دکوراسیون حمام و سرویس منزل

دکوراسیون حمام و سرویس منزل : سرویس بهداشتی و حمام از جمله فضاهایی هستند که در دکوراسیون منزل کمتر مورد توجه قرار میگیرند به ویژه در خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر و سرویس‌های کوچکتر. اما باید در نظر داشت که حتی در یک حمام کوچک هم میتوان طوری طراحی کرد.

داشتن هویت و شخصیت

به جای کاشی با طرح و نقش‌های عجیب و غریب روی تمام دیوارها تنها از کاشی با رنگ ساده آبی در قسمت دوش استفاده شده است و در کف کاشی زیبای آبی و نارنجی به کار رفته است. آنچه طراح برای تغییر دکوراسیون این فضا انجام داده است به جای عوض کردن کاشی‌ها ، اکسسوری‌های دکورایتو به آن اضافه کرده است. مثل یک آیینه قدیمی متعلق به صاحب‌خانه و پارچه روکش قدیمی که به عنوان پرده رختکن استفاده شده است.

ایجاد کنتراست

رنگ‌های سفید و خنثی آرام و تمیز به نظر میایند اما ممکن است بی هیچ رنگ و بافتی کسل کننده و بی روح شوند. ایجاد کنتراست این یکنواختی را از بین ببرد. در این حمام میبیند این تعادل با حفظ کل فضا به رنگ کرم و کفپوش‌های تیره مشکی و لوستر کریستالی برقرار شده است.

الهام از طبیعت در دکوراسیون حمام و سرویس منزل

طبیعت همواره از الهام بخش ترین‌ها برای طراحان داخلی و معماران بوده است. طراح با ایده‌ی ایجاد تصویر یک درخت مانند نقاشی از طبیعت کاشی‌ها را سفارش داده و دیوارهای حمام را طراحی کرده است.

ایجاد اتاقک برای وان

در حالی که در بیشتر موارد وان حمام نادیده گرفته میشود و در جایی غیر مناسب نصب میشود ، ایجاد یک اتاقک شیشه‌ای برای وان حمام میتواند فضای دلچسب و آرامش بخشی را به وجود بیاورد.  کاشی‌های دیوار و کف به رنگ خاکستری هستند اما نصب یک تابلو (ضد رطوبت و آب باشد) رنگ را به این فضا آورده و آن را زنده کرده است.

کوچک و ساده اما دوست داشتنی

طراحی خوب طراحی گران در یک حمام خیلی بزرگ نیست. میبینید که در این تصویر که جزو ۵ عکس پربازدید سایت است رنگ‌های روشن خنثی ، لوازم کلاسیک و پر کاربرد چه ترکیب خوبی را در این فضا به وجود آورده اند.

دکوراسیون حمام و سرویس منزلحمام باید فضای آرامش بخش و دعوت کننده برای کل اعضای خانواده باشد. در اینجا هم وان حمام به وسیله پرده از رختکن جدا شده است. دراور و دستگیره‌ها به سبک وینتج است. رنگ‌های به کار رفته رنگ‌های خاکی است اما تعادل و کنتراست با کفپوش تیره و کمد بزرگ نعنایی رنگ به وجود آمده است.

کنتراست میان سفید و چوب

دیوارها ، کفپوش ، وان و سنگ کانتر همگی به رنگ سفید هستند اما قاب آیینه‌ها ، سبد وان و درب چوبی یک نقطه عطف جذاب به این حمام اضافه میکند و کمی به آن حالت سبک روستیک میدهد. سرد سفید و گرمای چوب در نهایت ترکیب زیبایی را به وجود آورده است.

 

این قفسه‌ها و کشوهای چوبی روشن ، آیینه‌های گرد ، نورپردازی بالای آیینه گرد ، کانتر بتنی از ویژگی‌های طراحی داخلی این فضا هستند که آن را گرم و دعوت کننده میکنند و فضای شبیه به اسپا را به وجود می‌آورند.

 

 

 

دکوراسیون حمام و سرویس منزل

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz