رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ : زرد ، رنگ گل ها ، لیمو و آفتاب است و حس شادابی و نشاط را به هر فضایی میبخشد. این ایده های طراحی را برای آوردن رنگ زرد در دکوراسیون داخلی به کار ببرید و راه هایی را برای تزریق رنگ زرد آفتابی کشف کنید.

درخشش

قسمت میز صبحانه ی پر نور فضای مناسبی برای آوردن رنگ زرد گذرا است. رنگ روشن را با عناصر سبک راستیک مثل یک میز چوبی هوازده یا رو بالشی های گونی مواد غذایی ، چرخشی منحصر به فرد به رنگ سنتی میدهد. رنگ نارنجی و فیروزه ای به فضا بعد میدهد و این صندلی های شیشه ای (Lucite)  هم به فضا حس و حالی مدرن میدهد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

پس زمینه

کاغذ دیواری طرح دار برجسته تنها روی یکی از دیوار ها در اتاق خواب میتواند نقطه ی کانونی چشمگیری ایجاد کند. دیوار های دیگر را به رنگ پس زمینه ی کاغذ دیواری رنگ آمیزی کنید که این باعث میشود فضا در عین حال که پر جنب و جوش است آرامش بخش است. رنگ شیری ، بژ و مبلمان چوب تیره در پس زمینه محو میشوند که اجازه میدهد دیوار برجسته واقعا بدرخشد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

برجسته و زیبا

این طرح شبکه ای زرد پر رنگ روی زرد کمرنگ کاغذ دیواری با میز صورتی روشن و دیگر لوازم شیک ، فضایی به یاد ماندنی از این دفتر کار را ارائه می کند. همه ی این رنگ های زنده به خوبی در کنار هم عمل میکنند زیرا هر کدام از این رنگ ها را روی پارچه ی روکش این صندلی میتوان پیدا کرد!

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

زرد به عنوان رنگ خنثی

برای اینکه رنگ زرد خنثی عمل کند آن را روی دیوار ها در کنار رنگ قهوه ای سوخته به کار ببرید و سپس آن را با موکت سیزال و پارچه کتان ترکیب کنید. نتیجه یک فضای آرام خواهد بود اما نه کاملا بایر و بی روح. در این اتاق نشیمن رنگ کرم دیوار ها در همان طیف رنگی پرده ها و موکت است که پس زمینه ی یک تونالیته روی همان تونالیته ی رنگی ایجاد میکند و به این ترتیب لوازم سفید و رنگ های سبز پسته ای میتوانند بدرخشند.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

احساسی تازه

لوازم زرد رنگ در این اتاق خواب باعث میشود دیوار های آبی کمرنگ حسی تازه و دعوت کننده داشته باشند. دو الگوی مشابه در اتاق استفاده شده است ، یکی در پرده ها و یکی در فرش. این الگوهای چهار خانه ای بر اتاق چیره نمیشوند و در کنار یکدیگر بدون رقابت با هم ، ترکیب میشوند. تکرار رنگ زرد از پرده ها در صندلی های میز آرایش به فضا انسجام میدهد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

هنر را به زندگی می آورد:

عناصری مانند سنگ ، چوب و گیاهان در این اتاق نشیمن ترکیب شده اند برای طراحی فضایی که زندگی در آن لذتبخش تر است. این رنگ های زرد با نشاط و رنگ های سبز در اتاق ، از نقاشی روی دیوار تا روی میز جریان دارد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

زرد اشباع

طیف رنگی زیادی از زرد برای ایجاد ظاهری روشن و آفتابی در یک اتاق استفاده میشود ،‌ اما نه بیش از حد روشن. در این آشپزخانه کابیت های پایینی زعفرانی رنگ ، بسیار چشم گیر هستند اما کابینت های بالایی بلوطی روشن باعث میشود این فضا زیاد از حد زننده نباشد. کاشی های دیواری رنگ خود را از کابینت های پایینی میگیرد و مثل یک گذار بصری از کابینت های پایین به کابینت های بالا عمل میکند.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

غیر منتظره

زرد براق رنگی غافلگیر کننده در فضایی است که سبک آن بیشتر راستیک و سنتی است تا شاد و رنگی. اما کنتراست میان شومینه سنگی و مبلمان سنتی و رنگ جسورانه ی دیوار ها ثابت میکند که تفکر خارج از باکس رنگی ظاهری موفق و منحصر به فرد را عرضه میکند. رنگ های گرم در فرش ، شومینه سنگی و مبلمان باعث میشوند که رنگ زرد دیوار ها کاملا جدا و بی مربوط به این فضا به نظر نرسد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

ذخیره سازی و نمایش

استفاده از رنگ زرد برای این قفسه ها ظاهری جدید به این دیوار خالی در نشیمن میدهد. این قفسه ها تنها نمایش یک رنگ شاد نیستند بلکه طراحی باز آن باعث میشود که فضایی هم برای نگه داری وسایل و هم برای نمایش آنها ایجاد شود. برای چیدمان بهتر ، کتاب ها به صورت عمودی و افقی چیده شده اند و وسایل دکوری در همه جای قفسه ها به چشم میخورد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

نیمه آفتابی!

این فرش زیبای زرد روشن با طرح هندسی آن بدون اینکه از نظم و ظاهر ظریف این فضای مدرن بکاهد ، طرح و رنگ را به ناحیه ای مهم از این اتاق غذاخوری وارد میکند. ست صندلی و میز سفید با نوار تزئینی مبلمان، ظاهری مجلل به آن میدهد. لوستر قرمز و فیروزه ای نیز ، رنگ را به قسمت بالایی اضافه میکند. گلهای زرد رنگ روی میز باعث میشوند که رنگ زرد فرش بی ارتباط به فضای کلی به نظر نرسد

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

 

مطالب پیشنهادی:

رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

 

منبع: bhg.com


[share title=” اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]

نظرات (1)

sara

رنگ زرد در دکوراسیون زیباست