۷ نکته برای دکوراسیون بهتر اتاق خواب و نشیمن

۷ نکته برای دکوراسیون بهتر اتاق خواب و نشیمن

7 نکته برای دکوراسیون بهتر اتاق

حقیقت این است که طراح‌های دکوراسیون از هیچ کتاب اصول و قوانین از پیش نوشته ای برای طراحی‌های خود پیروی نمی‌کنند آنها فقط با دانستن یک سری اصول کلی و اولیه از خلاقیت و تجربیات خود برای خلق ایده های جدید کمک می گیرند تا بهترین نتیجه را بدست دهند. بنابراین هیچ نکته پنهان یا مهارت خاصی برای این کار لازم ندارید و خود شما هم می‌توانید طراحی دکوراسیون را انجام دهید، توصیه می‌کنیم از نکات زیر برای بهبود کار خود استفاده کنید.
image1

انتخاب رنگ را به مرحله آخر واگذار کنید

امروزه هزاران رنگ با توناژها و سایه روشن‌های متفاوت در بازار وجود دارد و هر کدام از آنها از خانه‌ای به خانه دیگر متفاوت هستند زیرا منبع نوری خانه‌ها و میزان روشنایی‌شان با هم متفاوت است بنابراین رنگی که مناسب خانه شماست ممکن است برای خانه دیگری چندان مناسب نباشد. برای آنکه بهتر تصمیم بگیرید که چه رنگی برای خانه شما مناسب است این کار را بعد از آنکه تمام وسیله‌های خود را به آن خانه منتقل کردید انجام دهید.

image2

به مبلمان خود فضای کافی اختصاص دهید

از شلوغ‌کردن اتاق‌ نشیمن خوداری کنید. این مورد برای کسانی که بودجه زیادی برای دکوراسیون خانه ندارند خبر بسیار خوشایندی است، نیازی نیست که کل فضا را با مبل و صندلی پر کنید پس بهتر است بودجه خود را خرج کیفیت بالاتر اما تعداد کمتر بکنید و مطمئن باشید که اتاق نمای بسیار بهتری پیدا می‌کند.

image3تابلوها را در ارتفاع مناسب آویزان کنید

در نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری تصاویر در ارتفاعی آویزان می‌شوند که خط میانی تابلو 145 تا 152 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد زیرا میانگین ارتفاع چشم انسان 152 سانتی‌متر در نظر گرفته شده. در اتاق‌هایی با سقف بلند اغلب افراد تمایل دارند تابلوها را در ارتفاع بالاتری آویزان کنند اما همواره به یاد داشته باشید که ارتفاع تابلو را باید با توجه به مقیاس انسانی بسنجید نه ارتفاع سقف.

image4

طریقه چیدن مبل روی فرش مهم است

شما برای این کار 3 راه دارید:

همه بر روی فرش: قالی شما به اندازه ای بزرگ است که تمام مبل ها می‌توانند روی آن قرار گیرند. این حالت لوکس‌تر است فقط حواستان باشد که مقداری از حاشیه‌ها باید از 4 طرف خالی بماند.

همه خارج از فرش: اگر قالی‌تان کوچک است پایه تمام صندلی‌ها و مبل‌ها باید خارج از آن قرار گیرند بهتر است که لبه قالی نزدیک پایه‌های جلویی صندلی‌ها قرار گیرد.

image5پایه‌های جلو بر روی فرش: فقط پایه‌های جلویی مبل و صندلی‌ها را بر روی قالی قرار دهید.

image6

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

در این نوع دکوراسیون نقطه عطف مورد نظر خود را بیابید و تصمیم بگیرید که تمامی وسایل را حول نطقه مورد نظر بچینید به طوری که سایر آیتم ها نقش ثانویه را ایفا کنند. مثلا نقطه عطف شما می‌تواند یک هود آشپزخانه باشد، یک تابلوی نقاشی باشد یا تاج تختتان. در این تصویر شومینه و لوستر با همدیگر نقش یک نقطه کانونی را ایفا کرده اند.

image7

 

بیشتر بدانید: ۱۱ روش نوین برای دکوراسیون داخلی منزل

خطوط دید را در نظر بگیرید

نقطه کانونی شما باید از اتاقی به اتاق دیگر کاملا واضح و مشخص باشد تا بتواند انظار را به خود جلب کند به همین دلیلی معمولا بهترین محل برای نقطه کانونی درست روبروی ورودی اتاق است.

image8

کلکسیون خود را تغییر دهید

اگر یک قطعه هنری با مابقی دکوراسیون شما تطبیق ندارد هرچقدر هم که برایتان ارزشمند باشد آن را حذف کنید و یا آن را به اتاقی دیگر منتقل کنید.

image9

مقیاس‌های متغیر

چیزی که در مغازه بسیار زیبا و ایده آل به نظر می‌آید ممکن است در خانه شما اندازه یک فیل باشد! یا به اندازه‌ای کوچک باشد که اصلا به چشم نیاید بنابر این همیشه نسبت‌ها و مقیاس‌ها را در نظر بگیرید. مثلا در این عکس آینه خورشیدی به خوبی دیوار را پر کرده است همچنین مجموعه صدف‌های سکه ای در زیر آن بسیار جالب و مناسب است در حالی که اگر به جای آن ها فقط از یک عدد استفاده شده بود مسلما دیده نمی‌شد.

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو |نزاکتی