دکوراسیون حمام کوچک ، با این ترفندها معجزه خواهد شد!

دکوراسیون حمام کوچک ، با این ترفندها معجزه خواهد شد!

دکوراسیون حمام کوچک : طراحی داخلی و چیدمان حمام های کوچک یک دردسر به تمام معناست، اما با این وجود هنوز هم می توان نتیجه قابل قبولی از آن گرفت. کافی است بدانید دقیقا چه کار باید کرد. زمانی که می خواهید دکوراسیون یک حمام کوچک را شکل دهید و چیدمان وسایل خود را در فضای آن  انجام دهید، باید به دنبال راهکارهایی باشید که بتوان به کمک آن ها حداکثر استفاده را از فضای موجود برد و در عین حال، محیط حمام را دلباز و معقول نگه داشت. ممکن است شما بتوانید هر طور که شده همه وسایل خود را در حمام جای دهید، اما آیا در این حالت ظاهر حمام تان جالب خواهد بود؟

این که چطور می توانید در عین حفظ ظاهر حمام و بدون جلوگیری از ایجاد یک فضای دلگیر چیدمان وسایل خود را انجام دهید به این برمی گردد که چقدر با فوت و فن های یک چیدمان درست و حسابی در فضای تنگ آشنایی دارید. اگر هیچ چیز در این باره نمی دانید یا به دنبال راهکارهای جدیدتری هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید.

از رنگ سفید استفاده کنید

اجازه دهید بگویم که دکوراسیون حمام کوچک ، تنها و تنها باید سفید رنگ باشد! مطمئنا رنگ های روشن دیگری هم هستند که شما می توانید برای طراحی داخلی حمام تان از آن ها استفاده کنید، اما هیچ کدام آن ها مثل سفید نخواهند بود. سفید، روشن ترین رنگ است و میزان بازتابش نور از سطح آن خیلی بیش تر از دیگر رنگ هاست. اگر سطوح کف، دیوار و سقف را به رنگ سفید درآورید، مطمئنا نتیجه مطلوب آن را خواهید دید. کاشی های براق هم می توانند با انعکاس نور در نوع خود موثر واقع شوند.

از فضای پای پنجره بهره بگیرید

اگر حمام کوچک شما پنجره دارد، یک امتیاز دارید. پنجره های حمام، عموما گود هستند و در نتیجه شما می توانید از فضای پای پنجره برای قرار دادن وسایل تان استفاده کنید. خوبی حمام های کوچک این است که هرجا قرار داشته باشید، می توانید به راحتی به دیگر بخش ها دسترسی پیدا کنید و در نتیجه، وسایلی که آن ها را پای پنجره می گذارید، همیشه در دسترس تان خواهند بود. شما می توانید بطری های پودر، صابون، شامپو و دیگر موارد مشابه را پای پنجره بگذارید.

در دکوراسیون حمام کوچک آینه های بزرگ را فراموش نکنید

یکی از رموز بزرگنمایی فضاهای کوچک که در رابطه با هر فضایی هم صدق می کند، استفاده از آینه است. تقریبا همه شما این را می دانید که قرار دادن آینه در یک فضای کوچک می تواند تا حد زیادی به بزرگ تر جلوه کردن محیط آن کمک کند. به همین خاطر است که نباید در طراحی داخلی و چیدمام حمام کوچک تان آینه را از قلم بیندازید. هر چه آینه ای که انتخاب می کنید بزرگ تر باشد، مسلما تاثیر بیش تر هم بر فضای حمام تان خواهد گذاشت.

در فضای بالای توالت قفسه بگذارید

اگر جایی برای قرار دادن قفسه ها ندارید و شدیدا هم به آن ها نیاز دارید، می توانید به سراغ فضای بالای توالت فرنگی بروید. این فضا معمولا کاربرد خاصی ندارد و اکثر اوقات خالی می ماند. در صورتی که هیچ فضای دیگری برای نصب قفسه ها نباشد، می توان از این فضا برای قرار دادن آن ها استفاده کرد. توجه کنید که قفسه های شما عمق زیادی نداشته باشند، چرا که ممکن است در زمان بلند شدن از روی توالت فرنگی سر شما به آن ها برخورد کند.

دوش را با کابین محصور نکنید

یکی از نکته هایی که باید در طراحی داخلی حمام های کوچک به خاطر داشته باشید، این است که دور کابین دوش را خط بکشید. کابین دوش برای حمام های کوچک توصیه نمی شود. البته شما می توانید یک فضای مشابه کابین داشته باشید که محل دوش گرفتن را از دیگر قسمت ها تفکیک کند، اما بهتر است آن را با شیشه یا موارد دیگر محصور نکنید. زمانی که فضا را آزاد بگذارید، باعث می شوید پیوسته و در امتداد هم به نظر برسد و این به دلباز جلوه کردن حمام کمک خواهد کرد.

سینک های دیواری را امتحان کنید

سینک روشویی از جمله مواردی است که قسمت قابل توجهی از فضای حمام را به خود اختصاص می دهد. به طور کلی، بهتر است برای حمام های کوچک به دنبال سینک های کوچک تر بگردید. یک گزینه بهتر هم این است که از سینک های دیواری استفاده کنید. سینک های دیواری، درون دیوار کاز گذاشته می شوند و فضای به مراتب کم تری را اشغال می کنند. این سینک ها در حمام های کوچک معجزه می کنند و ظاهر شیک و مناسبی هم دارند.

شلف های کم عمق به کار ببرید

شما باید در انتخاب قفسه هایی که در فضای یک حمام کوچک قرار می دهید، دقت به خرج دهید. قفسه هایی که عمق زیادی دارند، برای حمام های کوچک مناسب نیستند. اگر فضایی برای قرار دادن حوله ها، شامپوها و موارد مشابه می خواهید، یک قفسه کم عمق هم کفایت خواهد کرد. البته بهتر است قفسه ها را به دیوار وصل کنید تا فضای کف حمام را اشغال نکنند، اما در غیر این صورت به نکته ای که گفته شد دقت داشته باشید.

فضا را کاملا جداسازی نکنید

فضای حمام های کوچک نباید تفکیک و خرد شود. زمانی که به سراغ کابین ها، پارتیشن ها و موارد مشابه می روید، عملا فضا را به دو یا چند بخش تقسیم می کنید که در رابطه با دکوراسیون حمام های کوچک اصلا کار درستی نیست. فضا را تا جایی که امکان دارد به صورت یکپارچه و پیوسته نگه دارید و از خرد کردن آن جلوگیری کنید. یک فضای پیوسته، خیلی دلبازتر به نظر خواهد رسید. اگر می خواهید محل دوش یا وان را از دیگر قسمت ها جدا کنید، از یک پرده استفاده کنید و آن را کنار بزنید.

فضاهای خالی را به کار بگیرید

در یک حمام کوچک باید از هر فضایی که در دسترس دارید، به نحو احسن استفاه کنید. این فضا می تواند هر جایی باشد. برای مثال، برخی از روشویی های پایه دار در قسمت زیر خود فضای بسیار زیادی دارند که عموما بی استفاده می ماند. شما می توانید از این فضا برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. اگر احساس می کنید که انجام این کار، محیط حمام شما را بی نظم و آشفته می سازد، می توانید از سبدهای مخصوص استفاده کنید و وسایل را داخل آن ها بگذارید.

نور خورشید را به داخل بیاورید

اگر حمام کوچک شما نورگیر دارد، باید آن را غنیمت بشمارید. نور می تواند تا حد زیادی به بزرگ جلوه کردن یک فضای کوچک کمک کند. در صورتی که حمام شما از نور مناسبی برخوردار است، باید بی خیال پرده ها شوید یا آن ها را کنار بزنید تا در طول روز از نور خورشید برای روشن کردن فضا بهره ببرید. نور می تواند فضا را دلبازتر کرده و این تصور را به وجود آورد که در محیط بزرگ تری قرار گرفته اید.

نورپردازی مناسب اجرا کنید

ترفند دیگری در دکوراسیون حمام کوچک که می توانید از آن برای بزرگ جلوه دادن فضا استفاده کنید، نورپردازی مناسب است. اگر بتوانید نورپردازی فضا را به نحوی انجام دهید که همه قسمت های آن روشن به نظر برسد، حرکت بسیار خوبی برای بزرگ جلوه دادن آن انجام داده اید. آینه ها هم در این مورد به کارتان می آیند و با انعکاس نور لامپ، فضا را روشن تر می کنند. با این حساب، باید نورپردازی حمام کوچک تان را جدی گرفته و آن را به بهترین شکل انجام دهید.

 

 

 

 

دکوراسیون حمام کوچک

تحریریه پویانو