دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک با ترفندهای مفید و جادویی

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک با ترفندهای مفید و جادویی

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک : مشکل دکوراسیون و چیدمان سرویس بهداشتی های کوچک از جمله مواردی است که بسیاری از افراد در خانه های خود با آن رو به رو هستند. کمبود فضای لازم برای قرار دادن وسایل در چنین فضاهایی کلافه کننده است. حال این که می توان با راه حل های ساده و خلاقانه، از فضای موجود در سرویس بهداشتی، حداکثر استفاده را به عمل آورد و در عین حال آن را بزرگ تر و دلبازتر نیز جلوه داد.

وعوامل بسیاری از جمله انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی، قرار دادن وسایل در مکان مناسب، بهره گیری از نور کافی و بسیاری از موارد دیگر هستند که می توانند فضای سرویس بهداشتی شما را بزرگ تر کرده و یا آن را بزرگ تر جلوه دهند. بسیاری از ترفندها نیز در چیدمان و سازماندهی فضای داخلی سرویس بهداشتی قابل استفاده هستند که به شما کمک می کنند وسایل خود را در فضای کمی که در اختیار دارید، جای دهید. در این مطلب قرار است تعدادی از این روش ها و ترفندها را با شما در میان بگذاریم. همراه پویانو باشید.

از مجموعه رنگ های روشن بهره بگیرید

رنگ های روشن به خاطر قدرتی که در انعکاس خود از خود نشان می دهند، می توانند یک فضا را بسیار بزرگ تر، روشن تر و دلبازتر از آن چه در واقع هست، نشان دهند. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، بهتر است فکر استفاده از رنگ های تیره را کنار بگذارید؛ چرا که با این کار فضا را از حد فعلی اش کوچک تر و دلگیرتر خواهید کرد. به جای رنگ های تیره سعی کنید به سراغ روشن ترها بروید. در میان رنگ های روشن، سفید می تواند با بالاترین میزان بازتابش نور، گزینه ی مناسبی باشد.

از فضای بالای توالت فرنگی استفاده کنید

بسیاری از سرویس های بهداشتی آن قدر کوچک هستند که نمی توان جای مناسبی را برای آویختن حوله و قرار دادن وسایل در آن ها پیدا کرد. در چنین فضاهایی شما باید از هر نقطه ای که در اختیار دارید، به بهترین نحو استفاده کنید. یکی از این نقاط، فضای بالای توالت فرنگی است. این فضا می تواند در مواقعی که هیچ جای دیگری برای آویختن حوله و سایر چیزها ندارید، به کار آمده و مناسب باشد. توجه کنید که میله حوله و دیگر چیزها را در ارتفاعی بگذارید که به هنگام نشستن روی توالت فرنگی برای شما ایجاد مزاحمت نکنند.

آینه های بزرگ در فضا نصب کنید

از جمله ترفندهای معروف برای بزرگ تر جلوه دادن فضا که همیشه جواب می دهد، نصب آینه های بزرگ و بسیار است. یک آینه در صورتی که سطح بزرگی از دیوار سرویس بهداشتی شما را اشغال کند، می تواند باعث شود فضای داخلی آن تا دو برابر بزرگ تر از آن چه هست، به نظر برسد. مسلما اجرای این ترفند برای جبران کمبود جا فایده ای نخواهد داشت، اما حداقل باعث می شود با ورود به سرویس بهداشتی تان احساس خفگی نکنید و در عین حال نور فضا را نیز افزایش خواهد داد که به دلبازتر شدن آن کمک خواهد کرد.

فضا را به صورت پیوسته طراحی کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام چیدمان فضای سرویس بهداشتی های کوچک به خاطر داشته باشید، پیوستگی فضاست. این یعنی چیدمان توالت فرنگی، کابین دوش، وان، روشویی و دیگر مواردی که داخل سرویس بهداشتی قرار می گیرند، باید به گونه ای صورت بگیرد که فضا خرد نشود. برای مثال، بهتر است کابین دوش و وان به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که فضای یک ضلع را کاملا پر کنند. روشویی و توالت فرنگی می توانند در ضلع دیگر واقع شوند. این چیدمان می تواند بسته به پلان سرویس بهداشتی شما تغییر کند، اما نکته اصلی این است که طوری موارد مذکور را بچینید که قسمتی از فضا کاملا خالی بماند.

فضای خالی زیر روشویی را دریابید

بسیاری از روشویی ها هستند که فضای زیر آن ها خالی است یا به عبارت دیگر کمد ندارد. اولا این که چنین روشویی هایی برای شما که سرویس بهداشتی تان تنگ و کوچک است، اصلا مناسب نیستند. دوما، اگر روشویی شما از این نوع است، باید از فضای زیر آن استفاده کنید. برای این که از فضای قابل توجه زیر روشویی بهره ببرید، می توانید از سبدهایی استفاده کنید که در این فضا جای می گیرند. شما می توانید وسایل شستشو، حوله ها و سایر لوازمی را که مربوط به سرویس بهداشتی هستند، در این سبدها قرار دهید و زیر روشویی نگهداری کنید. با این کار هم از فضا استفاده کرده اید و هم به لوازم خود نظم داده اید.

کابین دوش را کاملا جداسازی نکنید

در فضای سرویس بهداشتی های کوچک، جداسازی کابین دوش از قسمت های دیگر، یک اشتباه است. زمانی که کابین دوش شما با پرده یا دیواره ای صلب از فضا جدا شود، با این که دید را بسته اید، باعث می شوید فضا خرد شده و بسیار کوچک تر به نظر برسد. اگر از پرده استفاده می کنید، در مواقعی که کابین مورد استفاده نیست، آن را کنار بزنید. استفاده از کابین دوش با دیواره های شیشه ای در این مواقع بسیار مناسب تر است؛ چرا که در عین جداسازی، به خاطر شفافیت بدنه، پیوستگی و امتداد فضا را حفظ می کند. نگران دیده شدن از داخل کابین در هنگام دوش گرفتن نباشید. شیشه ها زمانی که بخار می کنند، این مشکل را برطرف خواهند کرد.

کف پوش را تا انتهای فضا امتداد دهید

یکی دیگر از نکاتی که باید در رابطه با طراحی داخلی و چیدمان سرویس بهداشتی های کوچک به خاطر داشته باشید، نحوه انتخاب کف پوش است. کف پوشی که شما برای یک فضای کوچک انتخاب می کنید، باید در همه قسمت ها یکسان باشد. اگر از دو کف پوش مختلف برای قسمت کابین و بیرون از کابین استفاده کنید، عملا باعث می شوید فضا از لحاظ بصری به شکل دو قسمت مجزا به نظر آمده و به همین دلیل کوچک تر به نظر برسد. کف پوشی را که برای کل فضا در نظر گرفته اید، تا فضای داخل کابین نیز امتداد دهید تا فضا یکپارچه به نظر آید.

نور را به حداکثر مقدار ممکن برسانید

از دیگر ترفندهایی که می تواند باعث شود سرویس بهداشتی کوچک شما بزرگ تر جلوه کند، استفاده از نور است. نور می تواند یک فضا را بسیار روشن تر و دلبازتر جلوه دهد و این تصور را به وجود بیاورد که شما در فضای نسبتا بزرگ تری قرار گرفته اید. استفاده از نور کافی در کنار انتخاب رنگ روشن برای دیواره ها و وسایل و در عین حال، قرار دادن آینه ای بزرگ در سرویس بهداشتی می تواند بسیار موثرتر باشد. اگر سرویس بهداشتی شما دارای پنجره است، برای آن پرده در نظر نگیرید و اجازه دهید فضا با نور طبیعی روشن شود.

وان را در جای مناسب قرار دهید

وان یکی از وسایلی است که فضای زیادی را در سرویس بهداشتی و حمام اشغال می کند. به همین خاطر باید در انتخاب محل مناسب جهت قرار دادن آن دقت کرد و بهترین جا را به آن اختصاص داد. وان ها معمولا اندازه های استانداردی دارند که می تواند در یکی از ضلع های سرویس بهداشتی شما فیکس شوند. بهتر است وان را در ضلعی قرار دهید که به کار دیگری نمی آید و بقیه فضا را برای قرار دادن سایر موارد، مورد استفاده قرار دهید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچکوسایل گوشه منحنی را انتخاب کنید

شاید تا به حال به این موضوع و اهمیت آن دقت نکرده باشید، اما گوشه های منحنی در فضاهای تنگ و کوچک، معجزه آفرین هستند. زمانی که یک فضا کوچک است، شما برای رفت و آمد در آن به اندازه کافی دچار مشکل هستید و بنابراین اصلا مناسب نیست که این رفت و آمد را با گوشه های مزاحم مشکل تر کنید. وسایلی که دارای گوشه های منحنی هستند، به شما اجازه می دهند از فضای بیشتری بهره مند شده و به راحتی در محیط سرویس بهداشتی جا به جا شوید. برای مثال، اگر کابین دوش خود را از انواعی که دیواره منحنی شکل دارند، انتخاب کنید، می توانید از فضای کنار آن به خوبی بهره مند شوید.

 

 

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

تحریریه پویانو