دکوراسیون گوشه و کنج اتاق ها با ایده های متنوع

دکوراسیون گوشه و کنج اتاق ها با ایده های متنوع

دکوراسیون گوشه و کنج : تقریبا همه ما در خانه مان گوشه های خالی داریم. گوشه هایی که بسیاری از اوقات به خاطر عدم توجه رها شده اند و شاید آن طور که باید از فضای آن ها استفاده نشده است. حال این که این کنج های به ظاهر بی استفاده و بی اهمیت، می توانند فضاهای خوبی برای قرار دادن بسیاری از چیزها باشند. با چیدمان مناسب و خلاقانه این کنج ها می توان فضاهای زیبا و متفاوتی خلق کرد.

شاید پیش خودتان فکر کنید که برخی از گوشه ها برای هیچ جور چیدمانی مناسب نیستند یا آن قدر کوچکند که نمی توان کار خاصی برای استفاده از فضایشان انجام داد، اما مطئن باشید همان گوشه ها هم می توانند با اجرای ایده های مختلف قابل استفاده باشند. فقط تنها چیزی که باید بدانید این است که دقیقا چه ایده ای در کدام قسمت بهتر جواب می دهد. اگر بتوانید همه گوشه های منزل خود را سر و سامان دهید، در عین این که فضای بیشتری را مورد استفاده قرار می دهید، شکل خوبی به این فضاها خواهید داد.

با پویانو همراه باشید تا پیشنهادها و ایده های متنوع ما برای چیدمان و دکوراسیون کنج ها را بهتر بشناسید.

چراغ پایه دار

چراغ های پایه دار و بلند می توانند گزینه های خوبی برای پر کردن فضای خالی کنج اتاق ها باشند. این چراغ ها را می توان در کنار دیگر مبلمان استفاده کرد. اگر فضایی که می خواهید گوشه های آن را سازمان دهی کنید در حال حاضر تاریک است، بهتر است یک چراغ پایه دار در کنج آن داشته باشید تا در مواقع نیاز روشن شود. اگر گوشه مورد نظرتان فضای کافی دارد، یک مبل راحتی کوچک هم اضافه کنید تا بتوانید در نور چراغ روی آن بنشینید.

شلف دیواری

شلف ها انواع بسیار مختلفی دارند. برخی از این شلف ها مخصوص نصب در گوشه ها طراحی شده اند و دارای دو قسمت هستند که با زاویه قائم نسبت به یکدیگر روی دیوار قرار می گیرند. این شلف ها را می توان از پرطرفدارترین گزینه ها برای سازماندهی گوشه ها دانست که در عین داشتن عملکرد مفید، زیبا نیز هستند. همچنین برای اتاق هایی که با کمبود فضای لازم برای گذاشتن وسایل مواجه هستند، این شلف ها می توانند در عین پر کردن گوشه، یک راه حل نیز باشند.

صندلی آویز

اگر دوست داشته باشید فضایی شاخص و منحصر به فرد در اتاق خود به وجود بیاورید، می توانید کنج آن را با یک صندلی آویز پر کنید. این صندلی های خاص و راحت جای چندان زیادی نمی گیرند و بسیار زیبا هستند. پس چه بهتر از این که برای شکل دادن به گوشه خالی اتاق خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. صندلی آویز خود را به گونه ای نصب کنید که با تکان خوردن مزاحمتی برای قسمت های مجاور ایجاد نکند.

کابینت گوشه

برای آن ها که همیشه با مشکل کمبود جا درگیرند، شاید وجود یک کنج خالی نعمت باشد. چنین گوشه هایی اگر در فضای سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه یا لاندری قرار داشته باشند، می توانند فضای بسیار خوبی برای اضافه کردن یک کابینت ایجاد کنند. کابینت های گوشه دقیقا مخصوص این کنج ها طراحی شده اند. با نصب کردن این کابینت ها می توانید در عین این که به فضای خالی گوشه سر و سامان داده اید، مشکل کمبود جا را نیز تا حدود زیادی حل می کنید.

گالری کوچک

گالری ها هم ایده های جالبی برای شکل دادن به فضای یک گوشه خالی هستند. اگر احساس می کنید فضای یکی از کنج ها خیلی خالی و بی استفاده است و در عین حال آن قدر جا ندارد که بتوانید چیزی در آن جا قرار دهید، می توانید به سراغ این ایده بروید. کنج های کوچک و بلا استفاده هر چقدر هم که فضای تنگی داشته باشند، می توانند برای آویختن چند تابلو به دیوار مناسب باشند. با این کار یک گالری زیبا و کوچک ایجاد می کنید که به لطف آن دیگر فضا بی کاربرد نیست. این ایده می تواند برای پاگرد راه پله ها که فضای زیادی ندارند نیز مناسب باشد.چ

گلدان بزرگ

این پیشنهاد ممکن است برای بسیاری از شما آشنایی داشته باشد. در بسیاری از مواقع که فضای گوشه ها خالی و بی کاربرد می ماند، می توان با گذاشتن یک گلدان بزرگ، آن را پر کرد. به هر حال، جدا از این موضوع که گوشه های فضا معمولا خالی و بی استفاده می مانند، گلدان ها هم همیشه به جای مناسبی نیاز دارند که وسط راه نباشد. حتما این را می دانید که اکثر گیاهان علاقه ای به جا به جا شدن ندارند، پس با این حساب اگر گوشه ای را که که کاربرد دیگری نمی توان داشته باشد به آن ها اختصاص دهید، در عین پر کردن فضا به گیاه تان هم لطف کرده و یک جای ثابت به آن می دهید.

لوازم اضافه

این موضوع که شلوغی فضا همیشه نامناسب تلقی می شود را می توان در برخی شرایط نادیده گرفت. منظور از این شرایط می تواند زمانی باشد که یک گوشه از اتاق شما خالی مانده و با وجود به کارگیری همه جور ترفندی همچنان خالی به نظر می رسد. در این حالت می توان با یک راه ساده این مشکل را برطرف کرد و در عین حال، بسیاری از لوازمی را که جای مناسبی برای قرار داده شدن ندارند را سازماندهی کرد. شما می توانید لوازمی مثل سطل ها، تابلوهای نیمه کاره، میزهای کوچک و رول های کاغذ و مقوا را در این گوشه ها بگذارید.

محل مطالعه

داشتن یک جای مخصوص در خانه که مخصوص کتاب خواندن باشد، خیلی خوب است؛ خصوصا اگر اهل مطالعه باشید. بسیاری از اوقات فضای تقسیم یا همان فضایی که چند قسمت را به یکدیگر ارتباط می دهد و به اصطلاح، فیلتر ورودی آن هاست، خالی و بدون کاربرد به نظر می رسد. گوشه های این فضا می توانند جای خوبی برای قرار دادن یک صندلی باشند. اگر یک چراغ مطالعه پایه بلند هم در کنار صندلی بگذارید، فضای مطالعه تان حاضر و آماده خواهد بود.

میز قهوه خوری

اگر احساس می کنید گوشه خالی مد نظرتان بزرگ تر از این حرف هاست که بتوان آن را با پیشنهادهای قبلی پر کرد، شاید نظرتان درباره یک میز قهوه خوری جمع و جور مساعد باشد. بعضی از کنج ها برای قرار دادن یک میز گرد دو یا چهار نفره مناسب هستند. در واقع این گوشه ها می توانند فضای بسیار مطلوبی برای قرار دادن چنین میزهایی باشند، چرا که دنج هستند و در وسط مسیر رفت و آمد هم قرار ندارند. شما می توانید با قرار دادن یک میز قهوه خوری کوچک، گوشه فضای مورد نظرتان را شکل داده و از آن استفاده کنید.

میز کنسول

میز کنسول یکی دیگر از وسایلی است که می تواند یک کنج بی استفاده را پر کند. میزهای کنسول مخصوصی وجود دارند که مخصوص قرار داده شدن در گوشه ها طراحی شده اند. این میزها معمولا اندازه کوچک تری نسبت به دیگر میزهای کنسول دارند. شما می توانید با گذاشتن یکی از آن ها در کنج اتاق یا سالن، فضای خوبی برای قرار دادن قاب عکس ها، آباژور و وسایل دکوری و زیبای خود ایجاد کنید.

دکوراسیون گوشه و کنجنردبان دکوری

شاید به فکرتان نرسیده باشد، اما نردبان ها هم می توانند یک کنج خالی را به خوبی پر کنند. نردبان ها را می توانید به دیوارهای کنج تکیه بدهید و آن را با آویزان کردن یا قرار دادن وسایل مورد نظر خود تزیین کنید. برخی از نردبان ها دقیقا برای گذاشتن گلدان و وسایل دکوری طراحی شده اند و شکل دکوراتیو دارند، اما با یک نردبان معمولی هم می توان چنین ظاهری را ایجاد کرد. کافی است از خلاقیت خود استفاده کرده و چیدمان وسایل روی پله ها را با سلیقه انجام دهید.

 

 

 

تحریریه پویانو