روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده در دکوراسیون منزل

روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده در دکوراسیون منزل

روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده در دکوراسیون منزل

دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ چه لحظه خوبیست زمانی که از کسی دسته گلی زیبا هدیه می‌گیرید که با کاغذها و روبان های شکیل تزئین شده است. گل های طبیعی همیشه در روزهای عاشقانه و رمانتیک حضور دارند. به علاوه از گل ها برای نشان دادن احساسات، تشکر یا خوش آمدگویی و یا تزئین دکوراسیون منزل استفاده می شود. مطمئنا در تزئین و طراحی دکوراسیون منزل هیچ چیز جای گل های پرطراوت تازه از شاخه چیده را نمی گیرد که نه تنها زیبا هستند بلکه فضا را آکنده از بوی خوش شان می کنند. اما این ها عمر زودگذری دارند و شاید بیشتر از یک هفته تازگی و طراوت خود را نتوانند حفظ کنند. در پست امروز ما به شما ترفندهایی را آموزش می دهیم که با آن می توانید گل های طبیعی خود را تا 2-3 هفته شاداب نگه دارید.

1-استفاده از آب گرم

01 دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده
دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده

گل های تازه چیده شده را هرچه سریع تر در آب گرم قرار دهید. زمانی که ساقه گل ها چیده می شود، در واقع سیستم حمایت گر زندگی آن حذف می شود.

کاغذهای تزئینی دسته گل طبیعی تان را جدا کنید، چرا که باعث له و کوبیده شدن ساقه ها می شود و سلفون های پیچیده شده به دور آن نیز موجب تعریق گل می شود.

زمانی که گل های چیده شده مدت زمان زیادی خارج از آب باشند، سلول های انتهایی قسمت بریده شده آن‌ها شروع به بسته شدن می‌کند که این سیراب شدن گیاه را کند می‌کند. برای از بین بردن این سلول های مسدود شده، حدود 2.5 سانتی متر از پایین ساقه ها ببرید و آن ها را در آبی که بهتر است ماده نگهدارنده در آن اضافه شده باشد قرار دهید و اجازه دهید گل های تان قبل از استفاده برای گل آرایی کاملا سیراب شوند.

02

یک گلدان پلاستیکی را یک سوم تا یک دوم با آب گرم پر کنید. آب گرم باید استفاده شود چرا که گل‌ها آب گرم را نسبت به آب سرد با سهولت بیشتری جذب می‌کنند.

گل‌ها فقط از قسمت انتهایی ساقه ها آب جذب می‌کنند و جوانب ساقه‌ها در دریافت آب گل دخیل نیستند. به همین دلیل گلدان نباید لب به لب پر از آب شود، چرا که شاخ و برگی که زیر آب قرار می‌گیرند سریع فاسد شده و آب را آلوده می کنند و این آلودگی تغذیه باکتری ها را فراهم می آورد در نتیجه گل ها سریع تر می میرند.

شاخ و برگ گل های جعفری، گل های داوودی، گل شب بو و گل ژربرا بعد از این که مدتی در زیر آب بمانند بوی شدیدی از خود پراکنده می‌کنند.

03

از یک قیچی تیز استفاده کنید و ساقه های گل ها را با زاویه(45 درجه) برش دهید. یک برش کج به سیراب شدن بهتر گیاه کمک می کند.

تمام شاخ و برگ های زیر خط آب را حذف کرده و سپس آن ها را سریعا درون آب قرار دهید.

04

از شلوغ کردن گلدان با گل های زیاد خودداری کنید. اجازه دهید که هوای کافی بین گل‌ها جریان داشته باشد. گل های زیادی که کنار هم در یک گلدان قرار گرفته اند باعث له شدگی گلبرگ ها و فاسد شدن شان می‌شوند.

گلدان را در مکان تاریک و سردی قرار دهید و اجازه دهید گل‌ها قبل از استفاده برای گل آرایی به خوبی سیراب شوند.

اگر گل های شما ساقه های کوتاهی دارند، پس باید از گلدان کوچکتری استفاده کنید.

05

اجازه دهید که گل ها قبل از گل آرایی حدود 4-5 ساعت و ترجیحا در شب به طور کامل سیراب شوند. این مرحله «آماده سازی» نام دارد. این باعث می‌شود که ساقه های گل ها پر از آب شوند و گل ها ظاهر پرطراوتی پیدا کنند. این گل ها دوبرابر بیشتر از آن‌هایی که به درستی آماده سازی نشده اند عمر می کنند.

06 دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده
دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده

از مواد نگهدارنده گل استفاده کنید تا باکتری های موجود در آب از بین بروند. این مواد را می توانید از مراکز باغبانی یا فروشگاه های گل و گیاه تهیه کنید. جایگزین دیگر برای آن استفاده از سفیدکننده های خانگی است و میزان آن باید به اندازه سرپوش بطری سفید کننده باشد.

اگر ماده نگهدارنده استفاده نشود باید آب گلدان مرتب عوض گردیده و نیز ساقه ها هر روز با زاویه بریده شوند. در صورت استفاده از ماده نگهدارنده، نیازی به چیدن روزانه ساقه ها نیست و تعویض آب نیز فقط هفته ای دوبار لازم است.

گل هایی مانند فریزیا، میخک و لیلیوم، جوانه های زیادی دارند که با اضافه کردن ماده نگهدارنده در آب، به باز شدن شکوفه های آن کمک می شود.

2-اضافه کردن قرص آسپیرین

07 دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده در دکوراسیون منزل
دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده در دکوراسیون منزل

گل های بریده شده را در گلدانی که تا نیمه پر از آب شده قرار دهید سپس یک قرص آسپرین را بکوبید و درون آب گلدان حل کنید.

08

این کار را روزی یک بار انجام دهید.

9

آسپرین کمک می کند تا گل ها حدود 5 تا 9 روز پرطراوت بمانند بدون افزودن قرص آسپرین جدید.

3-استفاده از غذای گیاه یا کود خانگی

10

 

غذای گیاه خانگی بسازید. گل ها به آب، غذا و هوای پاک نیاز دارند. برای مثال آب آن ها باید دارای اندکی غذا مثل شکر و نیز اندکی سفید کننده باشد تا رشد قارچ ها و باکتری ها کند شود. در این جا چند دستور ساده وجود دارد:

یک چهارم لیتر آب+ دو قاشق آب لیمو+1 قاشق شکر+نصف قاشق سفید کننده را مخلوط کنید و درون آب گلدان بریزید.

11 دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده ؛ نگهداری گل
دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده ؛ نگهداری گل

ساقه ها را تر و تمیز کنید. قسمت های خشک شده پایین ساقه ها را با زاویه ببرید تا آب تا جای ممکن سریع تر وارد رگ های گیاه شود. پایین ساقه ها را که معمولا لزج و چسبنده می شوند هر سه یا چهار روز یک بار تر و تمیز کنید تا گل های تان تازه تر بمانند.

12

برگ ها را حذف کنید. برگ هایی را که زیر خط آب هستند حذف کنید چرا که سریعا فاسد شده و محل رشد قارچ ها می شوند.

13

سپس گل های تر و تمیز شده را درون آب دارای مواد غذایی خانگی قرار دهید و تا جای لازم با آب پر کنید.

4-روش های دیگر برای بیشتر کردن عمر گل های طبیعی

14 دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده ؛ نگهداری گل
دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی ؛ روش هایی برای دیرتر پژمرده شدن گل های طبیعی تازه چیده شده ؛ نگهداری گل

یکی از این چهار توصیه را دنبال کنید.

یک قاشق شکر یا کمی نمک مخلوط شده با جوش شیرین اضافه کنید.

قرص مولتی ویتامین را کوبیده و درون آب گلدان حل کنید.

از سکه های مسی استفاده کنید. یک سیم یا سکه از جنس مسی را درون گلدان بیندازید. این کار از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند.

 

15

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: wikihow