دکوراسیون سیاه و سفید : کنتراست را از این دو رنگ بخواهید!

دکوراسیون سیاه و سفید : کنتراست را از این دو رنگ بخواهید!

دکوراسیون سیاه و سفید : انتخاب تم سیاه و سفید برای دکوراسیون منزل یک حرکت خاص و منحصر به فرد است که شاید هر کسی جسارت انجام دادن آن را در خود نبیند. بنابراین، اگر این دو رنگ را دوست دارید و احساس تان این است که در چیدمان منزل شما فوق العاده به نظر می رسند، مطمئنا جسور هستید و به دنبال اجرای دکوراسیون با یک ظاهر کاملا متمایز می باشید. صد البته که این دو رنگ می توانند در اجرای دکوراسیون منحصر به فردی که می خواهید، به شما کمک کنند.

این که چطور می توان دو رنگ متضاد سیاه و سفید را به گونه ای در ترکیب با یکدیگر به کار برد که تعادل رعایت شود، یک هنر است. این یعنی داشتن جسارت شاید مرحله اول باشد، اما کافی نیست. باید هوشمندانه انتخاب کنید و در اجرا نیز به بهترین ترکیب ممکن برسید. برای این که نتیجه مناسبی بگیرید، خوب است نمونه های اجرا شده با این دو رنگ را ببینید و از ایده های اجرا شده الهام بگیرید. در این مطلب چند نمونه دکوراسیون اجرا شده با دو رنگ سیاه و سفید به شما معرفی خواهد شد که می تواند در این زمینه کمک تان کند.

برای این که تم سیاه و سفید را در آشپزخانه منزل خود اجرا کنید، می توانید از تصویر زیر ایده بگیرید. در این دکوراسیون، رنگ غالب، سفید است و برخی از وسایل به رنگ سیاه انتخاب شده اند. صندلی های اپن با بدنه چوب که قسمتی از آن مشکی است، به همراه لوسترها و نهایتا تخته سیاهی که به دیوار کوبیده شده است، تم سیاه و سفید این دکوراسیون را شکل داده اند.

اگر شما هنرمند هستید یا به هر حال با هنر ارتباط خوبی برقرار می کنید، نمونه زیر می تواند نظرتان را جلب کند. در این تصویر می بینید که دو رنگ سیاه و سفید در فرم هنری با یکدیگر ترکیب شده اند و دکوراسیون منحصر به فرد و جالبی ایجاد کرده اند. پس زمینه دیوار می تواند کاغذ دیواری سیاه و سفید باشد یا با نقاشی هنرمندانه چنین شکلی پیدا کند. تابلوهای سیاه و سفید این پس زمینه را تکمیل کرده اند.

چیدمان بعدی یک فضای نشیمن تک نفره را نشان می دهد که به غیر از رنگ کفپوش که متفاوت است، فقط با دو رنگ سیاه و سفید ایجاد شده است. رنگ دیوار سفید ساده است. یک صندلی به رنگ سیاه که کوسنی به همان رنگ نیز دارد به همراه یک قفسه با جنس و رنگ مشابه در چیدمان به کار رفته اند. اگر به جزییات دقت کنید، خواهید دید که وسایل چیده شده در قفسه نیز تم مشابهی دارند.

تم سیاه و سفید را می توان در طراحی و چیدمان فضای ورودی منزل نیز به کار برد. برای مثال، می توانید ببینید که ورودی در تصویر زیر به چه شکل دکور شده است. کاغذ دیواری راه راه سیاه و سفید در پس زمینه قرار گرفته است. یک جالباسی سیاه رنگ در سمت چپ دیده می شود و از طرفی لامپ سقفی و آباژوری که در طاقچه جای گرفته نیز رنگ مشکی دارند.

در صورتی که بخواهید تم سیاه و سفید را در سرویس بهداشتی اجرا کنید، می توانید از این تصویر الهام بگیرید. روشویی انتخاب شده دارای سطحی سفید رنگ و کابینت هایی به رنگ سیاه است. یک وجه از دیوارهای تشکیل دهنده رنگ سفید دارد و در وجه دیگر کاشی های سیاه و سفید دیده می شود. با دقت به جزییات، می توان دید که چراغ ها، شیرآلات و ست سرویس بهداشتی نیز سیاه هستند.

تم  دکوراسیون سیاه و سفید برای اتاق خواب نیز خیلی جالب و خاص خواهد بود. البته از آن جا که رنگ سیاه در مقیاس بزرگ برای اتاق مناسب نیست و فضا را تاریک می کند، باید کمی محتاطانه عمل کنید. تصویر زیر را ببینید. رنگ غالب، سفید در نظر گرفته شده و سیاه تنها در برخی قسمت ها به چشم می خورد. برای مثال، قسمتی از حاشیه حباب لامپ، طبقات کتابخانه و صندلی سیاه انتخاب شده اند. البته می توانید طرح ظریف کوسن را نیز در نظر بگیرید.

در رابطه با نشیمن که فضای بازتری دارد، دست شما کمی بازتر است، اما باز هم توصیه می شود پس زمینه را سفید در نظر بگیرید. در دکوراسیون زیر یک کاناپه سفید دیده می شود که با انتخاب کوسن ها در دو دسته یکدست مشکی و راه راه سیاه و سفید جذابیت پیدا کرده است. پوف های روی زمین سفید رنگ هستند و تابلوهایی که روی طاقچه جای گرفته اند رنگ سیاه و سفید دارند.

نمونه بعدی دکوراسیون سیاه و سفید ، فضای یک اتاق کار را نشان می دهد که رنگ سیاه با جسارت بیش تری در طراحی و چیدمان آن به کار برده شده است. همان طور که می بینید، پس زمینه سیاه است. طاقچه ها و صندلی ها نیز سیاه هستند و سایر وسایل و قسمت های دیگر، مثل میز و تعدادی از تابلوها به رنگ سفید انتخاب شده اند.

تم دکوراسیون سیاه و سفید را می توان در حمام نیز به کار برد. همان طور که مشاهده می کنید، کفپوش های دو رنگ سیاه و سفید، زمینه این حمام را تشکیل داده اند. توالت فرنگی و وان سفید رنگ هستند و شاید تنها قسمت هایی که در این میان سیاه انتخاب شده اند، چهارچوب پنجره و الگوی دایره ای و بزرگ به کار رفته در پرده وان باشند.

نمونه آخر، دکوراسیون یک اتاق خواب مستر را نشان می دهد. رنگ سیاه در چیدمان این اتاق نیز جسورانه به کار برده شده است. کاغذ دیواری سیاه و سفید که در یکی از وجوه به کار رفته، رو تختی سیاه رنگ می باشد. قالیچه نیز رنگ مشکی را در مقیاس نسبتا بزرگی به نمایش می گذارد. مبل های کوسنی کوچکی که در فضا دیده می شوند نیز دو رنگ هستند. این تم در انتخاب کوسن ها نیز مد نظر قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

دکوراسیون سیاه و سفید

تحریریه پویانو