دکوراسیون سالن پذیرایی

دکوراسیون سالن پذیرایی ؛ نحوه چیدمان و دکوراسیون در خانه‌های ما نقش اساسی دارند و با خود زیبایی و جذابیت را به فضاهای ما به ارمغان می‌آورند. آن‌ها ممکن است شامل اجزاء کوچکی نظیر فرش‌ها، چراغ‌ها، کتاب‌ها، گلدان‌ها و حتی یک گیاه ساده باشند. این اجزاء به فضاهای ما جان می‌بخشند چه آن ها دکوری سر میز مان باشند یا ویژگی های برجسته کننده دیوارها، همگی به فضاهای منازل ما اضافه می‌شوند تا طرح موجود آن را تکمیل گردانند.

امروز ما قصد داریم 15 نمونه طراحی زیبا و تماشایی برای تزئین و دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن به شما نشان دهیم که ممکن است از نظر ما معمولی به نظر برسند اما انتخاب بهترین آیتم‌ها گاها به کاری بسیار دشوار و پیچیده تبدیل می‌شود که در این پروژه ها طراحان به خوبی از عهده آن برآمده اند.

گاهی اوقات، ما دکوراتورها یا طراحان داخلی را استخدام می‌کنیم تا ما را برای این منظور کمک کنند، اگرچه این ممکن است یک کار تخصصی باشد اما ما همیشه می‌توانیم از معماران کمک بخواهیم تا ما را راهنمایی کنند. نیم نگاهی به کلکسیون مجموعه ما بیندازید!

اتاق پذیرایی ارغوانی رنگ

این اتاق نشیمن دراماتیک دارای پس زمینه ارغوانی می‌باشد که با رنگ‌های تاکیدی خاکستری و آلویی تیره ترکیب شده است. این طرح رنگی با اشاره‌های ظریفی از رنگ های سبز فسفری پرنشاط تر می‌شود و اتاق پذیرایی سرشار از حس اعتماد به نفس را پدید می‌آورد.

اتاق نشیمن الهام گرفته از طبیعت آبی

به کارگیری سبک‌های چینی یک ویژگی متمایز، غنی و عجیب به این اتاق پذیرایی بخشیده است. الگوهای گیرا و خیره کننده به همراه رنگ بندی پرظرافت به گونه‌ای زیبا ظاهر خطوط ساده و لوازم بی پیرایه این خانه را تکمیل کرده است.

اتاق پذیرایی با جزئیات تزئینی

دکوراسیون سالن پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی

با وارد کردن نقش و نگارها، بافت ها و لوازم و اثاثیه زیبا و خاص این اتاق نشیمن از یک اتاق صرفا کاربردی به اتاقی تماشایی و دل انگیز تغییر پیدا کرده است. فرش نقش دار به کفپوش خنثای این اتاق جذابیت داده، کوسن های تزئینی جلوه مبلمان را پرروح تر نشان داده‌اند و تابلوی دیواری شکوفه به کانون توجه چشم نواز این اتاق تبدیل شده است.

اتاق پذیرایی دراماتیک

پنجره جلوی این اتاق پذیرایی، فضا را مملو از روشنایی می‌کند. لوازم و اثاثیه بزرگ مثل لوستر شیشه‌ای چشم نواز و تابلو نقاشی بسیار بزرگ این اتاق کوچک را دراماتیک تر نشان می‌دهد و به کانون های توجه آن تبدیل می‌گردند.

اتاق پذیرایی سبز و پرطراوت

این مبل خاص لیمویی با ته رنگی از سبز نعناعی در کنار کوسن‌های هماهنگ ترکیب شده دارای رنگ روشن، پرده های طرح دار، لامپ ها، فرش ها و یک مبل تک لگن شکل که همگی دارای رنگ‌های مکمل همدیگر هستند اتاقی با جلوه ای بهاری و پرطراوت فراهم می‌کنند.

اتاق پذیرایی سبز رنگ

دکوراسیون سالن پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی

با استفاده از طیف وسیعی از تن های رنگی در این اتاق پذیرایی، از تقابل رنگ ها با یکدیگر جلوگیری شده و هارمونی زیبایی بین تمام آن‌ها به وجود آمده است. قرار دادن تابلوهای هنری روی شلف تغییر و دوباره چیدن آن ها را ساده می کند بدون این که نیاز به میخ و آویزان کردن داشته باشند.

دیوار باشگاه خانگی آرامش بخش

دیوار دو رنگ آجری، پوشش کاغذ دیواری سبک وینتیج این اتاق را تکمیل کرده است. عکس های مربوط به ورزش بوکس و دکوری روی دیوار در ذهن هرکسی که به داخل این باشگاه پا بگذارد انگیزه و پویایی ایجاد می‌کند.

اتاق پذیرایی با کاغذ دیواری التقاطی سبک رترو

در این اتاق شیروانی شهری، طراحان Cortney و Bob Novogratz از طراحی‌ها و دکوری های ساده استفاده کرده اند تا اثری قابل توجه بسازند به گونه‌ای که با فضای کوچک این اتاق متناسب باشد. این عکس کولاژ دیواری و فرش رنگ و لعاب دار میزان مناسبی از انرژی و متمایز بودن را به جلوه اتاق بخشیده است بدون این که فضای آن کوچک و محقر شود.

اتاق پذیرایی مدرن

رنگ های متضاد روش خوبی برای ایجاد جلوه خاص و متمایز هستند. بخش های بزرگی که دارای رنگ های تیره می‌باشند مانند معدنی یا حتی سیاه باید در کنار لوازم دکوری با رنگ های شاد و روشن بیایند تا بتوانند توجهات را به سمت عناصر اصلی اتاق معطوف کنند.

نمای سالن استراحت

دکوراسیون سالن پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی

کاناپه های رسمی فضای یک خانه را به سالن های استراحت شبیه می‌کنند که در این جا روی یک فرش پلاستیکی سیزال قرار گرفته اند. پنجره‌هایی که از داخل آن منظره زیبای بیرون کاملا پیداست همانند یک نورافکن به لوازم دکوری که به دقت روی کانتر این کابینت چیده شده اند درخشش زیبایی می‌دهند.

اتاق پذیرایی مدرن در طرح گل

در این اتاق نشیمن خیره‌کننده از تقابل زیرکانه نقش و نگارها و سبک ها استفاده شده که شامل گل های صورتی، خطوط سیاه و سفید بارز و تزئینات ریز مربوط به سبک هندی می‌باشند.

اتاق پذیرایی در طرح پاستلی

در این جا رنگ آبی با کاغذدیواری گلدار ترکیب شده تا نمایی فوق العاده لطیف و پراحساس را برای این اتاق پذیرایی فراهم آورد. طرح ظریف این کاغذ دیواری و مبل هر دو مربوط به  Laura Ashley هستند درحالی که میز عسلی کناری مبل مربوط به برند ایکیا می‌باشد.

اتاق پذیرایی شکیل

دکوراسیون سالن پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی

در این جا یک اتاق سفید و محقر با استفاده از کنار هم قرار دان مبل تیره و گلدار سفید  به اتاق پذیرایی روح بخش و نشاط انگیز تبدیل شده است. پنجره های فرانسوی این اتاق فضای بیرون را به داخل می‌آورند و جریانی از نور طبیعی را فراهم می‌کنند.

اتاق پذیرایی مدرن با ظاهری خاص

کوسن های رنگ روشن و لوازم دکوری خاص جلوه ای پرنشاط به این اتاق پذیرایی مدرن می‌دهد.

اتاق پذیرایی شیک

دکوراسیون سالن پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی

در این اتاق می‌شود کنار شومینه روی صندلی کلاسیک و نارنجی سوخته Saarinen Womb و چهارپایه جلوی آن یا روی مبل رنگ روشنی که روی فرش کرمی نهاده شده است به استراحت پرداخت. به علاوه می توانید روی کوسن های مخملی رنگ روشن روی فرش سیاه مربوط به BoConcept و در جلوی یک میز عسلی کوتاه بنشینید و به بازی شطرنج مشغول شوید.

آیا این طرح های دکوراسیون پذیرایی زیبا نبودند؟ آن ها به اتاق های ما زیبایی بیشتری اعطا می‌کنند و می‌توانند اجزائی کوچک یا بزرگ باشند ولی در هر حال فضای ما را سرزنده تر و دل انگیز تر از قبل می‌کنند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover