دیوار های خانه اجاره ای : چطور به دیوارهای منزل اجاره‌ای خود طرح و رنگ اضافه کنیم؟

دیوار های خانه اجاره ای : چطور به دیوارهای منزل اجاره‌ای خود طرح و رنگ اضافه کنیم؟

دیوار های خانه اجاره ای : کاغذ دیواری همیشه یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش‌ها به شمار می‌آمده و امروزه با تنوع بی‌نظیری که از رنگ و جنس و طرح دارد، پرطرفدارتر نیز شده است. شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که دوست دارید با آوردن کاغذ دیواری به منزل، به دیوارهای خود حال و هوایی جدید ببخشید، اما در منزل اجاره‌ای زندگی می‌کنید که صاحبخانه اجازه در منزل را به شما نمی‌دهد. اگر پاسختان مثبت است این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ادامه چهار راهکار ساده و عملی برای اضافه کردن طرح و رنگ به دیوار بدون استفاده از کاغذدیواری را بررسی می‌‌کنیم. با این کار شما می‌توانید دیوارهای زیبای خود را از خانه‌ای به خانه دیگر ببرید!

پنل‌های دیواری

یک ایده ساده و کاربردی برای داشتن دیواری طرح‌دار و قابل جا به جایی استفاده از پنل‌های دیواری است. مدل‌های متنوعی از پنل‌های دیواری در بازار موجود هستند که تعدادی از آنها مانند یک قاب به دیوار متصل می‌شوند و به راحتی خودتان می‌توانید این پنل‌ها را نصب کنید. اگر به این پنل‌های آماده دسترسی ندارید خودتان دست به کار شوید و پنل‌های اختصاصی خودتان را بسازید. مقداری پارچه طرح‌دار، کمی کاغذدیواری یا هر چیز مشابه دیگری را در ابعاد بزرگ قاب کنید و روی دیوار نصب کنید، به طوری که بخش عمده فضای دیوار را بپوشاند. اگر دستی در هنر دارید می‌توانید یک بوم بزرگ و خام را خریداری کنید و روی آن طراحی و نقاشی کنید و آن را به دیوار بیاویزید. نصب چند قاب کوچک در کنار یکدیگر نیز همین تاثیر را خواهد گذاشت.

پارچه به عنوان دیوارکوب

یک راه ساده و جذاب دیگر برای داشتن دیوارهایی با طرح و نقش زیبا، نصب پارچه روی دیوار است. ابتدایی‌ترین کار این است که یک پارچه زیبا را با تعدادی پونز به دیوار نصب کنید. اما کارهای متفاوت‌تری نیز می‌توان انجام داد. اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای تر عمل کنید، قبل از نصب پارچه روی دیوار به کمک محلول نشاسته یا هر وسیله دیگری، به پارچه آهار بدهید تا وقتی آن را روی دیوار نصب می‌کنید مانند یک تابلوی زیبا بدرخشد. می‌توانید از پارچه‌ای طرح‌دار با طرح‌های تکرار شونده استفاده کنید. این مدل‌ پارچه‌ها در دسترس‌تر هستند و به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید. اگر می‌خواهید کمی خلاقانه‌تر عمل کنید به دنبال پارچه‌های خاص‌تر بگردید. تاپستری‌ها یکی از این پارچه‌ها هستند. تاپستری ( به فارسی : پرده‌های نگارین ) طرح‌ها و تصویرهایی هستند که همچون کوبلن روی پارچه بافته می‌شوند. این هنر حرفه‌ای بسیار کهن است که مصریان از حدود ۱۷۰۰ سال قبل به بافت ان مشغول بودند و تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است. با نصب یک تاپستری روی دیوار نه تنها به دیوار منزل خود طرح و نقش اضافه کرده‌اید، بلکه اثری هنری و ارزشمند به دکوراسیون منزل خود آورده‌اید.

دیوارهایی با پنل پارچه‌ای

با ترکیب دو ایده بالا به راهکار سوم برای داشتن دیوارپوش‌های قابل حمل می‌شویم. پنل‌های پارچه‌ای! ساده‌ترین راه برای داشتن پنل دیواری پارچه‌ای، پارچه کشی روی یک قاب ساده است. هرچند این ایده با خلاقیت و سلیقه شما می‌تواند مدل‌های جذاب و متفاوتی به خود بگیرد. یک قاب بزرگ لمسه‌دوزی شده، هم قابل حمل است و هم یک دیوارکوب متحرک و عالی برای اتاق خواب و فضای پذیرایی به شمار می‌رود. می‌توانید از قاب‌های کوچک و بزرگ در مدل‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید و با چیدمان آنها دیوارکوب زیبایی روی دیوار داشته باشید. دیوارکوبی که هر زمان بخواهید می‌توانید مدل و چیدمان آن را عوض کنید

دیوار های خانه اجاره ایکلاژ دیواری

عکس‌های خانوادگی، تصاویر زیبای مجلات، عکس‌هایی از مناظر طبیعی یا تصاویری که یک تم رنگی دارند، هر کدام می‌توانند یک ایده برای داشتن کلاژ دیواری باشند. اینکه چه سبک و رنگی را برای کلاژ دیواری خود انتخاب کنید به سلیقه شما بستگی دارد، اما یک مجموعه عکس با تم رنگی مشابه در طولانی مدت شما را خسته نمی‌کند، هرچند ممکن است پس از گذشت چند هفته از وجود عکس‌های رنگارنگ روی دیوار خسته شوید و احساس به هم ریختگی و آشفتگی به شما دست بدهد. همچنین کلاژهای که تم رنگی دارند بیشتر شبیه یک دیوارپوش به نظر می‌رسند و به جزیی از دکوراسیون منزل شما تبدیل می‌شوند.

 

 

 

دیوار های خانه اجاره ای

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : thespruce