دکور نشیمن و پذیرایی : چطور فضای نشیمن منزل را مانند یک طراح حرفه‌ای دکور کنیم؟

دکور نشیمن و پذیرایی : چطور فضای نشیمن منزل را مانند یک طراح حرفه‌ای دکور کنیم؟

دکور نشیمن و پذیرایی : طراحی داخلی منزل ترکیبی از علم، هنر و سلیقه است. طراحی خانه شما نه تنها روی روحیه و سبک زندگی شما تاثر می‌گذاد، بلکه دریچه‌ای است که دیگران سبک زندگی و علایق و سلیقه شما را می‌شناسند. به همین دلیل گروهی ترجیح می‌دهند طراحی دکوراسیون منزل خود را به یک متخصص بسپارند. هرچند عده‌ای دیگر دوست دارند این کار را خودشان بر عهده بگیرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید این یادداشت برای شماست. فضای نشیمن منزل یکی از پر استفاده‌ترین و پر رفت و آمدترین بخش‌های منزل است که معمولا وقت زیادی را با اعضای خانواده یا میهمانان در آنجا می‌گذرانید. با دانستن چند نکته کلی و مهم در مورد طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن، مانند یک طراح حرفه‌ای عمل کنید و فضایی به مراتب زیباتر و راحت‌تر در منزل خود ایجاد کنید.

در زمینه انتخاب رنگ در دکور نشیمن و پذیرایی خلاق باشید

رنگ عنصر مهم و تاثیرگذاری در طراحی داخلی است. اگر تنها رنگ درست و خلاقانه‌ای برای فضا انتخاب کنید به طور کلی می‌تواند حال و هوای آن را عوض کند. در انتخاب رنگ خلاقانه عمل کنید و به دنبال ترکیب رنگی‌های دوست داشتنی و متفاوت باشید.

یک قانون کلی برای انتخاب رنگ برای فضاهای داخلی قانون 60-30-10 است. به این معنی که یک رنگ برای 60 درصد فضا (دیوارها و …) ، رنگ دوم برای 30 درصد فضا (مبلمان و …) و رنگ آخر برای اکسسوری‌ها و تزیینات فضا مورد استفاده قرار گیرد. کافی است سه رنگ را که همنشینی زیبایی دارند انتخاب کنید و بر اساس آن دکور فضای نشیمن خود را تغییر دهید.

هوشمندانه اکسسوری ها را انتخاب کنید

اکسسوری‌ها معمولا جزییاتی هستند که گاهی در دکوراسیون منزل نادیده گرفته می‌شوند یا کمتر به آنها توجه می‌شود، در حالی که انتخاب اکسسوری صحیح می‌تواند به کلی فضای نشمین شما را تغییر دهد. به خصوص اگر تصمیمی برای یک تغییر دکوراسیون اساسی ندارید، می‌توانید تنها با تغییر اکسسوری ها و لوازم دکوری فضای نشمین، حال و هوای آن را کاملا عوض کنید. به سبک دکوراسیون نشیمن دقت کنید. اگر سبک اتاق نشیمن شما کلاسیک است به دنبال اکسسوری‌های با همین سبک و سیاق باشید. اگر احساس می‌کنید مبلمان، دیوارها و المان‌های اصلی فضای شما با یکدیگر هماهنگ نیستند، با انتخاب اکسسوری‌های یک سبک می‌توانید بین آنها تعادل ایجاد کنید. یک میز جلو مبلی طلایی و قاب‌هایی به همین رنگ روی دیوار و چند وسیله دکوری کوچک دیگر به سادگی بین همه بخش‌های اتاق نشیمن شما هارمونی ایجاد می‌کند.

از تاثیر بافت در دکور نشیمن و پذیرایی غافل نشوید

بافت در معماری مبحث مهم و تاثیرگذاری است که معمولا در هنگام انتخاب دکور بخش‌های مختلف منزل از آن غافل می‌شویم. به طور کلی پارچه، چه از نوع ساده آن باشد و چه طرح دار، فضای نشیمن را گرم و خودمانی جلوه می‌دهد، حال آنکه چرم کمی فضا را رسمی و جدی‌تر می‌کند. برخی بافت‌ها مانند ابریشم و پارچه‌های زری دوزی شده برای فضاهایی با سبک‌های کلاسیک و سلطنتی مناسبند و برخی دیگر به درد دکوراسیون‌های مدرن می‌خورند.

چوب طبیعی و صیقل نخورده فضا را روستیک و ارگانیک نشان می‌دهد اما چوب صیقل خورده و ابزار خورده حال و هوای اتاق نشیمن را مدرن و امروزی می‌کند.

با توجه به سبک اتاق نشیمن و احساسی که دوست دارید در آنجا داشته باشید، بافت‌های درستی به فضا اضافه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

نور را در فضا جاری کنید

دکور نشیمن و پذیراییهیچ چیز به اندازه یک اتاق نشیمن پر نور و روشن، افراد را جذب نمی‌کند. هرچقدر هم که دکوراسیون شیک و زیبایی داشته باشید، تا زمانی که نور کافی برای دیدن این زیبایی‌ها و لذت بردن از آن وجود نداشته باشد، یک جای کار ناتمام مانده است. علاوه بر نور اصلی و مرکزی که به کمک لوستر و … تامین می‌شود، نور را در سایر قسمت‌های اتاق نشیمن نیز جاری کنید. مهم نیست از لامپ‌ها و لوسترهای دیواری استفاده می‌کنید یا با آباژورها کمی نور جانبی به اتاق نشیمن خود می‌آورید، در هر حال تاثیرگذار و زیبا خواهد بود و فضای اتاق نشیمن شما را روشن و دنج خواهد کرد.

 

 

 

دکور نشیمن و پذیرایی

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: residencestyle