دیوارپوش پارچه ای : دکوراسیون لاکچری را به این شکل تجربه کنید

دیوارپوش پارچه ای : دکوراسیون لاکچری را به این شکل تجربه کنید

اگر طرفدار سبک زندگی لاکچری هستید و می خواهید این سبک را به دکوراسیون منزل خود نیز منتقل کنید، احتمالا دیوارپوش پارچه ای شما را مجذوب خواهند کرد. دیوارپوش های پارچه ای عناصر دکوراتیو زیبا و منحصر به فردی هستند که می توانند ظاهر منزل شما را دگرگون کنند. استفاده از این دیوارپوش ها این روزها بسیار متداول شده و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. دیوارپوش های پارچه ای ظاهری لوکس و متمایز دارند. معمولا از این دیوارپوش ها برای دکور قسمت های خاصی از منزل استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این دیوارپوش ها، یک تغییر بزرگ را با اجرای یک دکوراسیون لاکچری در فضای منزل خود تجربه کنید. با پویانو همراه باشید تا این دیوارپوش ها را بهتر بشناسید.

دیوارپوش پارچه ای

دیوارپوش پارچه ای به نوعی دیوارکوب گفته می شود که جنس آن از الیاف و مواد طبیعی و مشابه پارچه است. این پوشش برای ساخت لوازم منزل، مثل مبلمان نیز کاربرد دارد. از آن جا که جنس و ماهیت این دیوار پوش ها با بسیاری از لوازم و مبلمان یکسان و مشابه است، هماهنگی خوبی با دکوراسیون داخلی بیش تر فضاها ایجاد می کنند. این دیوارپوش ها می توانند مکمل دکوراسیون شیک و لوکس منزل شما شده یا برای یک تغییر بزرگ و چشمگیر فوق العاده باشند.

جنس و تنوع طرح و رنگ

دیوارپوش های پارچه ای در رابطه با طرح و رنگ دارای تنوع مناسبی هستند. این دیوارپوش ها معمولا از مخمل، اطلس، ابریشم، ژاکارد، کتان و یا حتی چرم ساخته می شوند. نمونه های چرم به خاطر زیبایی منحصر به فرد خود از بهترین گزینه ها برای ایجاد یک تم لاکچری در فضا به شمار می آیند. شما می توانید بنا به خواسته ی خود و با توجه به جنس و رنگ مبلمان و دکوراسیون فعلی منزل تان، جنس، طرح و رنگ دیوارکوب را انتخاب کرده و با سایر وسایل ست کنید.

خصوصیات کلی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دیوارپوش ها که آن ها را به گزینه های فوق العاده ای برای استفاده در دکوراسیون منزل تبدیل می کند، دوام و استحکام زیاد آن هاست. به طور کلی، دیوارپوش های پارچه ای در مقایسه با رنگ و کاغذ دیواری دارای طول عمر زیادتری هستند. نصب و اجرای این دیوارپوش ها تقریبا مشابه نصب کاغذ دیواری می باشد و از نقاشی دیوار سریع تر است. الیاف به کار رفته در این دیوارکوب ها باعث می شود از ورود هر گونه ضربه و صدمه ای به سطح دیوار جلوگیری به عمل آید. همچنین، این دیوارپوش ها به خاطر الیاف شان، آکوستیک نیز هستند.

کاربرد در دکوراسیون

همان طور که پیش تر نیز گرفته شد، این دیوارپوش ها به خاطر الیافی که در ساخت آن ها به کار رفته، دارای خاصیت آکوستیکی می باشند. همین خصویت آن ها باعث می شود برای استفاده در اتاق تلویزیون، اتاق خواب، نشیمن و فضاهای عمومی تری سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر بسیار مناسب باشند. بیش ترین کاربرد این نوع دیوارپوش ها مختص فضاهایی با سبک کلاسیک و لوکس می باشد. یکی دیگر از کاربردهای متداولی که این دیوارپوش ها دارند، نصب بر روی دیوار پشت تخت می باشد که زیبایی خاصی به فضا می دهد.

قیمت و هزینه اجرا

هزینه ی خرید و نصب دیوارپوش های پارچه ای چیزی در حدود کاغذ دیواری و کمی بیش تر از آن خواهد بود. مسلما جنس ها و مدل های مختلف این نوع دیوارپوش، قیمت های متفاوتی دارند، اما به طور کلی، هزینه ی جمعی در نظر گرفته شده برای خرید و اجرای این دیوارپوش ها، خصوصا در انواع لوکس و مرغوب تر از کاغذ دیواری بیش تر خواهد بود.

 

 

تحریریه پویانو