دکوراسیون خانه کوچک : با این ترفندها فضا را بزرگ جلوه دهید!

دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه کوچک : با این ترفندها فضا را بزرگ جلوه دهید!

چیدمان یک خانه کوچک از جمله چالش های همیشگی افراد است. شاید فکر کنید حالا که خانه کوچکی دارید، احتمالا هیچ راهی برای دستیابی به یک چیدمان مناسب وجود ندارد و شما مجبور خواهید بود با یک فضای تنگ کنار بیایید، اما نگران نباشید. ترفندهای مختلفی برای بزرگ جلوه دادن یک فضای کوچک وجود دارد. اگر می خواهید با این ترفندها آشنا شوید، تا پایان این مطلب، همراه پویانو باشید با دکوراسیون خانه کوچک :

همراه پویانو باشید با دکوراسیون خانه کوچک

از شیشه بهره گیری کنید

یکی از بهترین ترفندهای دکوراسیون برای فضاهایی که کوچک و دلگیر هستند، استفاده از شیشه به جای دیوار صلب است. دیوار کشیدن بین دو فضا آن ها را کاملا تفکیک می کند و چون دید را به کلی می بندد به خرد شدن فضا منجر می شود. اگر حفظ حریم فضای مورد نظرتان چندان مهم نیست، می توانید از شیشه برای جداسازی آن از فضای مجاور استفاده کنید تا فضا دلبازتر شود.

از شیشه بهره گیری کنید

از فضاهای پرت استفاده کنید

در خانه ای که مقدار فضای کمی در دسترس شما می گذارد، باید از هر قسمت فضا نهایت استفاده را برد. این یعنی هر فضایی که به نظرتان پرت می آید باید به گونه ای در عملکرد محیط مورد نظرتان لحاظ شود. مثلا در فضای آشپزخانه، فضای بالای کابینت ها که زیر سقف قرار می گیرد را می توان برای قرار دادن وسایلی که کم تر مورد استفاده قرار می گیرند، منظور کرد.

از فضاهای پرت استفاده کنید

در دکوراسیون خانه کوچک وسایل چند عملکردی استفاده کنید

اگر قرار است وسیله ای در خانه کوچک شما مقدار جای قابل توجهی بگیرد، مسلما بهتر خواهد بود که به جای یک عملکرد، دو یا چند عملکرد در اختیار شما قرار دهد. امروزه وسایل منزل در انواع چند عملکردی به قدری متنوع شده اند که شما می توانید به راحتی با کمک آن ها چیدمان فضاهای کوچک را انجام دهید و مقدار زیادی فضا حفظ کنید.

در دکوراسیون خانه کوچک وسایل چند عملکردی استفاده کنید

به فضای دور خود نظم دهید

یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است در یک فضای کوچک بیفتد، شلوغ شدن آن است. یک فضای کوچک اگر با بی نظمی و آشفتگی همراه شود، کوچک تر از آن چیزی که هست به نظر خواهید رسید و شما را بی نهایت کلافه خواهد کرد. سعی کنید همیشه فضای خانه خود را مرتب نگه دارید. وسایل را سر جای شان قرار دهید و محیط را خلوت نگه دارید.

به فضای دور خود نظم دهید

در دکوراسیون خانه کوچک ، رنگ های روشن به کار ببرید

رنگ های تیره به هیچ وجه برای دکوراسیون فضاهای کوچک پیشنهاد نمی شوند، چرا که محیط زندگی شما را تاریک و دلگیر می کنند. برعکس، رنگ های روشن می توانند فضا را روشن و دلباز جلوه دهند. سعی کنید رنگ دیوارها را حتما روشن انتخاب کنید. انتخاب رنگ کفپوش ها و همچنین همه وسایل و مبلمانی که در چیدمان منزل به کار می برید نیز باید از میان رنگ های روشن تر صورت گیرد.

در دکوراسیون خانه کوچک ، رنگ های روشن به کار ببرید

در فضا محدوده تعریف کنید

یکی از تصورات اشتباهی که ممکن است شما نیز داشته باشید، این است که برای تفکیک دو یا چند فضا باید حتما از دیوار، پارتیشن یا گزینه های مشابه استفاده کرد، اما چنین نیست. شما به غیر از زمانی که می خواهید حریم یک فضا را حفظ کنید، مجبور نیستید از گزینه های فوق استفاده کنید. به جای آن ها می توانید با تغییر رنگ کفپوش، دیوارکوب یا راه های دیگر، محدوده تعریف کنید.

در فضا محدوده تعریف کنید