دکوراسیون اتاق کار : ساده ترین اصول برای رسیدن به فضای دلخواه

دکوراسیون اتاق کار : ساده ترین اصول برای رسیدن به فضای دلخواه

دکوراسیون اتاق کار : چگونه می توان از لحظات کار در منزل لذت برد؟ اگر شما جزو افرادی باشید که همه یا قسمتی از کار خود را در منزل انجام می دهند، احتمالا برای رسیدن به پاسخ این سوال مشتاق هستید. خبر خوش این است که تا رسیدن به فضای دلخواه خود فاصله زیادی ندارید. داشتن یک فضای دلخواه به عنوان محل کار در منزل، دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید تا از لحظات کارتان لذت ببرید و بدون کوچک ترین خستگی از پشت میز کار بلند شوید. همه این ها با در نظر گرفتن و اجرای چند اصل ساده امکان پذیر خواهند بود.

نباید فراموش کرد که فضای کار ایده آل می تواند برای هر کس تعریف خاصی داشته باشد، اما به طور کلی یک سری اصول هستند که باید در چیدمان چنین فضاهایی مورد توجه قرار بگیرند. این اصول در کنار مواردی که خود شما مد نظر دارید، ترکیب مناسبی از خصوصیات فضای دلخواه تان را به وجود خواهند آورد که همان نتیجه ایده آل است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور می توان چنین فضایی ایجاد کرد. همراه پویانو باشید.

از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق کار بهره بگیرید

اگر اتاق کار شما پنجره دارد و از نور طبیعی مناسبی برخوردار است، باید حتما از مزایای آن استفاده کنید. نور طبیعی برای محل کار خیلی مناسب است. بهتر است میز کار خود را جایی در نزدیکی پنجره قرار دهید و اجازه دهید فضای کارتان با نور خورشید روشن شود. اگر احساس می کنید ممکن است منظره بیرون حواس شما را در حین کار پرت کند، می توانید از یک پرده یا کرکره استفاده کنید، اما گزینه ای را انتخاب کنید که به نور اجازه ورود بدهد و فضا را تاریک نکند. همچنین می توانید پشت به پنجره بنشینید.

جمع و جور طراحی کنید

لازم نیست برای ایجاد فضای کار ایده آل خود حتما به دنبال یک میز کار بزرگ و قفسه های گسترده باشید. با یک ایده جمع و جور هم می توان به نتیجه مناسبی رسید. شاید اتاق کار شما فضای زیادی نداشته باشد یا به خاطر داشتن گوشه های قناس یا موارد مشابه، این قابلیت را نداشته باشد که به هر شکلی دکور شود. چنین فضاهایی را می توان با یک طرح جمع و جور چیدمان کرد. یک صفحه کوچک به عنوان میز در کنار تعدادی قفسه در قسمت فوقانی می تواند نمونه ای از ایده مذکور باشد که جای زیادی نمی گیرد.

در دکوراسیون اتاق کار ، صندلی مناسب تهیه کنید

از مهم ترین نکاتی که رسیدن به فضای ایده آل شما جهت کار در منزل را رقم می زند، توجه به استاندارد بودن فرم صندلی مورد استفاده است. مسلما نمی توان از صندلی های غیر مناسب انتظار داشت که اوقات خوشی را در حین کار برای شما ایجاد کنند. صندلی مورد استفاده شما اگر ارتفاع مناسبی نداشته باشد یا به طور کلی از فرم راحتی برای نشستن طی ساعات طولانی برخوردار نباشد، طبیعتا شما را دچار خستگی خواهد کرد. به دنبال مدلی از صندلی بگردید که مناسب میز انتخابی تان باشد و با نشستن روی آن احساس راحتی کنید.

فضا را ساده دکور کنید

یکی از اصولی که باید در طراحی فضای کار خود مورد توجه قرار دهید، ساده در نظر گرفتن دکور است. اجرای یک دکور شلوغ باعث حواس پرتی تان می شود. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از به کار بردن بخش های اضافی و وسایل غیر لازم در چیدمان اتاق کار جلوگیری کنید. رنگ ها را از میان گزینه های خنثی و ترجیحا روشن انتخاب کنید. به طور خلاصه می توان گفت که هر چقدر فضای کار شما مینیمال تر طراحی و اجرا شود، تمرکزتان را طی ساعات کار زیادتر کرده و باعث افزایش بازده کاری خواهد شد.

قفسه ها را امتداد دهید

شاید برای بسیاری از افراد این امکان وجود نداشته باشد که قفسه های زیادی در دکوراسیون اتاق کار خود در نظر بگیرند. این مشکل به خاطر کمبود فضای کافی به وجود می آید و خود باعث می شود نظم و ترتیب فضای کار به هم خورده و وسایل کار از فضای مناسبی برای قرار داده شدن برخوردار نباشند. در چنین مواقعی بهتر است قفسه ها بالای میز کار نصب شوند و در صورت لزوم تا نزدیکی سقف امتداد پیدا کنند، زیرا به هر حال، فضای زیر سقف برای مورد دیگری کاربرد ندارد.

وسایل را دسته بندی کنید

اگر کار شما به گونه ای است که به صورت مداوم با وسایل مختلف سروکار دارید و بیش تر مشغول انجام فعالیت های عملی هستید، باید حتما برای نظم دادن به لوازم کار خود اقدام کنید. آشفتگی فضا باعث کلافگی شما در حین کار می شود. گذشته از این در یک فضای شلوغ و بی نظم، زمانی که به یک وسیله خاص نیاز دارید، پیدا کردن آن به این سادگی ها نخواهد بود. بهتر است با در نظر گرفتن شلف ها، آویزها و جعبه ها به وسایل تان نظم دهید و هر دسته را در جای مشخصی جای دهید تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

سلیقه تان را اعمال کنید

و اما آخرین نکته در طراحی و اجرای فضای کار ایده آل این است که به دنبال معیارهای مورد نظر خودتان بروید. به هر حال، کسی که قرار است در فضای کار شما حضور داشته باشد، خود شما هستید. به همین خاطر هم باید حتما به سلیقه خودتان اهمیت بدهید. اگر وجود اشیا یا حتی رنگ های خاصی در فضای کار به شما انرژی مثبت می دهد، حتما آن ها را در چیدمان دکوراسیون اتاق کار تان منظور کنید. هر گزینه ای که به نظر شما برای چیدمان فضای کارتان مناسب باشد، ایده آل خواهد بود و فضای دلخواه تان را رقم خواهد زد.

 

 

 

تحریریه پویانو