دکوراسیون صحیح دفتر کار با نکات کلیدی

دکوراسیون صحیح دفتر کار با نکات کلیدی

دکوراسیون صحیح دفتر کار : برای این که در محیط کاری، هویت کاری که انجام می دهید را به نمایش بگذارید و هم چنین برای افزایش سود کاری خود، بهتر است که دفتر کار خود را به درستی دکوراسیون کنید. دکوراسیون صحیح دفتر کار ، یکی از مهمترین نکاتی است که هویت کاری شما را به نمایش می گذارد و بر روی مشتری ها و کارکنان شما تاثیر مستقیم می گذارد. دفتری که شرایط کاری شما را نشان بدهد، در افزایش روحیه کارکنان نیز تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. محیط کار خود را باید به شکلی دکوراسیون کنید که برای انجام کار بیشتر مناسب باشد. دکوراسیون محل کار بر اساس هویت کاری موفقیت شما را افزایش خواهد داد.

انتخاب مبلمان مناسب.

اگر یک دفتر کار، مبلمانی مناسب با نوع کار خود نداشته باشد، یک محیط کار مناسب نخواهد شد. اگر کار شما عمده فروشی است بهتر است مبلمانی جا دار، دارای کشو ها و کمد های بزرگ انتخاب کنید. اگر کار شما در زمینه الکترونیک و تجارت الکترونیک است مبلمان کاری شما باید بتواند از ابزار الکترونیکی شما به خوبی محافظت کرده و از آن ها نگه داری کند و یا اگر وکیل هستید، مبلمان شما باید درخور کار وکالت بوده و ظاهری جدی و حرفه ای داشته باشد؛ معمولا در این گونه دفتر ها بهتر است که مبلمان چوبی با روکش چرمی ترجیح داده شود. اگر کار شما در زمینه گرافیک، نویسندگی و یا کار های هنری است، به جای استفاده از مبل های چوبی و کلاسیک، می توانید از مبلمانی مدرن و متفاوت استفاده کنید.

فضا را روشن کنید.

هر چه قدر هم که مبلمان مناسبی را انتخاب کنید، بدون استفاده از روشنایی نمی توانید تاثیر دلخواه خود را ایجاد کنید. اولین موضوعی که در مورد روشنایی محیط کار باید در نظر گرفته شود، روشنایی مناسب برای کارکنان است. قدم دوم، کامل کردن تاثیر دکوراسیون محیط است. اگر تعداد پنجره های دفتر شما به اندازه کافی نیست و یا در محیطی قرار دارید که روشنایی آن کم است، از لامپ هایی با نور طبیعی استفاده کنید. اگر از تابلو ها، عکس ها و گلدان های مختلف به عنوان لوازم دکوری استفاده می کنید، می توانید با استفاده از چراغ های دیواری، روشنایی محیط را افزایش دهید. اگر دفتر کار شما به اندازه ی کافی نور نداشته و محیط تاریکی داشته باشد، باعث آزار کارکنان و مشتری ها خواهد شد، حتی ممکن است کمی ترسناک نیز باشد.

از رنگ های روشن استفاده کنید.

ترکیب رنگ های مناسب و هماهنگی رنگ ها با یکدیگر از مهم ترین نکات دکوراسیون صحیح دفتر کار است؛ زیرا رنگ ها می توانند خدماتی که شرکت شما ارايه می کند را به نمایش بگذارند. اگر رنگ های روشن را انتخاب کنید، هم برای کارکنان و هم برای مشتری ها محیطی راحت و جذاب را ایجاد خواهید کرد. رنگ های روشن و خنثی ای مانند سفید و کرم، برای هر محیط کاری ای مناسب هستند. البته اگر کار شما در زمینه حقوق و یا مشاوره است، می توانید از رنگ های قهوه ای، قرمز و یا حتی مشکی که با دکوراسیون چوبی هماهنگ هستند نیز استفاده کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

شاید سرویس بهداشتی اولین نقطه ای نباشد که در دکوراسیون یک مکان مورد توجه قرار می گیرد، اما در کامل کردن دکوراسیون محیط از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل سرویس بهداشتی دفتر کار باید به خوبی دکوراسیون شده و از لوازم با کیفیتی در آن استفاده شود. فراموش نکنید که کارکنان و مشتری های شما به طور مرتب از سرویس بهداشتی استفاده خواهند کرد، برای این که تاثیر منفی ای بر رو ی آن ها نگذارید، تلاش کنید تا سرویش بهداشتی همیشه تمیز و مرتب باشد. هیچ کسی از شما انتظار ندارد که برای سرویس بهداشتی سرمایه زیادی را هزینه کنید، یک چراغ روشن، کاشی ها و کاغذ دیواری تمیز و مایع دستشویی کافی خواهد بود.