داری است که چیدمان مبلمان را سخت می کنند. فضای موجود در این قسمت ها معمولا به خاطر فرم متفاوت شان بی استفاده باقی می ماند و گاهی اوقات هم به خاطر چیدمان نادرست و نامناسب، شکل بدی پیدا می کند که دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می دهد. با این وجود، روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها این فضاها را مورد استفاده قرار داد و دکوراسیون و چیدمان آن ها را به گونه ای انجام داد که قناس و بدشکل به نظر نرسند. با اجرای یک دکور مناسب، می توان ظاهر دیوارهای پخ دار را به مانند دیگر قسمت ها درآورد و به خوبی از آن استفاده کرد.

هر فضایی با توجه به کاربردی که دارد، راه حل های متنوعی را برای دکور چنین دیوارهایی می طلبد. در این مطلب، چند مورد از فضاهای داخلی منزل را که دارای دیوار پخ دار هستند، از نظر چیدمان و نحوه ی طراحی داخلی بررسی خواهیم کرد و راه حل های چیدمان آن ها را به شما خواهیم گفت. همراه پویانو باشید.

دیوار پخ دار نشیمن

اگر فضای مورد نظر، نشیمن باشد، یکی از بهترین کارها برای دکور این دیوارها می تواند نصب شومینه و تلویزیون باشد. شومینه های کوچک، گزینه های خوبی برای دیوارهای پخ دار نشیمن هستند. همچنین، تلویزیون به عنوان یک نقطه ی کانونی می تواند روی سطح دیوار دارای پخ قرار بگیرد. در واقع می توان گفت که چنین دیوارهایی یکی از بهترین مکان ها برای نصب یا قرار دادن تلویزیون هستند، چون در این حالت، تلویزیون از هر دو طرف به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. برای دکور دیوار پخ دار نشیمن می توان از طاقچه نیز استفاده کرد.

دیوار پخ دار آشپزخانه

آشپزخانه ها هم گاهی اوقات دارای دیوارهای پخ دار می باشند. در چنین صورتی باید طراحی و چیدمان کابینت ها به نحوی انجام شود که پخی دیوار مانع به کارگیری فضای موجود نشود. معمولا در طراحی دکوراسیون این نمونه آشپزخانه ها، کابینت ها در قسمت پخ دار مطابق فرم دیوار پیش رفته و با زاویه ی چهل و پنج درجه کار گذاشته می شوند. در بسیاری از اوقات، این قسمت برای گذاشتن گاز یا یکی از دو رأس دیگر مثلث آشپزخانه استفاده می شود، اما می تواند به یک سری کابینت نیز اختصاص داده شود.

دیوار پخ دار حمام و توالت

در طراحی برخی حمام و سرویس های بهداشتی نیز دیوارهای پخ دار دیده می شوند. معمولا این دیوارها به عنوان محل نصب روشویی مورد استفاده قرار می گیرند. در این حالت باید از سینک ها روشویی خاصی استفاده شود که در گوشه ی فضا قرار گرفته و کنج آن ها دقیقا مطابق حالت پخ دیوار باشد. در مواردی هم که زاویه ی پخ دیوار دقیقا چهل و پنج درجه نباشد، می توان با در نظر گرفتن زاویه و ابعاد سنگ روشویی، نمونه ی دلخواه و مناسب برای فضا را جهت ساخت سفارش داد.

دیوار پخ داردیوار پخ دار اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما دارای دیوار پخ دار است، می توانید سطح آن را به شلف های دکوری یا طاقچه اختصاص دهید. اگر طراحی اتاق به نحوی صورت گرفته که جای دیگری به غیر از سطح دارای پخ برای قرار دادن تخت خواب خود ندارید، باید پشت تخت خواب را به همان دیوار پخ دار تکیه دهید. البته می توان یک میز توالت یا میز تحریر با ابعاد مناسب را نیز در این قسمت قرار داد. همچنین می توانید یک میز را با توجه به زاویه ی پخ دیوار سفارش دهید.

 

 

 

تحریریه پویانو