دکوراسیون زمستانی منزل : فصل سرد را گرم بگذرانید!

دکوراسیون زمستانی منزل : فصل سرد را گرم بگذرانید!

دکوراسیون زمستانی منزل : زمستان در راه است و هر روز به ما نزدیک تر می شود. این فصل سرد، با وجود این که سوز و سرما به همراه دارد، می تواند تم گرمی را به منزل شما بیاورد. نوع چیدمانی که در فصل زمستان برای منزل انتخاب می شود، معمولا به گونه ای است که شما احساس گرما و راحتی بیش تری پیدا می کنید. این چیدمان باید به شکلی صورت گیرد که فضا را دعوت کننده و گرم نشان دهد.

حال این که چطور می توان در فصل سرما گرم ترین منزل را صاحب شد، سوال اصلی است. برای این که از یک فضای دنج و صمیمی با گرمای مطبوع لذت ببرید و روزهای سرد سال را گرم و راحت بگذرانید، کافی است به سراغ گزینه هایی بروید که واقعا گرم هستند یا اگر گرم نیستند، حس گرما را به وجود می آورند. این ها همه از تکنیک های چیدمان و طراحی داخلی به شمار می روند. این که رنگ و متریال را چطور انتخاب می کنید، از کدام وسایل کمک می گیرید و چیدمان را به چه نحو انجام می دهید، همه و همه در کنار هم شما را به نتیجه خواهند رساند. برای آشنایی با ایده های ایجاد تم زمستانی در منزل، همراه پویانو باشید.

دیوارهای آجری طراحی کنید

آجر از آن متریال های گرم و زیباست که می تواند دکوراسیون زمستانی تان را بسازد. این متریال به غیر از ظاهر گرمی که دارد، در واقعیت نیز به خاطر عایق بودن می تواند گرمای منزل تان را حفظ کند. رنگ گرم این متریال می تواند گزینه قوی و مناسبی برای دکوراسیون زمستانی باشد. شما می توانید یکی از دیوارها را که نقش دکوری دارد یا پشت تلویزیون قرار می گیرد، آجری در نظر بگیرید و با حضور این متریال، فضای منزل تان را گرم سازید.

روی مبل راحتی پتو بیندازید

احتیاجی به گفتن این نیست که پتو تا چه اندازه می تواند به ایجاد گرمای بیش تر کمک کند. اگر می خواهید نشیمن خود و خصوصا فضایی که در آن به استراحت می پردازید را گرم تر کنید، حتما از پتو استفاده کنید. پتوهای گرم و  پشمی کمک می کنند فضای گرم و نرم مناسبی برای خود ایجاد کنید. می توانید رنگ پتو را با رنگ مبل راحتی خود ست کنید.

از مبل های کوسنی استفاده کنید

پوف ها گزینه های کوچک و فوق العاده ای هستند که این روزها محبوبیت زیادی در چیدمان منازل پیدا کرده اند. پوف یا مبل کوسنی برای درست کردن یک فضای نشیمن دعوت کننده و گرم بسیار مناسب است. پوف ها برای زمانی که می خواهید حس صمیمیت را به فضای نشیمن القا کنید نیز عالی هستند. می توانید برای اجرای تم زمستانی در منزل خود از پوف های پشمی استفاده کنید که مسلما ظاهر گرم تر و ایده آل تری دارند.

چوب را به دکوراسیون بیاورید

طبیعتا یکی از متریال های مناسب برای ایجاد تم زمستانی در منزل، چوب است. چوب، متریال دلخواه اکثریت و دارای زیبایی منحصر به فرد و خاصی است که می تواند به سادگی یک فضای زمستانه در منزل شما ایجاد کند. این متریال، جزو متریال های گرم به شمار می رود و زمانی که بحث اجرای چیدمان گرم و صمیمی به میان می آید، از جمله بهترین گزینه هایی است که می توان انتخاب کرد. چوب می تواند به عنوان کفپوش، دیوارکوب و همچنین در مبلمان و وسایل به کار رود.

رنگ های گرم را انتخاب کنید

رنگ های گرم نمی توانند مقدار گرمای محیط زندگی شما را بیش تر کنند، اما بدون شک می توانند حس گرما و صمیمیت را به وجود آورند. اگر به دنبال این هستید که دکوراسیون فضا را دعوت کننده تعریف کنید، باید پالت رنگ چیدمان منزل خود را طوری در نظر بگیرید که بیش تر رنگ های گرم داشته باشد. رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی، آجری، قهوه ای، خردلی و دیگر گزینه های مشابه می توانند بهترین انتخاب های شما برای ایجاد تم زمستانه و گرم در منزل باشند.

از طبیعت سنگ در دکوراسیون زمستانی منزل کمک بگیرید

سنگ هم از جمله متریال های گرم به شمار می رود و می تواند در اجرای چیدمان زمستانه به کمک تان بیاید. این متریال طبیعی قابلیت اجرا روی سطوح مختلف را دارد. شما می توانید دیوارها را سنگی در نظر بگیرید یا بدنه شومینه و پارتیشن ها را از سنگ بسازید. سنگ را بهتر است در حالت طبیعی و صیقل نخورده مورد استفاده قرار دهید، زیرا در این فرم حس دعوت کنندگی بیش تری ایجاد می کند. همچنین بهتر است سنگ های دارای تم قهوه ای را انتخاب کنید.

در فضا شمع روشن کنید

شمع ها هم می توانند به شما کمک کنند تا چیدمان زمستانه خود را تشکیل دهید. البته شمع نمی تواند گرمای زیادی به فضا دهد، اما ظاهر آن برای این که احساس کنید در فضای گرم تری قرار دارید، کفایت خواهد کرد. شمع ها روشنایی می آورند و روشنایی به نوبه خود گرمابخش است. گذشته از این، شمع ها می توانند در نقش دکوراتیو نیز فوق العاده عمل کنند و خلاصه این که از آسان ترین گزینه ها و موثرترین آن ها به حساب می آیند.

شومینه دیواری تعبیه نمایید

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای داشتن یک تم زمستانه در منزل خود احتیاج دارید، شومینه است. شومینه به تنهایی کار چند گزینه را انجام می دهد و شاید هیچ سیستم گرمایشی دیگری نتواند جای نقش موثر آن در گرم کردن فضا را بگیرد. شومینه هایی که با چوب طبیعی می سوزند در اولویت قرار می گیرند. بعد از این که شومینه را کار گذاشتید، آن را نقطه کانونی قرار دهید و چیدمان مبلمان خود را حول همین نقطه انجام دهید تا گرمای مطبوع را احساس کنید.

حتما زمین را فرش کنید

خانه ای که فرش نداشته باشد، هرگز گرم نخواهد شد. حتی اگر برای گرم کردن آن از بهترین روش های روز کمک گرفته باشید و سایر اصول را نیز به اجرا درآورید، باز هم جای خالی فرش احساس خواهد شد. فرش به غیر از این که واقعا فضای منزل شما را گرم می کند، از لحاظ ظاهری هم می تواند چیدمان فضا را بسیار دعوت کننده تر جلوه دهد. سعی کنید به سراغ فرش های پشمی با ترکیب رنگ گرم بروید تا این حس را افزایش دهید.

کوسن  های زیاد برای دکوراسیون زمستانی منزل داشته باشید

کوسن ها را دست کم نگیرید. تقریبا هر وقت پای چیدمان به میان می آید و راحتی و دعوت کنندگی نیز مد نظر است، کوسن ها حرفی برای گفتن دارند. این ضمیمه های کوچک و جذاب که معمولا قسمتی از مبل راحتی شما را اشغال می کنند برای استراحت در روزهای سرد زمستان حتما لازم هستند و فضای نشیمن تان را بسیار گرم و نرم جلوه می دهند. بهتر است کوسن ها را پشمی و از میان رنگ های گرم انتخاب کنید تا فضا صمیمی تر به نظر برسد.

 

 

 

 

دکوراسیون زمستانی منزل

تحریریه پویانو