دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل : با این روش ها آرامش را به فضای منزل خود بیاورید

دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل : با این روش ها آرامش را به فضای منزل خود بیاورید

دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل ؛ رمز داشتن یک خانه آرامش بخش در نکاتی است که اجرا و رعایت آن ها از آن چه که فکر می کنید هم ساده تر است. برای این که فضای زندگی خود را از تنش و اضطراب دور کنید و به آرامش خالص برسانید، کافی است برخی اصول را در طراحی دکوراسیون و انتخاب مبلمان رعایت کرده و به برخی عادت های مناسب روی آورید. تاثیری که این نکات و به کار بردن آن ها در کیفیت آرامش محیط زندگی شما می گذارند، آن قدر برجسته است که مطمئنا آن ها را جزو دستور کار خود قرار خواهید داد.

در این مطلب، شما را با نکات تاثیر گذار در ایجاد فضای آرامش بخش آشنا خواهیم کرد. امیدواریم تا انتهای این مطلب با پویانو همراه باشید.

از بی نظمی فضا جلوگیری کنید

پیش از آن که به فکر انجام هر کاری برای ایجاد آرامش باشید، بهتر است فضای منزل را از هر گونه بی نظمی نجات دهید. بی نظمی دشمن آرامش شماست و با وجود این که شاید متوجه تاثیر آن نباشید، می تواند حالات روحی شما را کاملا تحت کنترل درآورد و شما را کلافه و پریشان کند. حتما این تجربه را داشته اید که در فضاهای شلوغ و آشفته، قادر به تمرکز حواس نبوده و احساس بی ثباتی کرده اید. این حالات همه به این خاطر حاصل می شوند که فضای بی نظم و شلوغ، انرژی منفی داشته و این انرژی را به شما نیز منتقل می کند، پس برای این که اولین قدم را جهت داشتن یک منزل آرامش بخش بردارید، از نظم دادن به فضا شروع کنید.

محیط را از آلودگی ها پاک کنید

دومین عاملی که نمی گذارد شما آرامش داشته باشید، یک فضای آلوده و کثیف است. هر چقدر هم که به اصول ایجاد آرامش در فضا پایبند باشید و برای اجرا کردن آن ها به خود زحمت بدهید، اگر فضا آلوده باشد، هرگز طعم آرامش واقعی را نخواهید چشید. فضاهایی که از گرد و غبار و لکه پر هستند، نیز مثل فضاهای نامرتب به شما انرژی منفی داده و احساسات خوب را از محیط می گیرند. هیچ وقت نگذارید فضای منزل بیش از حد آلوده شود و بصورت مداوم به تمیز کردن آن بپردازید. خواهید دید که این نکته تا حد زیادی بر آرامش شما تاثیر می گذارد.

از رنگ های روشن استفاده کنید

رنگ ها روشن نماد صلح و آرامش هستند. این نکته سال هاست که اثبات شده و در صحت آن شکی وجود ندارد. اگر به دنبال ایجاد آرامش در فضای زندگی خود هستید، پس چه بهتر که به سراغ رنگ های روشن رفته و دکوراسیون و لوازم منزل خود را از میان این رنگ ها انتخاب کنید. رنگ های روشن به صورت مستقیم بر خلق و خوی شما تاثیر گذاشته و روحیات شما را عوض می کنند. این رنگ ها از آن جا که قدرت بارتابش خوبی دارند، نور خورشید را در فضا منعکس کرده و باعث هر چه بیشتر روشن به نظر رسیدن فضا می شوند. رنگ هایی مثل سفید، شیری، کرم، آبی آسمانی و گلبهی از جمله رنگ هایی هستند که می توانید به این منظور انتخاب کنید.

از عناصر روستیک کمک بگیرید

روستیک، سبکی در معماری و دکوراسیون داخلی است که از طبیعت نشأت گرفته و به همین دلیل، به کار گرفتن آن در طراحی داخلی منزل، باعث می شود خصوصیات طبیعت را به گونه ای دیگر در محیط زندگی خود نیز تجربه کنید. عناصر روستیک که عموما دارای فرم های طبیعی و ساده هستند، شما را به حال و هوای طبیعت می برند و انرژی های طبیعی را در فضای منزل شما به جریان در می آورند. این عناصر دقیقا به این خاطر روستیک نامیده شده اند که از سبک روستایی در طراحی داخلی الهام گرفته شده اند و همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید، خانه های روستایی پر از حس آرامش هستند. شما نیز می توانید با به منزل آوردن این عناصر، فضا را آرامش بخش کنید.

از متریال های طبیعی در دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل بهره بگیرید

اگر می خواهید در فضا آرامش ایجاد کنید، بهتر است با متریال های صنعتی خداحافظی کرده و به جای آن ها از انواع طبیعی بهره بگیرید. متریال هایی مثل بتن، فلز و موارد مشابه به هیچ وجه برای ایجاد یک فضای آرامش بخش توصیه نمی شوند. در مقابل، متریال هایی مثل چوب و سنگ از آن جا که از دل طبیعت استخراج شده اند، همان حس و حال طبیعی را به خود به محیط منزل شما آورده و فضا را خودمانی و آرام جلوه می دهند. این متریال ها در کنار قالی هایی که از الیاف طبیعی به وجود آمده اند، ترکیب مناسبی ایجاد خواهند کرد و منزل شما را به یک فضای گرم و دوست داشتنی تبدیل می کنند.

انرژی مثبت را به اوج خود برسانید

فضایی که انرژی مثبت رد آن موج می زند، مسلما فضای آرامی خواهد بود. چنین فضایی را می توان به سادگی با استفاده از عناصر طبیعت، مثل گیاهان ایجاد کرد. برای این که فضا را از آرامش و احساسات مثبت و سازنده آکنده کنید، کافی است به گیاهان و تاثیر معجزه آسای آن ها اعتماد کنید و فضا را به آن ها بسپارید. گیاهان به قدری در ایجاد محیط های سالم و صمیمی تاثیر گذارند که نمی توان به آن اندازه که شایسته است، اهمیت حضور آن ها را توصیف کرد. هر چقدر که به گیاهان و تاثیر آن ها بیشتر میدان بدهید، تاثیرات ناشی از حضور آن ها را بیشتر حس خواهید کرد.

طبق سلیقه خودتان به طراحی بپردازید

بگذارید به شما بگویم که هیچ فضایی نمی تواند آرامش بخش تر از جایی باشد که به سلیقه خود شما طراحی شده باشد. شما و خصوصیات اخلاقی شما مهم ترین عوامل تعیین کننده خصوصیات فضایی هستید که قرار است شکل بگیرد، پس در این رابطه به خودتان اعتماد کرده و هر چه را به نظرتان درست می آید، به مرحله طراحی و اجرا برسانید. اجازه دهید فضا دقیقا همان جایی شود که در ذهن خود تصور می کنید. مد روز و ترند های جدید و پر طرفدار را کنار گذاشته و به این فکر کنید که فضای مورد نظر شما برای داشتن آرامش کامل چگونه فضایی است. از این بابت اطمینان داشته باشید که هیچ کس نمی تواند به خوبی شما تعیین کند که بهترین طراحی برای آرامش تان چگونه خواهد بود.

دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزلبرای دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل ، مبلمان را از نوع راحتی انتخاب کنید

برای این که آرامش به محیط منزل شما بیاید، باید معیارهای طراحی و انتخاب لوازم منزل را مطابق با آن چه آرامش بخش است، تغییر داده و همه چیز را به گونه ای شکل دهید که در این راستا موثر واقع شود. مبلمان منزل شما از مواردی هستند که نقش بسیار پررنگی در آرامش شما ایفا می کنند. اگر آرامش را جستجو می کنید، باید آن را در نحوه نشستن و استراحت خود نیز اعمال کنید. مبل های راحتی بهترین گزینه برای ایجاد یک محیط آرامش بخش هستند. این مبل ها به شما اجازه می دهند به خوبی استراحت کرده و در محل زندگی خود احساس راحتی داشته باشید.

نور را به داخل فضا دعوت کنید

نور یک عامل تعیین کننده در طراحی فضاست و تاثیر آن در ایجاد آرامش به قدری واضح و پررنگ است که شاید نیازی به تاکید نداشته باشد. نور طبیعی شما را از افسردگی و بی حالی نجات داده و تنش ها و خستگی ها را از وجودتان دور خواهد کرد. نورپردازی با کمک روش های مصنوعی به هیچ وجه نمی تواند جای نور خورشید را بگیرد؛ به همین خاطر است که اگر فضای آرام و دلپذیری می خواهید، باید اجازه دهید نور طبیعی به داخل منزل راه پیدا کند. پرده ها را کنار بزنید و بگذارید فضا غرق در نور شود. انرژی مثبت را به داخل محیط کشیده و آرامش حاصل را در آغوش بگیرید.

 

 

 

دکوراسیون داخلی آرامش بخش منزل

تحریریه پویانو