دکوراسیون فروشگاه کفش : چیدمان جذاب این چند مغازه کفش فروشی را ببینید!

دکوراسیون فروشگاه کفش : چیدمان جذاب این چند مغازه کفش فروشی را ببینید!

دکوراسیون فروشگاه کفش : فروشگاه های کفش امروزی تنها محلی برای فروش کفش نیستند. در این فروشگاه ها چیزی شبیه به فستیوال جریان دارد و تصویر بی نظیری از تکنیک های جذاب دکوراسیون برای به نمایش گذاشتن کفش ها دیده می شود. این تصویر، جدا از این که معیارهای زیباشناختی را در خود دارد، جذاب و متفاوت است. متمایز بودن دکوراسیون یک فروشگاه، همان چیزی است که افراد را به داخل می کشد و مجذوب خود می کند.

دیگر وقت کنار گذاشتن کلیشه ها و روش های طراحی داخلی تکراری و قدیمی فرا رسیده است. نمونه های جذاب و دیدنی فروشگاه های کفش مدرن و امروزی با دکوراسیون خیره کننده شان که هر کدام سبک و سیاق مخصوص به خود را دارند، شما را با هزاران ایده برای طراحی دکور فروشگاه تان آشنا می کند. در این مطلب، چند نمونه ای جذاب ترین نمونه ها را در این رابطه به شما معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

بازی با احجام

یکی از جالب ترین روش های ایجاد قفسه در دکوراسیون فروشگاه کفش ، استفاده از احجام است. اگر طراحی قفسه را چیزی فراتر از دو بعد ببینید، می توانید با ایده های جالب تری عمل کنید. برای مثال، حجم های فرو رفته و برآمده می توانند فضاهای خوبی برای به نمایش گذاشتن کفش های یک فروشگاه ایجاد کنند. نمونه ای این ایده را در تصویر زیر می بینید. چیزی که این ایده را در مرحله ی اجرا قوی تر کرده، استفاده از نورپردازی فوق العاده ای است که جلوه ی بیش تری به احجام و موقعیت هر یک داده است.

چیدمان پلکانی

در دکوراسیون مرسوم یک فروشگاه کفش، قفسه ها معمولا در کنار دیوار نصب می شوند و فضای میانی در اکثر اوقات خالی باقی می ماند. حال این که هیچ دلیلی برای تبعیت از این چیدمان وجود ندارد. اگر دوست داشته باشید، می توانید با کمی خلاقیت به طرح جدیدی دست پیدا کنید. نمونه ای از همین خلاقیت در تصویر زیر نشان داده شده است. یک قفسه به شکل پلکان که در فضای میانی قرار داده شده، کفش ها را روی سطوح مختلف خود جای داده است. چنین چیدمانی، علاوه بر عملکردی بودن، نقش یک المان را نیز ایفا می کند.

دکوراسیون نامرئی

چه کسی گفته که قفسه ها باید حتما دیده شوند؟ چنین قانونی وجود ندارد. شما می توانید کفش ها را به نمایش بگذارید؛ آن هم بدون این که قفسه ای دیده شود. در واقع؛ قفسه هایی که نمی بینید، به گونه ای کار گذاشته می شوند که با قرار گرفتن کفش ها روی سطح آن ها از نظر مخفی می شوند و در نتیجه، این طور به نظر می رسد که انگار کفش ها به خودی خود روی سطح دیوار ایستاده اند و سطح اتکا ندارند. این دکوراسیون نامرئی می تواند ظاهر جالبی به دیوار بدهد و نمایش کفش ها را جذاب تر کند.

طبقه های معلق در دکوراسیون فروشگاه کفش

اگر از طناب ها کمک بگیرید، می توانید قفسه های خود را از سقف معلق کنید. بله، هیچ دلیلی ندارد که قفسه ها حتما به صورت پلکانی از روی کف فروشگاه بالا بروند یا به هر طریقی به دیوار نصب شوند. به جای این ها می توانید آن ها را آویزان کنید و ظاهر کاملا متفاوتی به فروشگاه بدهید. حتی اگر دوست دارید ظاهر قفسه های معلق تان عجیب تر و استثنایی تر هم بشود، می توانید از طناب های نامرئی استفاده کنید. با این کار به نظر خواهد رسید که قفسه ها در فضا شناورند.

فرم کندویی شکل

برای این که دکوراسیون فروشگاه کفش خود را به شکلی درآورید که جلب توجه کند، باید از هر ایده ی متفاوت و حتی عجیب و غریبی کمک بگیرید؛ حتی اگر این ایده، اجرای دکور به صورت خانه های کندوی زنبور عسل باشد. همین طور که می بینید، در این فروشگاه از این ایده برای شکل دادن قفسه های روی دیوار استفاده شده است. طرح مورد نظر، علاوه بر اجرا به عنوان قفسه، تا زیر سقف نیر امتداد پیدا کرده و ظاهر کلی فضا را شکل داده است. در ضمن، می توانید از سایر روش ها نیز در کنار این ایده استفاده کنید و فضای میانی را به روش دیگری دکور نمایید.

قفسه بندی با لولا

خلاقیت در طراحی داخلی زمانی به اوج خود می رسد که یک ایده ی کاملا جدید و متمایز ارائه دهید. تکرار کردن کاری که همه انجام می دهند یا دکوراسیونی که مرسوم است، در جهت جذابیت فروشگاه به شما کمکی نخواهد کرد. همان طور که می بینید، چیدمان کفش ها در فروشگاه زیر طبق روش کاملا متفاوتی صورت گرفته است. در دکوراسیون این فروشگاه از قطعات چوبی لولایی به عنوان محل قرارگیری و نمایش کفش ها استفاده شده است. این قطعات با چرخش حول محور لولا باز شده و سطح لازم برای قرار گرفتن کفش را فراهم می کنند.

کفش هایی بالای سرتان

توجه کنید که همه ی ایده های دکوراسیون داخلی یک فروشگاه نباید حتما عملکردی باشند. گاهی اوقات، شما باید برای جذابیت دادن به یک فضا سراغ ایده هایی بروید که صرفا باعث زیبایی فروشگاه تان می شوند. نمونه ی این ادعا را در تصویر زیر مشاهده می کنید. در دکوراسیون این فضا به جای لوستر با یک آویز بزرگ از کفش ها مواجه هستیم که از سقف تا ارتفاعی در حدود یک متر پایین آمده اند. مسلم است که چنین طرحی کاربردی نیست، اما توجه مشتریان و بازدید کنندگان را جلب می کند و دکور فروشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

لاستیک های آویزان

خودتان را در گیر فرم روتین قفسه برای قرار دادن و نمایش کفش ها نکنید. وسایل و ابزارهای مختلفی هستند که می توان از آن ها کمک گرفت و یک ظاهر کاملا متمایز و جدید برای فروشگاه خلق کرد. به عنوان نمونه، لاستیک هایی که در تصویر زیر می بینید، حکم قفسه هایی را دارند که برای گذاشتن کفش استفاده می شوند. این لاستیک ها به وسیله ی طناب از سقف آویزان شده اند و در فضای میانی آن ها صفحه ای در نظر گرفته شده تا بتوان کفش ها را داخل آن ها قرار داد. همین ایده را می توان با وسایل دیگری نیز اجرا کرد.

بطری به جای قفسه

اگر بخواهید کمی بیش تر از حد معمول خلاق باشید، می توانید قید قفسه ها را به کلی بزنید و به دنبال راه دیگری برای نمایش کفش ها باشید. اگر خوب فکر کنید، احتمالا راه های جایگزین جالبی برای اجرای این ایده پیدا خواهید کرد. برای نمونه، در چیدمان این فروشگاه به جای نصب قفسه از بطری های بزرگی استفاده شده که کفش ها داخل آن ها جای می گیرند. این ایده برای ویترین یک فروشگاه کفش، فوق العاده است و آن قدر متفاوت است که حتما نگاه ها را مجذوب خود می کند.

مبل های خیره کننده

از قفسه ها که بگذریم، در نظر گرفتن محلی مناسب برای نشستن هم از جمله نکاتی است که باید در طراحی داخلی و چیدمان یک فروشگاه کفش به آن توجه داشت. جدا از این که فروشگاه کفش به فضای تعیین شده برای نشستن و امتحان کردن کفش ها احتیاج دارد، می توانید به این قضیه از دید دیگری نیز بنگرید. چیزی که در دکوراسیون فضای زیر توجه هر فردی را به خود جلب می کند، مبل هایی است که به شکل کفش زنانه طراحی شده اند. چنین ایده ی جذابی می تواند برای دکوراسیون یک فروشگاه کفش غوغا کند.

نورپردازی حرفه ای در دکوراسیون فروشگاه کفش

نورپردازی حکم یک تکمیل کننده و حتی انقلاب را دارد. اگر یک فضا را قبل و بعد از نورپردازی در نظر بگیرید، احتمالا متوجه خواهید شد که این موضوع تا چه حد مهم است. نحوه ی نورپردازی می تواند تا حد قابل توجهی باعث جلب توجه به یک فضا شود و اگر به شکل درستی انجام بگیرد، در زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون فضای مورد نظر شما موثر خواهد بود. نور مخفی در دکوراسیون فروشگاه کفش زیر باعث برجسته تر به نظر رسیدن قفسه ها شده و ناخوداگاه توجه هر کسی را به خود جلب می نماید.

 

 

 

تحریریه پویانو