دکوراسیون دنج و دلنشین : خانه تان را به راحت ترین فضای دنیا تبدیل کنید

دکوراسیون دنج و دلنشین : خانه تان را به راحت ترین فضای دنیا تبدیل کنید

دکوراسیون دنج و دلنشین : خانه باید جایی باشد که شما را از خستگی های جسمی و روحی رهایی داده و به آرامش برساند. یک خانه گرم و دنج، افکار پریشان کننده را از ذهن شما بیرون کرده و اعصاب تان را تسکین می دهد. چنین خانه ای دقیقا همان جایی است که بعد از یک روز طاقت فرسا و خسته کننده در محل کار و خیابان های شلوغ و مکان های پر ازدحام شهر به شما نوید استراحتی دلچسب و دلنشین را می دهد؛ فضایی که بسیاری از ما آرزوی داشتن آن را در سر می پرورانیم.

داشتن یک خانه دنج و دلنشین، بسیار راحت تر از آن چیزی است که احتمالا فکر می کنید. برای ایجاد یک فضای راحت در منزل خود، شما باید با عواملی که باعث ایجاد نگرانی و ناراحتی ذهن تان می شوند، خداحافظی کرده و به جای آن ها روش های آرامش بخش را انتخاب کنید. این روش ها را می توان به سادگی با استفاده از چیدمان مناسب و اصول دکوراسیون اجرا کرد و این دقیقا همان موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با اصول طراحی و چیدمان فضاهای گرم و راحت با پویانو همراه باشید.

در دکوراسیون دنج و دلنشین از متریال های گرم کمک بگیرید

یکی از مهم ترین انتخاب ها که می تواند برای ایجاد یک فضای دنج، حسابی به کارتان بیاید، استفاده از متریال هایی است که ظاهر گرمی دارند. اگر بخواهم شما را با یک نمونه تمام عیار از این متریال ها آشنا کنم، مطمئنا کاهگل را مثال می زنم. کاهگل از آن متریال هایی است که به شدت گرم بوده و فضا را نیز دعوت کننده جلوه می دهد، اما از آن جا که این روزها در شهرهای مدرن از خانه های کاهگلی خبری نیست، باید به دنبال جایگزین های مناسب بود. آجر از دیگر متریال هایی است که می توانید در این باره رویش حساب کنید. چوب و سنگ نیز به ترتیب در رده های بعد قرار می گیرند.

چیدمان را رو به پنجره شکل دهید

این خیلی مهم است که وقتی روی کاناپه یا مبل راحتی خود لم می دهید، با چه منظره ای رو به رو شوید. برخی اوقات بد نیست کمی از تلویزیون و فضای مجازی فاصله گرفته و با خود و افکارتان خلوت کنید، کتابی به دست بگیرید و یک فنجان قهوه میل کنید. همه این ها جذاب تر می شوند اگر جایی که برای نشستن خود در نظر گرفته اید، دنج و ساکت باشد. یک چیدمان رو به پنجره می تواند گزینه مطلوبی برای ایجاد چنین حسی باشد. نور خورشید و آن چه در طرف دیگر پنجره می گذرد، آرامش بخش هستند و شما را از فکرهای آشفته رهایی می دهند.

دورهمی خاکی و راحت داشته باشید

اگر می خواهید حس و حال یک فضای دنج با جو صمیمی را درک کنید، بهتر است مبل ها را کنار گذاشته و روی زمین بنشینید. به یاد گذشته ها و ایامی که همه دور هم روی زمین جمع شده و داستان تعریف می کردند، برای دقایقی هم که شده از بلندی فاصله بگیرید و روی سطح زمین بنشینید. حتما از فرش های نرم و کوسن های بزرگ استفاده کنید تا این تجدید خاطره باعث ناراحتی تان نشود. اگر در جایی که به نشستن اختصاص داده اید، یک میز هم داشته باشید، جمع صمیمانه و گرم تان حتما بهتر خواهد شد.

در دکوراسیون دنج و دلنشین رنگ های دعوت کننده را امتحان کنید

شاید با خواندن این عنوان به این فکر کرده باشید که رنگ دعوت کننده دیگر چه صیغه ای است. اجازه دهید به شما بگویم که این عنوان عجیب، دقیقا همان چیزی است که می تواند فضای منزل تان را به سمت هر چه دنج تر شدن سوق دهد. بله، رنگ ها می توانند دعوت کننده باشند، اگر آن ها را از میان طیف گرم انتخاب کنید. رنگ هایی مثل قهوه ای، کرمی، آجری، خردلی،گلبهی می توانند برای دعوت کننده به نظر رسیدن یک فضا مورد استفاده قرار بگیرند. این رنگ ها ناخودآگاه این حس را در شما به وجود می آورند که می توانید احساس امنیت و آرامش داشته باشید.

ریسه های نورانی از دیوار بیاویزید

اگر یک خانه دنج با فضایی آرامش بخش و دلنشین می خواهید، باید در نحوه نورپردازی نیز تجدید نظر کنید. فضاهای دنج را می توان با ایده های دیگری به جز استفاده از لوستر روشن کرد. آویختن ریسه های نورانی از در و دیوار، جزو این روش ها قرار می گیرد. این ریسه ها شاید نور چندان زیادی نداشته باشند، اما می توانند روشنایی آرامش بخشی به وجود بیاورند که لازمه ی داشتن یکخانه دنج و راحت است. مسلما شما به غیر از این ریسه ها به منبع نور قوی تری نیز نیاز خواهید داشت که می توان آن را تنها در مواقع لزوم روشن کرد. ریسه ها را در نزدیکی قسمت هایی آویزان کنید که بیشتر در آن ها وقت می گذرانید.

فضای مطالعه شخصی داشته باشید

اگر به کتاب خواندن علاقه داشته باشید و به نحوه مطالعه خود نیز اهمیت بدهید، باید در طراحی داخلی و چیدمان منزل خود به داشتن فضایی مخصوص کتابخوانی توجه کنید. معمولا افرادی که اهل مطالعه هستند، دوست دارند در هنگام خواندن کتاب آرامش و تمرکز داشته باشند. یکی از بهترین مکان ها برای خواندن کتاب، جایی است که شما به سلیقه خود انتخاب و طراحی کرده باشید. فضای مخصوص مطالعه، می تواند جزو دنج ترین قسمت های خانه باشد که در نظر گرفتن آن، در شرایطی که فضای کافی در اختیار دارید، کار خوبی خواهد بود.

قالیچه های پشمی را فراموش نکنید

اگر راستش را بخواهید، همه مواردی که پیش از این گفته شده و پس از این نیز به آن ها اشاره خواهد شد، در صورت نادیده گرفتن نقش قالیچه در چیدمان، بی معنی جلوه خواهند کرد. برای این که فضای منزل شما دنج و دلنشین به نظر برسد و به عبارت دیگر در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید، نباید اهمیت وجود قالیچه را دست کم بگیرید. خانه ای که کف آن فرش نشده باشد، هر چقدر هم که در موارد دیگر قوی طراحی شده باشد، نمی تواند تمام و کمال دنج به نظر برسد. پهن کردن یک قالیچه پشمی کوچک هم می تواند نسبت به نبود آن تاثیر گذار باشد و به راحتی فضای خانه را گرم کند.

در دکوراسیون دنج و دلنشین گلدان ها را به خلوت خود بیاورید

افرادی که با گیاهان میانه خوبی دارند، احتمالا این را می دانند که حضور گلدان های سرسبز و انرژی بخش تا چه حد در روحیه تاثیر گذار است. گیاهان می توانند فضا را از انرژی مثبت و احساسات خوب و آرامش دهنده پر کرده و آشفتگی فکری و نگرانی را از شما دور کنند. به همین خاطر است که اگر گلدانی در بالکن یا حیاط منزل خود دارید و یا آن را در گوشه ای پرت و پنهان قرار داده اید، بهتر است آن را به فضای نشیمن یا اتاق خود آورده و همنشین خود کنید. گلدان ها می توانند خلوت شما را آرام تر و دلنشین تر کنند.

محیط آرامش بخش ایجاد کنید

هر کسی لیاقت داشتن اوقاتی آرام و روحیه بخش را دارد. مهم نیست که شما در طول روز به چه کاری مشغول هستید و یا چه روحیه ای دارید؛ همه افراد به فضایی احتیاج دارند که در آن به آرامش دست یافته و افکار و دغدغه های پریشان کننده خود را به فراموشی بسپارند. ایجاد چنین فضایی، بر خلاف آن چه اکثر افراد تصور می کنند، خیلی هم سخت نیست. کافی است در محل استراحت خود از یک گلدان و تعدادی شمع معطر استفاده کنید. سوزاندن عود نیز می توان در این رابطه بسیار موثر باشد.

دکوراسیون دنج و دلنشیندر دکوراسیون دنج و دلنشین نور اتاق را ملایم در نظر بگیرید

برای این که به فضای گرم و دنج منزل خود سلام کنید، باید پیش از آن با نور بیش از حد لوسترهای بزرگ خود خداحافظی کرده باشید. نور یک عامل تقویت کننده اعصاب به شمار می رود، اما اگر استفاده از آن برای روشن کردن منزل را بیش از حد مورد توجه قرار دهید، می تواند در جهت عکس عمل کرده و شما را اذیت کند. احتمالا خود شما نیز تا به حال فضاهای دنجی را دیده اید که نورپردازی ملایمی داشته اند. برخی از این فضاها به طور کلی تاریک به نظر می رسند و تنها از منبعی کوچک برای روشنایی بهره می گیرند. نور ملایم و حتی در مواقعی نیز تاریکی می تواند به ایجاد آرامش و راحتی اعصاب شما کمک کند.

یک نشیمن گرم و نرم درست کنید

آخرین پیشنهادی که برای ایجاد یک فضای دنج به شما می دهم، این است که نشیمن خود را تا جایی که امکان دارد، گرم و نرم در نظر بگیرید. انتخاب مبل های راحتی مناسب و استاندارد با تشک های نرم، کوسن های نرم بزرگ با روکش مخمل و پشم و در نهایت اضافه کردن چند پتو برای راحتی بیشتر می تواند به شما کمک کند نشیمن خود را به راحت ترین فضای دنیا تبدیل کنید و از گذراندن اوقات خود در آن لذت ببرید. هر چیزی که باعث راحتی بیشتر شما در فضای نشیمن شده را مورد استفاده قرار داده و به آرامش خود بیشتر از هر مورد دیگر اهمیت بدهید.

 

 

 

دکوراسیون دنج و دلنشین

تحریریه پویانو