دکوراسیون اتاق کودک با تم ماجراجویانه و طبیعت‌گردی

دکوراسیون اتاق کودک با تم ماجراجویانه و طبیعت‌گردی

دکوراسیون اتاق کودک با تم ماجراجویانه ؛ طراحی اتاق کودک با الهام از طبیعت و عناصر طبیعی و حیوانات، یک ایده پرطرفدار برای اتاق کودک و نوجوان است. “شری کندی” طراح استودیو “اس اچ کِی” یک اتاق فوق‎‌العاده زیبا و با حال و هوای سفرهای ماجراجویانه طبیعت‌گردی طراحی کرده است. فضایی که در نگاه اول کاملا حال و هوای جنگل‌های آفریقا را برای ما تداعی می‌کند، اما به دور از هرگونه عنصر طبیعی و واقعی است و این کار با استفاده درست از طرح و رنگ و فرم انجام شده است.

رنگ دیوارها از صورتی و گلبهی شروع می‌شود و در نزدیکی سقف به آبی ختم می‌شود. این انتخاب هوشمندانه رنگ و نوع اجرای آن بر روی دیوار، در عین حال که رنگی ملایم و سایه‌گون ایجاد کرده است که برای اتاق کودک مناسب است، حال و هوای جنگل و کویر و رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد را تداعی می‌کند. رنگی که از زمین شروع شده و به آبی آسمان ختم می‌شود. از سوی دیگر تداعی کننده طلوع و غروب آفتاب است که خود نشانه بهترین انتخاب برای این فضا است.

به جای آنکه تخت خواب به دیوار وصل شود و از فضای زیر آن برای فضای بازی استفاده شود، تخت خواب روی زمین قرار دارد و فضای بالای تخت به فضایی برای بازی تبدیل شده است. فضایی که گویی خانه‌ای درختی است و برای فرار از دست شیرها و حیوانات درنده ساخته شده است. زیر فضای بازی تیره‌هایی برای آویزان شدن و بازی کردن تعبیه شده است. ایده‌ای ساده و بی‌نظیر که هیجان و بامزگی این اتاق بازی کوچک را دو چندان کرده است.

کنج دنجی که در گوشه اتاق قرار گرفته، با الهام از خانه موریانه‌ها طراحی شده است. طراحی مدرنی که فضایی برای بازی، کتاب خواندن و خلوت کردن کودک فراهم کرده است. حلقه‌های ژیمناستیکی که از سقف آویزان شده است تنها فضایی برای تمرینات ورزشی نیست، انگار ریسه‎‌هایی است که تارزان از آنها برای پریدن استفاده می‌کرده است! آویزان کردن انبوهی از برگ‌ها از کنج دیگر سقف ایده خلاقانه و بی‌نظیری است که به شکلی متفاوت و دلنشین حال و هوای جنگل و درختان طبیعت را به این اتاق اضافه کرده است.

چمدان‌هایی که روی هم قرار گرفته‌اند، هم فضایی برای نگهداری وسایل و اسباب بازی‌ها هستند و هم می‌توان از آنها به عنوان میزی برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. چمدان‌هایی که حال و هوای سفرهای ماجراجویانه را تکمیل می‌کنند. چهارپایه‌های کوچکی که با روکش خز، داشتن دم و پایه‌هایی شبیه پای حیوانات، این احساس را به وجود می‌آورد که حیواناتی در گوشه اتاق در حال گپ و گفت هستند!

دکوراسیون اتاق کودک با تم ماجراجویانهبه جای نقاشی دیواری‌های رنگارنگ و کودکانه، تصاویری از حیوانات وحشی و درختان جنگلی با رنگ خاکستری روی دیوار نقاشی شده است. نقاشی‌ها از نظر ابعاد و رنگ به گونه‌ای هستند که نه باعث ایجاد ترس و وحشت می‌شوند و نه چشم را به خود خیره می‌کنند. شاید در نگاه اول اصلا متوجه این نقاشی‌ها نشوید، اما در تکمیل حال و هوای ماجراجویانه در جنگل‌های آفریقا تاثیر به سزایی گذاشته است.

جزییات در دکوراسیون این اتاق هوشمندانه انتخاب شده‌اند. کفپوشی با طرح پوست زرافه، نیزه‌ای با طرح نیزه‌های شکاری، سر حیواناتی که روی دیوار نصب شده است، همه و همه جزییات بی‌نظیر و هوشمندانه‌ای هستند که زیبایی این دکور را دو چندان کرده‌اند. نکته مهم‌تر این است که همه این عناصر کاملا کودکانه انتخاب شده‌اند. خبری از پوست واقعی حیوانات و سر خشک شده آنها نیست، بلکه قالیچه طرحی از پوست زرافه دارد و مجسمه‌هایی که از سر حیوانات درست شده فرمی هندسی است که شکلی از سر فیل را تداعی می‌کند، نکته‌ای که برای طراحی اتاق کودک نه تنها جالب، بلکه بسیار مهم و ضروری است.

 

 

دکوراسیون اتاق کودک با تم ماجراجویانه

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: brit