دکوراسیون فروشگاه کوچک : ۷ راهکار معمارانه برای رسیدن به نتیجه دلخواه

دکوراسیون فروشگاه کوچک : ۷ راهکار معمارانه برای رسیدن به نتیجه دلخواه

اگر دغدغه این روزهای شما دکوراسیون فروشگاه کوچک تان است، می توانید نگرانی ها را کنار بگذارید. مطمئنا طراحی داخلی یک فضای کوچک خیلی چالش برانگیز است و شاید هر کسی نتواند به خوبی از پس انجام آن بربیاید، اما امکان پذیر است. لازم نیست برای چیدمان مغازه کوچک تان معمار باشید. تنها چیزی که نیاز دارید، کمی آگاهی است! شاید پیش خودتان فکر کنید که معماران در طراحی داخلی جادو به کار می گیرند، اما واقعیت این است که آن ها فقط از نکته های کوچکی که شاید به چشم کسی نیاید، به نحو احسن استفاده می کنند. اگر با ترفندهایی که به کار می گیرند، آشنا شوید، خواهید فهمید که اصول کار زیاد هم پیچیده نیست.

شما هم می توانید با آگاهی از این اصول و به کارگیری صحیح آن ها به نتیجه دلخواه تان برسید و فضای فروشگاه کوچک تان را بزرگ تر جلوه دهید. در این مطلب، ۷ راهکار معمارانه به شما معرفی خواهیم کرد که در این رابطه به کار خواهند آمد.

آن چه باید پیش از شروع بدانید

پیش از این که برای طراحی دست به کار شوید، محل قرارگیری بخش های مختلف دکور را در نظر بگیرید. سعی کنید از قبل تعیین کنید که کجا را به چه چیز اختصاص خواهید داد. این کار به شما کمک می کند با آگاهی به مرحله طراحی و تفکیک فضا بروید. گذشته از این باید قابلیت های نهفته فضا را کشف کنید. سعی کنید امتیازهایی که برخی قسمت ها در طراحی دارند را در نظر داشته باشید و از آن ها به خوبی استفاده کنید. وجود یک پنجره، فضای پرتی که برای جایگذاری کمد به کار می آید و فضاهایی که می توانند به صورت پیوسته درآیند، از این قبیل امتیازات هستند.

حال وقت این است که راهکارها و ترفندها را بشناسید.

از آینه های بزرگ در دکوراسیون فروشگاه کوچک استفاده کنید

احتمالا شما هم از راز بزرگ آینه ها باخبر هستید. آینه ها به بزرگ تر جلوه کردن فضا کمک می کنند و آن را بسیار دلبازتری از چیزی که هست نشان می دهند. به همین خاطر است که باید در دکوراسیون فروشگاه کوچک تان از آن ها استفاده کنید. آینه های قدی با عرض زیاد از جمله گزینه های مناسب هستند. همین طور می توانید برخی از سطوح دیواره ها را با آینه بپوشانید. هر چقدر در استفاده از آینه ها حرفه ای تر عمل کنید و سطح بیش تری را به آن ها اختصاص دهید، معجزه حضورشان را بیش تر حس خواهید کرد.

از پنجره ها کمک بگیرید

اگر فروشگاه کوچک شما پنجره دارد، باید بدانید که خیلی خوش شانس تر از بقیه هستید. وجود پنجره می تواند امتیاز بزرگی باشد. اگر نمی دانید چرا باید قدردان آن ها باشید، کافی است به روشنایی وسیعی که در فضا ایجاد می کنند، توجه کنید. هر چقدر پنجره ها بزرگ تر باشند، میزان نوری که فروشگاه دریافت می کند نیز بیش تر خواهد بود و این کمک می کند تا فضای دلبازتری داشته باشید. با این حساب به پنجره ها اجازه مانور دهید و بخشی از عملیات بزرگنمایی را به آن ها بسپارید.

رنگ های روشن به کار ببرید

یکی دیگر از رموز معمارانه ای که در دکوراسیون کلیه فضاهای کوچک به کار می آید، استفاده از رنگ های روشن است. اگر می خواهید فضای بزرگ تری را تجربه کنید، رنگ های تیره را کنار بگذارید و به سراغ روشن ترها بروید. رنگ های روشن نسبت به دیگر رنگ ها بازتاب نور بیش تری دارند و به همین خاطر می توانند فضا را روشن و دلباز کنند. طبیعتا در میان این رنگ ها سفید از بقیه مناسب تر است. برای این که فضا بی روح نشود، می توانید قسمت کوچکی را به یک رنگ دیگر اختصاص دهید.

فضا را یکپارچه نگه دارید

یکی از اشتباهاتی که نباید به هیچ وجه در طراحی داخلی فروشگاه های کوچک مرتکب شوید، خرد کردن فضاست. زمانی که فضای کوچکی در اختیار دارید، بدترین کار این است که به سراغ پارتیشن بندی و تفکیک فضا بروید. پارتیشن ها فضا را چند تکه می کنند و آن را کوچک تر از آن چه هست، نشان می دهند. اگر می خواهید فضا را تفکیک کنید، از تکنیک های دیگری مثل اختلاف سطح یا تغییر متریال استفاده کنید. در همه حال به این نکته توجه داشته باشید که فضا در حالت یکپارچه بزرگ تر به نظر خواهد رسید.

در دکوراسیون فروشگاه کوچک قفسه ها را امتداد دهید

اگر روی کف فروشگاه به اندازه کافی فضا در اختیار نیست، از فضای روی دیوارها استفاده کنید. یکی از تکنیک های معمارانه برای استفاده حداکثر استفاده از فضاهای کوچک، امتداد دادن قفسه ها تا زیر سقف است. در واقع، زمانی که در حال قفسه بندی هستید، اگر فضای زیر سقف را بی استفاده رها کنید، مقداری از فضای مفید را از دست داده اید. بهترین کار در طراحی داخلی فروشگاه های کوچک این است که به جای گسترش افقی قفسه ها از گسترش عمودی استفاده کنید و فضای بیش تری ذخیره نمایید.

کفپوش را براق انتخاب کنید

کفپوش ها معمولا سطح زیادی را به خود اختصاص می دهند و این خود نشان دهنده میزان اهمیت انتخاب صحیح آن هاست. یکی از ترفندهایی که در این رابطه به کمک تان خواهد آمد، استفاده از کفپوش های براق است. براق تر ها به بازتابش نور فضا کمک می کنند و همین باعث می شود گزینه بهتری باشند. شما باید تا حد امکان از بازتابش کمک بگیرید. سعی کنید کفپوش های صیقلی و ترجیحا روشن انتخاب کنید تا این میزان بازتابش را به حداکثر برسانید.

در دکوراسیون فروشگاه کوچک نور کافی را در نظر بگیرید

همه فروشگاه ها از نور طبیعی کافی و زیاد برخوردار نیستند. حتی در مواردی که فروشگاه پنجره دارد نیز پس از غروب آفتاب، فضا تاریک تر خواهد شد. اینجاست که نورپردازی قوی می تواند به کمک تان بیاید. ترفندهای نورپردازی برای بزرگ تر جلوه دادن فضاهای کوچک خیلی مناسب هستند و معمولا از لحاظ دکوری نیز گزینه های جذاب و مقبولی به نظر می رسند. هرگز به فضای کوچک فروشگاه تان اجازه ندهید تاریک به نظر برسد، چرا که کوچک تر جلوه خواهد کرد.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو