دکوراسیون کلاسیک یا مدرن ، انتخاب با شماست

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن ، انتخاب با شماست

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن ؛ برای این که طراحی دکوراسیون خود را آغاز کنید، ابتدا باید تکلیفتان را با خود معین کرده باشید، در غیر این صورت سردرگم خواهید شد. این که از میان دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن کدام یک را انتخاب می کنید، به شما بستگی دارد. این دو سبک هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. شما برای چنین انتخابی نیاز به شناخت کافی خواهید داشت. سبک های کلاسیک و مدرن، هر کدام دنیای گسترده ای مخصوص به خود دارند و خصوصیات آن ها در عین تفاوت با یکدیگر، در نوع خود قابل ستایش است. موضوعی که باید در اجرای سبک مورد نظر خود به آن توجه داشته باشید، این است که چطور به بهترین نحو آن را اجرا کنید. خصوصیات هر یک از این دو سبک و نکاتی که باید در حین اجرا به کار گیرید مواردی هستند که باید پیش از پرداخت به دکوراسیون خانه تان در نظر داشته باشید. برای این که با توجه به سلیقه خود از بین این دو، مناسب ترین را انتخاب کنید، شما را با مهم ترین ویژگی های هر یک آشنا خواهیم کرد.

برای شناخت بهتر این دو سبک و آشنایی با ویژگی های هر یک با پویانو همراه باشید.

در یک دکوراسیون کلاسیک، تجمل حرف اول را می زند. زمانی که دکوراسیون کلاسیک را انتخاب می کنید، عملا به سبک اشرافی چراغ سبز نشان داده اید. این یعنی لوازم منزل شما از کاغذ دیواری گرفته تا مبل، فرش، میز و حتی آباژور باید تجملاتی باشند. در چنین دکوراسیونی، همه چیز در خدمت زیبایی، تجمل و اشرافی گری است. این موضوع به زبان ساده تر بدین معنی است که برای داشتن دکوراسیون کلاسیک، شما فقط به عملکرد وسایل توجه نخواهید کرد و باید فاکتور زیبایی را نیز در نظر بگیرید. این قضیه تا جایی پیش می رود که می توان گفت در یک دکوراسیون کلاسیک، بعضی وسایل الزامی به کاربردی بودن ندارند و می توانند صرفا زیبا باشند.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن

می خواهید یک دکوراسیون کلاسیک داشته باشید؟ اولین موردی که باید به سراغش بروید، یک دست مبل استیل است. مبل های استیل از مهم ترین ارکان یک دکوراسیون کلاسیک هستند که اگر در فضای خانه نداشته باشید، یعنی یکی از مهم ترین نکات به فراموشی سپرده شده است. مبل های استیل از آن جا که ذاتشان اشرافی است، برای استفاده در فضای نشیمن توصیه نمی شوند. این مبل ها معمولا در فضای پذیرایی استفاده شده و میزبان مناسبی برای مهمانان شما هستند. انتخاب سبک و رنگ مبل را بایست با توجه به دیگر لوازم منزل انجام دهید.

دومین موردی که باید مد نظر داشته باشید، یک میز کلاسیک است که با مبل های انتخاب شده در هارمونی قرار گیرد. حتی اگر رنگ فرش، پرده یا کاغذ دیواری شما متفاوت است، بهتر است میز را در تناسب با مبل ها انتخاب کنید؛ چرا که در نهایت ست مبلمان استیل پذیرایی شما همراه با میزی که در فضا قرار می دهید، به صورت یکپارچه در می آیند. اگر میز و مبل ها را از یک ست مشخص خریداری کنید، مسلما این هارمونی به بهترین نحو ایجاد خواهد شد، اما در صورتی که میز را به هر دلیل جدا انتخاب می کنید، حتما به رنگ، جنس و طرح آن توجه داشته باشید.

کاغذ دیواری سلطنتی ، در طراحی دکوراسیون کلاسیک نقش بسیار مهمی ایفا می کند. طرح های مختلفی از کاغذ دیواری های کلاسیک وجود دارند که می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید. اگر لوازم زیادی در منزل دارید، بهتر است از یک طرح ظریف با رنگ ملایم استفاده کنید تا محیط کوچک به نظر نرسد.

پرده های سلطنتی را فراموش نکنید. پرده ها به خانه جلوه خاصی می دهند و برای همین است که به شما پیشنهاد می شود برای داشتن یک دکور کلاسیک حتما از پرده ها کمک بگیرید. در نظر گرفتن آستر و کتیبه برای پرده و این که تک رنگ یا چند رنگ باشد، به نظر شما و مد روز بستگی دارد؛ اما اگر می خواهید پرده حالت خسته کننده پیدا نکرده و تا مدت بیشتری قابل استفاده باشد، بهتر است از یک طرح ساده تر استفاده کنید. طرح های ساده معمولا خرج کمتری در بر داشته و در عین حال دیرتر نیز دمده می شوند.

 

فرش زیر پای شما، معرف خوبی برای نوع سبکی است که در دکوراسیون خود به کار می برید. فرش های کلاسیک، با طرح های زیبا و متنوع، رنگ و روی یک خانه را شکل می دهند و یکی از اصلی ترین مواردی هستند که در طراحی دکوراسیون کلاسیک به کمک شما می آیند.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن

لوسترهای کلاسیک با تزیینات اشرافی خود یکی از دیگر لوازمی هستند که باید در دکوراسیون کلاسیک خود به کار ببرید. تقریبا هر خانه ای با دکور کلاسیک، حداقل به یکی از این لوسترها نیاز خواهد داشت.

آینه و کنسول، آباژور، مجسمه و تابلو از دیگر مواردی هستند که می توانید به دکوراسیون کلاسیک خود اضافه کنید.

در دکوراسیون مدرن تقریبا همه چیز بر خلاف آرمان های کلاسیک گرا پیش می رود. لوازم بیشتر حالت عملکردی داشته و در نهایت سادگی طراحی می شوند. تا حد امکان از اضافه شدن جزییاتی که الزامی بر وجود آن ها نیست جلوگیری به عمل آمده و از حداقل لوازم دکوراتیو با ساده ترین طرح ها استفاده می شود. به طور کلی در یک دکوراسیون مدرن، شما در صورتی یک وسیله را به جمع مبلمان خود اضافه می کنید که کاربرد داشته باشد. البته معدود وسایلی با نقش دکوراتیو نیز وجود دارند که در نهایت سادگی انتخاب می شوند.

یک فضای مدرن را بیشتر ترجیح می دهید؟ در این صورت بهتر است تهیه یک دست مبل مدرن اولین اقدام شما باشد. مبل های مدرن معمولا فرم بسیار ساده تری نست به انواع کلاسیک داشته و راحت تر نیز به نظر می آیند. یک دست مبل راحتی مدرن، می تواند برای خانه شما کافی باشد. مبل های مدرن عموما ارتفاع کوتاهی داشته و طوری طراحی می شوند که با نشستن طولانی مدت بر روی آن ها احساس ناراحتی نکنید.

اگر مبل های مدرن خود را انتخاب کرده اید، وقت ان است که به سراغ تهیه یک میز متناسب بروید. میزهای مدرن معمولا از فرم ساده یک مکعب تشکیل شده اند و عموما فرم حجمی دارند. برخی از این میزها نیز از ترکیب دو حجم با یکدیگر تشکیل شده اند. سعی کنید طرح و شکل کلی میز با مبل ها تناسب داشته باشد. در صورتی که از کنتراست رنگی استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که دو رنگ انتخاب شده در عین تمایز با یکدیگر هم نشینی خوبی ایجاد نمایند.

کاغذ دیواری های مدرن ، به این خاطر مدرن نامیده می شوند که طرح های خلوت تری دارند و الگوی طراحی آن ها ساده تر است. این کاغذ دیواری ها به خوبی با مبلمان مدرن شما ست خواهند شد. برای داشتن کنتراست در دکوراسیون مدرن خود می توانید رنگ کاغذ دیواری را در تضاد با لوازم منزل انتخاب کنید.

در بسیاری از طرح های مدرن، پرده ها جای خود را به کرکره ها داده اند. کرکره های مدرن با طرح های افقی و عمودی، بسیار ساده و در عین حال شیک به نظر می آیند. این کرکره ها را می توانید به راحتی با انواع مبلمان ست کنید.

نکته ای که باید در انتخاب فرش مد نظر داشته باشید، این است که فرش ها در گذر زمان، فرم دیگری پیدا کرده اند. فرش های مدرن از طرح های شلوغ فاصله گرفته و به سادگی گرویده اند. در این فرش ها عموما یا اصلا طرحی وجود ندارد یا اگر وجود دارد تقارن و نظم به خصوصی را شامل نمی شود. این فرش ها اکثرا تک رنگ بوده و یا از رنگ های معدودی برخوردارند. اگر یک فضای مدرن می خواهید، پیشنهاد ما به شما این است که از سادگی این فرش ها به عنوان یک عامل تاثیر گذار در دکور خود استفاده کنید.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن

لوسترهای مدرن از تعریف شکل مرسوم خارج شده و طرح های متفاوتی را شامل می شوند. برای دکوراسیون خود، بهتر است یک لوستر مدرن هم داشته باشید تا همه چیز در تناسب قرار گیرند.

در دکوراسیون مدرن، تابلوها، مجسه ها و آباژوها هم فرم مدرن پیدا خواهند کرد. برای آن که یک فضای یکدست مدرن داشته باشید، بهتر است جزییات را نیز به سبک مشابه اجرا کنید تا روی دیگر قسمت ها تاکید داشته باشند.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن
دکوراسیون کلاسیک یا مدرن

این تقریبا خلاصه ای از همه آن چیزی بود که باید پیش از انتخاب سبک مورد نظر خود در طراحی دکوراسیون بدانید. با توجه به این که دقیقا به کدام سبک تمایل بیشتری دارید، می توانید چارچوب طراحی خود را مشخص کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید کدام سبک برای فضای خانه شما مناسب تر است و یا نمی توانید یکی را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ سبک تلفیقی بروید که این روزها طرفدارانش کم نیستند. همچنین برای استفاده از لوزام دکوراتیو در تمایز با سبک کلی دکوراسیون، بهتر است دقت زیادی در تناسب به خرج دهید. نکته ای که در هر حالت باید به خاطر داشته باشید، رعایت تعادل و تناسب در طراحی است.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن
دکوراسیون کلاسیک یا مدرن

 

 

 

تحریریه پویانو